Citat:
Oraklet säger att rättegången i tingsrätten hålls i oktober. Möjligheten finns att domen sedan överklagas och hovrätten beviljar prövningstillstånd. Det innebär att valrörelsen hinner börja innan saken är avgjord.
Som sagt, jag tycker att det är hyckleri att säga att man inte har tid med ett åtal när man samtidigt driver ett tvistemål. Ebba har sitt eget väl och ve i tankarna. Det sista KD behöver är en partiledare som är mitt i eller nyss avslutat en tvist mot en privatperson där media fokuserat starkt på hans ålder och förmodade underläge gentemot henne. KD förtjänar bättre.
Som sagt, jag tycker att det är hyckleri att säga att man inte har tid med ett åtal när man samtidigt driver ett tvistemål. Ebba har sitt eget väl och ve i tankarna. Det sista KD behöver är en partiledare som är mitt i eller nyss avslutat en tvist mot en privatperson där media fokuserat starkt på hans ålder och förmodade underläge gentemot henne. KD förtjänar bättre.
Sannolikheten säger att domen inte överklagas och att HR inte beviljar prövningstillstånd om det ändå skulle ske. Och om den gör det kommer Ebba då ändå redan att ha flyttat in i huset och låta sitt ombud sköta "hela" processen, om den då inte till och med avgörs på handlingarna.
Hela saken är den, att här har Ebba valmöjligheter, hon är kärande och kan styra processen, i den mån den kan styras. I ett förtalsmål har hon inga sådana möjligheter.
Det är uppenbart att du är ännu en som bara griper efter halmstrån för att försöka svartmåla Ebba och göra allt så svårt som möjligt för henne. Men världen är annorlunda, den är inte som i dina fantasier.
Det är väl rätt självklart att den som redan driver ett mål i domstol inte anser sig ha tid med ytterligare en process. Återigen så visar detta bara på hur du enbart försöker vrida allting så negativt som möjligt för Ebba. Hade hon inte redan haft en process, kanske hon hade tagit fajten med den obstinata åklagaren, om han nu hade åtalat henne, inte ens det är säkert.
Det KD behöver är en partiledare som har stort förtroende hos folket, så stort att hon till och med blev vald till Årets Kvinna nr 2.
Ebba Busch är precis en sådan kvinna, och det råder knappast någon tvekan om att KD är mycket nöjda med sin partiledare, inte minst med tanke på hur rakryggat de stått bakom henne genom dessa affärer.
Du tror att du vet bättre än KD's partistyrelse vad KD behöver ...
och fasligt kontraproduktivt, fast just det verkar du ännu inte ha fattat