Citat:
Ursprungligen postat av
Fjortontrettiofem
Så jäkla mycket förståsigpåare i såna här trådar. Kan ni inte bara ge fan och vänta på utredning om ni inte har nåt konkret att komma med? Läst det mesta i tråden nu. Kul att vissa tangentbordsriddare tror sig vet hur mycket tåg låter och det ena och det andra. Fast ni säkert aldrig satt er fot i järnvägsbranschen. Läs vad folk som kör x2or säger och ta reda på fakta innan ni käftar. Vakuum hit och luftbubblor dit. Tåget går fett fort. Står du i vägen. Byebye. Jag har själv åkt på självmordsfall förr när man kunde bli uppringd om ”nåt föremål i spårområdet” till reglerna ändrades. Ingen arbetare i anläggningen ska behöva stöta på sånt. Det är räddningstjänstens jobb. Kört maskin på spåret i över 15 år så kan nog en del om det mesta. Så jävla tragiskt detta. Man blir ju fundersam om varför och allt sånt. Helt klart. Även om man egentligen inte har med saken att göra. Blir nog lite så för det har hänt i ”min arbetsmiljö”
Edit: skulle vara i originaltråden. 🤯
Dela gärna med dig av din erfarenhet.
Jag är av uppfattningen att man inte känner av om tåget åker på något (min erfarenhet från de äldre tågen och kor) - åtminstone inte bakom första vagnen.
Jag är av uppfattningen att tågvisslan ljuder för att varna - men att tåg har mycket lång bromssträcka och därför inte kan stanna för att något dyker upp på spåret även om de bromsar. (Självklart bromsar de för människor på spåret)
Hur lång är bromssträckan?
För mig låter det osannolikt att ett rådjur skulle kännas i ett tåg - men hur är det med det? Stannar men ens för rådjur eller enstaka djur man kört på?
(I mitt fall handlade det ju om flertalet kor - och det stannade tåget en stund)
Jag har aldrig arbetat med tåg i någon form utan har bara erfarenhet som passagerare och tycker det är intressant med någon som vet.