Citat:
Ursprungligen postat av
Egnatankar
Jag tvivlar på att kvinnan som omkommit med sina barn är från Afghanistan. Dels därför att jag anser att Tormestorp, där olyckan skedde, är ett ganska svenskt område. Dels därför att jag menar att folk från Mellanöstern inte dödar sina små barn. De gör andra dumheter med sina barn, som till exempel flyr över Medelhavet med sina barn, så att ungarna drunknar, eller tvingar sina knoddar att ta sig ensamma till Sverige, för att ungarna ska bli ankarbarn och hjälpa hela familjen att få asyl i Sverige. Och när barnen har blivit tonåringar och vägrar låta sig giftas bort så som föräldrarna önskar, så kan föräldrarna döda dem för att upprätta sin heder.
Men enligt min mening dödar inte folk från Mellanöstern sina små barn, inte genom att ställa sig på spåret med dem och låta barnen bli överkörda av tåget.
Jag tror alltså att det här handlar om en svensk kvinna, eller åtminstone om en kvinna från något västland.
Edit: Möjligen skulle det kunna handla om en kvinna från något muslimskt land som har nekats uppehållstillstånd i Sverige. Då skulle hon kunna hämnas på Sverige genom att döda sig själv och sina barn på ett väldigt spektakulärt sätt, så att svenskarna blir upprörda och förtvivlade.
Tänker lite som dig, ser ytterligare en sak talar emot , 35 år, 2 små barn, brukar inte kvinnor från muslimska länder få mångabarn , och barn tidigt?