Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Så om man blir häktad då är man predisponerad att ljuga?
Hon framstår ju som ännu mer suspekt, vinner inte ett dugg på nån lögn.
Men visst har hon lätt att ljuga. Absolut.
Så här lätt ljuger HD i samma förhör. Du kan ju berätta varför hon bluffar om detta?
FL: ... Vad visste Stefan om din relation med Jonas då?
HD: Eeh ... han visste att vi sågs. Eeh ...
FL: Om vi säger såhär, har du varit ärlig mot Stefan vad det gäller den relationen?
HD: Nej, inte helt.
FL: Nej. Varför inte då?
HD: Eeh, därför att jag skämdes. Eeh för att jag hade sex med Jonas före jag hade flyttat ifrån
Stefan.
BFL: Och efter att du flyttat, var du ärlig då?
MT: Aah då har jag berättat att jag har, att vi hade sex. Eeh, för mig .. och det vet Jonas om där jag har varit tydlig, vi har inte haft en parrelation. Jag har inte levt.. vi har inte levt som ett par. Eeh och det har aldrig varit min tanke. Och det vet han om. Eeh, men vi har haft en jättenära vänskapsrelation. Där det även har funnits en fysisk del i det hela med Jonas.
BFL:Mmh.
HD: Och Stefan vet om det.
FL: Men när fick han veta det?
HD: Vet inte.
FL: ... Mmh.
HD: Vet inte.
BFL: ... Var det innan eller efter Lena försvann?
MT: ... Nej det måste varit långt före.
BFL: Och när du säger långt?
HD: Ja den är ju inte så lång. Den är ju från nyår, så ..
BFL:Mmh.
HD: Nej jag vet.. jag .. jag .. alltså jag kan spekulera, jag kan säga kanske då, kanske då. Men det är inget som jag kan säkert säga. Men, alltså jag ... aah, strax efter.. jo men efter jag flytta, ja men ... jag tror att Stefan visste om det."
28 april 2018
HD till SD: Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag. "
"Bara vänner"
SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "
HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."
(..)
Predisponerad?
Du vill få till att jag försvarar HD?
Och att jag skulle försvara att hon ljuger?
Jag konstaterar bara att hon uppbenbarligen ljuger (om i princip allt) och för mig är det en tydlig skillnad mellan förhören i maj och förhören när hon själv är häktad, misstänkt för mordet.
Jag vet inte varför du upprepar detta hela tiden. Det är tydligt och klart att hon ljuger och undanhåller.
Jag kan ju bara tänka mig vad SD har serverat HD vad gäller hans egen del i mordet och vad han anser om utredningen. Nu är hon själv misstänkt, vilket stärker hennes fientlighet mot polis och rättsväsendet. Hon svarar som en yrkeskriminell.
Hennes inställning är helt tydlig att hon inte tänker servera dom ett motiv och vad gäller lögnerna om att hon inte vill erkänna att hon dolt förhållandet till S*illen till SD tänker jag kan vara att visa att det absolut inte fanns någon svartsjuka gentemot S*illen från SDs sida, och hon hade alltså ingen anledning att dölja något.
Det ingår ju i polisens (åklagarens) motivbild, att SD är svartsjuk och kontrollernade och ville till varje pris ha tillbaka HD. Ett döljande av en sexuell relation gentemot SD stärker ju den motivbilden.
Även Lena döljer ju att hon har sexuella relationer, vilket jag kan tänka mig beror på att inte bara Lena visste, utan även HD visste, att SD visst var mycket svartsjuk.
SD går ju in i HDs mail en gång i timmen. DET är alarmerande och helt tydlglit ett svartsjuketecken. Hon vet att han är svartsjuk och inte rolig att ha att göra med. Hon vet at han vill ha tillbaka henne.
Det är min absoluta övertyhgelse.
Jag skyddar inte henne och försvarar inte lögnerna.
Jag vill bara förstå varför det händer.
Tror inte heller att SD skulle vara en sådan hjälte att han skulle ta på sig mordet helt själv om HD hade med det att göra, bli ensam fälld för mordet för att sedan som en martyr ta livet av sig. Finns inte på världskartan.