2021-07-07, 23:46
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
En bekant som dog förra året, fanns kvar på ratsit i 3 månader som "Avliden" innan namnet raderades permanent efter 3 månader. Namn försvinner som sagt inte direkt efter att personen har dött..

Alla personer som avlidit, som jag funnit på Ratsit, har legat kvar där i tre månader. Det inkluderar personer som blivit mördade
Citera
2021-07-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Så efter ca 1000 inlägg så vet vi fortfarande inte mer än att det är en kvinna o 2 barn avlidna. (Bekräftade uppgifter)

Utöver det har vi fått en långt utdragen kurs i huruvida det hörs/känns om ett tåg kör på en person eller ett djur.

O nu även en never ending diskussion hur fort man försvinner från diverse sidor på nätet om man avlider.

Måste ändå säga att med FBmått mätt så är det väldigt dåligt med information kring fallet, efter 1000 inlägg…

Kunde inte skrivit det bättre själv, från att jag inte visste ett dugg om tåg i morse så känner jag mig nu i klass med övriga expertisen här.
Oändligt nyttigt kunnande om allt från aerodynamik till nödbromsen.

Och även helt uppdaterad i att ett namns vara eller icke vara på div. sidor på internet räcker som bekräftelse på dödsfall.

Min tanke dock: vi vet ju inte om kvinnan och barnen befunnit sig frivilligt på spåret. Skulle de rent teoretiskt kunna suttit en person gömd och tvingat dem kvar på spåret under pistolhot?
Långsökt kanske men här jobbar vi ju förutsättningslöst som alla andra detektiver 😉
Citera
2021-07-07, 23:47
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men man måste ju vara riktigt säker innan man underrättar anhöriga och dessutom går ut med det i media. De vill ju inte gärna behöva säga "oops vi hade fel" dagen efter

Självklart är dem 100% säkra och jag tror nog dem kollar upp mer än en mobil och legg. Fingeravtryck kanske? Kan varit så att hon uppträt konstigt vid t ex hämtning på dagis. Ev ett avskedsbrev med namn mm som sen matchat legitimation/fingeravtryck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIFsupportern
Söker man på M.Ks namn kommer följande upp:
Mar*a Carol*ne Krasn*q* är 30 år och bor i en villa i Hässleholm. Hon bor tillsammans med Lab*not Krasn*q*. Hon fyller 31 år den 2 november. Hennes villa är.
Länken leder inte någon vart.

Söker man på hans namn finns han dock på samma adress. Där dyker han upp istället på ratsit, men som ensamboende.

Och vad kan man dra för slutsats av det tycker du? Du har nästan löst gåtan själv och det har inget med tåghändelsen att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
https://www.ratsit.se/19410614-Karl_Gustaf_Inge_Danielsson_Ahus/xUQCb-VsEiULEOxVJtBSI7FKaNTjpxGE8rLQdIiEZ5Q

Här har vi Fotbollspelare Inge som avled 30/6 och står som avliden.

Kan vi släppa detta nu. Man försvinner inte från ratsit inom 1 dygn

Tack!!!

Dessutom uppdaterar ratsit bara sina register en gång per dygn enligt dom själva
https://www.ratsit.se/faq
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunghult
Kollade också, men varför står Mannen som gift? , tänk lite, dessutom har en del invandrare andra namn i folkbokföringenän det de kallas för
Inte minst kan de har flera identiteter. En del är bra på just det.
Citera
2021-07-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastartikel
Skiter i vilken etnicitet det handlar om.
Min stora fråga är hur fan man kan dra med sig ungarna..
Vad är det som drivit människan till det?

Jag fattar det. Om man bor med en narcissistisk psykopat som förföljer, hotar, misshandlar, försöker mörda och trakasserar en under många många år, och man helt enkelt inte kan tänka sig att lämna barnen med honom efter sig, men inte heller klarar att leva vidare. Då tar man barnen med sig.

Eller om man är psykiskt sjuk etc.
Citera
2021-07-07, 23:51
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Kunde inte skrivit det bättre själv, från att jag inte visste ett dugg om tåg i morse så känner jag mig nu i klass med övriga expertisen här.
Oändligt nyttigt kunnande om allt från aerodynamik till nödbromsen.

Och även helt uppdaterad i att ett namns vara eller icke vara på div. sidor på internet räcker som bekräftelse på dödsfall.

Min tanke dock: vi vet ju inte om kvinnan och barnen befunnit sig frivilligt på spåret. Skulle de rent teoretiskt kunna suttit en person gömd och tvingat dem kvar på spåret under pistolhot?
Långsökt kanske men här jobbar vi ju förutsättningslöst som alla andra detektiver 😉

Det var min första tanke också. Hur vet de med säkerhet att det inte funnits någon mer person i närheten förutom ev vittnesmål från lokföraren?
Citera
2021-07-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
Och vad kan man dra för slutsats av det tycker du? Du har nästan löst gåtan själv och det har inget med tåghändelsen att göra.

Slutsatsen är att det fortf. inte är helt bekräftat vem personen är. Och det kommer inte heller att bekräftas av någon auktoritet eller media, särskilt inte när det gäller sådana omständigheter som självmord och familjetragedier.

Den andra slutsatsen gäller folkbokföringen för de på adressen som verkar vara ett mycket märkligt sammanträffande. Finns det en länk, kanske, kanske inte.
Citera
2021-07-07, 23:55
Medlem
Hon kan ju faktiskt ha försökt rymma ifrån något. Enligt aftonbladet har dem befunnit sig uppe på viadukten (Det går en tunnel nedanför spåret) när olyckan inträffade
Hon kan ju i all hast ha försökt ta den vägen och barnet tappade något som hon stressade tillbaka för att hämta och då kom tåget i full galopp
Citera
2021-07-07, 23:56
Medlem
Citat:
Söker man på M.Ks namn kommer följande upp:
Mar*a Carol*ne Krasn*q* är 30 år och bor i en villa i Hässleholm. Hon bor tillsammans med Lab*not Krasn*q*. Hon fyller 31 år den 2 november. Hennes villa är.
Länken leder inte någon vart.

Söker man på hans namn finns han dock på samma adress. Där dyker han upp istället på ratsit, men som ensamboende.

Hans fru har skyddad identitet och kommer därför inte upp på t ex Ratsit.
Citera
2021-07-07, 23:57
Medlem
Citat:
Slutsatsen är att det fortf. inte är helt bekräftat vem personen är. Och det kommer inte heller att bekräftas av någon auktoritet eller media, särskilt inte när det gäller sådana omständigheter som självmord och familjetragedier.

Den andra slutsatsen gäller folkbokföringen för de på adressen som verkar vara ett mycket märkligt sammanträffande. Finns det en länk, kanske, kanske inte.

Men jag har skrivit fyra gånger folkbokföringen har inget med tåghändelsen att göra. Så det behöver inte diskuteras mer. Mer än så vet jag inte.

Men alla som slänger ur sig namn från höger och vänster, skärpning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in