2021-07-08, 00:34
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Behövs ingen damage control. L har idag bekräftat att man är ett trovärdigt borgerligt parti efter åren i den rödgröna sörjan.

Du är patetisk och L är en tickande bomb.
Kommer svikaren att uteslutas från partiet tror du?
Citera
2021-07-08, 00:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
När det skiljer 1 mandat mellan blocken så räcker det med att 1 ledamot sviker för att avgöra. De andra svikarna i L väntar väl till efter valet 2022.

Det spelade som sagt ingen roll på grund av Kakabaveh, och Lundström säger att hon inte kommer att kandidera 2022. Anledning: L:s val att ansluta sig till det blågula blocket.
Citera
2021-07-08, 00:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Inte för att vara väldigt petig men beskriver du inte egentligen att L inte gjorde vad dom hade lovat?

L gjorde exakt vad partiet lovat. En (1) ledamot svek däremot partiet, vilker är beklagligt men inte någon katastrof.
Citera
2021-07-08, 00:37
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Behövs ingen damage control. L har idag bekräftat att man är ett trovärdigt borgerligt parti efter åren i den rödgröna sörjan.

Jo, tjena. Du har ju alla rätt förutom det där med "trovärdigt". Och resten du skriver är strunt också, men det får vi väl ta, liksom.

Hur är stämningen på partikansliet så här på kvällen?
Citera
2021-07-08, 00:38
Medlem
Citat:

Nej, L bekräftar att det finns slitningar inom partiet som gör att dom inte är att lita på.

Det är enormt problematiskt för ett parti som enligt OU inte ens når upp till riksdagsspärren att visa upp en liknande oenighet.

Lär ju inte locka några stödröster direkt..
Citera
2021-07-08, 00:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Två gånger är en gong-gong….

L kommer från en tid när dom har varit ett stödparti till S, när man väl vänder S ryggen så väljer en L-medlem att fortsatt stödja S.

Borde hon inte uppmanas att byta parti? Om inte.. varför?

Jag anser att Lundström passar bättre i centern. Det skulle inte förvåna mig om hon själv kommer till den slutsatsen.
Citera
2021-07-08, 00:39
Medlem
Citat:
L gjorde exakt vad partiet lovat. En (1) ledamot svek däremot partiet, vilker är beklagligt men inte någon katastrof.

Menar du att denna ledamot inte var del av partiet??

Vad blir konsekvensen undrar jag…
Citera
2021-07-08, 00:41
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Det spelade som sagt ingen roll på grund av Kakabaveh, och Lundström säger att hon inte kommer att kandidera 2022. Anledning: L:s val att ansluta sig till det blågula blocket.

Helena i centerpartiet skulle gå emot partiledningen men ändrade sig nyligen. Lundström i L hade läckt att hon skulle gå emot partiledningen och om Helena hade fått höra det fanns det ingen vits med att hon förstörde sin karriär i C för att rösta emot Löfven. Sveket från L kan ha gjort hela skillnaden.

Men du tror alltså inte ens att Lundström kommer uteslutas?
Att hon själv kommer lämna 2022 är ingen anledning att inte utesluta henne nu om L betrakta hennes svek som ett svek, men hon har nog stöd av halva L, eller hur?
Citera
2021-07-08, 00:41
Medlem
Citat:
Jag anser att Lundström passar bättre i centern. Det skulle inte förvåna mig om hon själv kommer till den slutsatsen.

Och om hon väljer att stanna i L tills nästa val? Bara att acceptera?
Citera
2021-07-08, 00:47
Medlem
Citat:
Menar du att denna ledamot inte var del av partiet??

Vad blir konsekvensen undrar jag…

Varför undra? Kan du inte kontakta partiet och fråga?
Citera
2021-07-08, 00:49
Medlem
Citat:
Och om hon väljer att stanna i L tills nästa val? Bara att acceptera?

Tror du majoriteten av L accepterar det?
De har haft omröstningar om vilken linje och framtid som gäller!
Vill övriga ha en person som röstar på ngt annat än vad partilinjen är?

Du får fråga L!!! De är en epost iväg!
Lägg av att andra ska gissa vad som händer!!
Citera
2021-07-08, 00:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
? När
Är väl illa att leda ett parti till val och sen avgå?
Vad är en period för dig?

En period för mig är tiden mellan två ordinarie val, alltså fyra år. Löfven fyller ju 65 nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in