2021-07-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Dan Olofsson (entreprenör och grundare av bla. Sigma) ryter till i DI mot Centerpartiets agerande och kallar det "charad":
https://www.di.se/debatt/dan-olofsson-centerpartiets-agerande-ar-en-charad/

Det kokar på många ställen inom näringslivet, trots att liksom-fb tror att alla näringslivets entreprenörer stödjer Annie Lööf fullt ut.

Som Dan förklarar så är C numer ett rent stödparti till S och extremvänstern inom MP och V.
Kan C någonsin ses som annat än ett flumliberalt vänsteralternativ för väljarkåren?

Allt har sin tid såklart men C verkar bara sjunka djupare ner i den socialdemokratiska sörjan som Sverige behöver befrias från.
Senast redigerad av Som-nam-na 2021-07-07 kl. 21:13.
Citera
2021-07-07, 21:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det har jag missat. Var har du sett dessa reaktioner? Vad är det som de reagerat på. Truismen att invandringen är en belastning för samhället?
Intervjun:

Kristersson: ”Invandring har blivit en belastning för Sverige”

https://sverigesradio.se/artikel/kristersson-raknar-med-en-valdig-svag-s-regering

En reaktion bland många:

Andreas Cervenka
@andreascervenka
Anmäler härmed min 92-åriga pappa samt mig själv till belastningsregistret.
https://twitter.com/andreascervenka/status/1412709923075600384?s=20
Citera
2021-07-07, 21:15
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Jag blev genuint nyfiken, finns det risk att du skulle rösta på något annat än V/Sossarna i framtiden?!

Finns ingen risk att jag skulle rösta på SAP. Har aldrig gjort det och kommer aldrig göra det. De är lika äckliga som den utomjordliga skräcködlan från V (Annie Lööf).

Det finns ett nytt kommunistiskt parti som är multikulti-kritiskt och som inte sjukar sig med klimatpolitik, Greta och HBTQ. Ett parti som letar efter våra rötter.

https://www.expressen.se/nyheter/ny-generation-kommunister-bildar-parti-med-hard-flyktingpolitik/

Problemet med tex SD är att jag ser risker med att de skapar för många hårda lagar som även drabbar svenskar och som cementeras. Invandringen skall självklart ner till noll, och repatrieringen av oönskade invandrare måste maximeras. Då får vi direkt bukt med kriminaliteten. Mena- invandring = grov kriminalitet. Sverige måste återgå till det normala. Det kan vi inte göra utan att stänga igen alla moskeer. När vi lyckats bli av med en idiotisk religion så importerar vi en ännu mer idiotisk religion.

Vi har inget behov av invandring. Invandringen handlar inte bara om att bygga en ny underklass av invandrare utan att skapa en ännu lägre underklass av fattigjons-svenskar. Vi har INGET för att vi byggde upp Sverige. Pensionerna som vi arbetat ihop stals av Göran Persson, och sen har det gått ännu värre utför. Dagens pensionärer lever på existensminimum. Sanningen är att vi är så djävla knullade i röven av makten att vi aldrig kanske kommer att återhämta oss. Svensken skall förnedras och utplånas - det står helt klart.

SD står för gammal folkhemspolitik som sossarna körde med på 50 och 60-talet innan Palme men utan SD hade troligen andra partier tagit tag i invandringsproblemet. SD har hela tiden haft rätt - det kan ingen säga något om, men frågan är om Sverige inte mått bättre utan SD. När de kom in i politiken fick alla andra politiker, partier, journalister osv totalt hjärnsläpp.

Jag har varnat för invandringen sedan 70-talet. Jag har aldrig fått skit för det utan alla har tyckt precis som jag. Därför undrar jag varför alla andra svenskar är så djävla fega och inte vågar stå upp för Sverige.

Kan vi enas över blockgränserna om att repatriera allt slödder? Jag röstar för det, men jag tror inte det är möjligt. Sossarna kan vi alla glömma - det finns inte en enda svensk man som röstar på dem längre. DE måste representera sina enda väljare - blatteriet, pedofilprofetdyrkare, pedofiler, idiotiska kärringar och henkärringar.
Citera
2021-07-07, 21:19
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att den nu kommande regeringen skulle vara destruktiv som Jimmie och Uffe menar förstår jag inte heller. Varför skulle Löfven S och MP vilja förstöra Sverige, vad skulle de ha för motiv?

Ingen har missat att de vill förstöra vårt land och förgöra varje svensk och motivet heter egna feta löner och pensioner, suga av amerikanska spionföretag och sedan gå ut i näringslivet och bli ännu rikare för att bli lobbyister. Det finns inget gott i de människorna.
Citera
2021-07-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Man får förstå att han fruktar väljarnas dom.

Såklart Röfven gör!
Helt otroligt att han ändå tror sig kunna lösa alla problem S har varit med att skapa de senaste 7åren!

Ska Morgan och Ygeman stå där igen o tillsammans med Röfven hävda att " vi har gjort så mkt"

Det var tydligen för lite! Otroligt svag regering!
Citera
2021-07-07, 21:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Någon som kan ge en aktuell rapport över läget? Inte orkat hänga med i cirkusen.
Citera
2021-07-07, 21:27
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Någon som kan ge en aktuell rapport över läget? Inte orkat hänga med i cirkusen.

Löfven är död, länge leve Löfven!

Det gick som väntat, inklusive att 1 liberal svek och röstade fram Löfven.
Citera
2021-07-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Intervjun:

Kristersson: ”Invandring har blivit en belastning för Sverige”

https://sverigesradio.se/artikel/kristersson-raknar-med-en-valdig-svag-s-regering

En reaktion bland många:

Andreas Cervenka
@andreascervenka
Anmäler härmed min 92-åriga pappa samt mig själv till belastningsregistret.
https://twitter.com/andreascervenka/status/1412709923075600384?s=20

Cervenka är iofs en av Sveriges mest tramsiga journalister. Noll koll på ekonomi som är hans ämne och djupt ohederlig överlag.

Invandring kan föra gott med sig, en hel del invandrare bidrar väldigt mycket till Sverige.

Men tittar man på hur invandringen sett ut under 2000-talet så så skvallrar siffrorna om att invandringen definitivt har blivit en belastning för Sverige.

Skjutningar, våldtäkter, rån och andra grova brott har skenat.
Över 600.000 utrikes födda står långt bort från arbetsmarknaden.
Minst ytterligare 80.000 personer som fått avslag på asylansökan eller med ej genomförbart utvisningsbeslut springer runt fritt i Sverige utan att fler än sociala myndigheter emellanåt tillåter sig att ge dom bidrag då och då.

Invandringen är en belastning för Sverige. Det går inte att ifrågasätta.

Cervenka får gärna lämna landet, men det är nog bara i sosse-Sverige han skulle kunna skapa sig framgång.
Senast redigerad av Som-nam-na 2021-07-07 kl. 21:41.
Citera
2021-07-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Löfven är död, länge leve Löfven!

Det gick som väntat, inklusive att 1 liberal svek och röstade fram Löfven.

Klamrat sig fast ett år till!
Tror du S kommer att lägga fram nya reformer att förbättra ngt eller köra på med sin vanliga politik?
Citera
2021-07-07, 21:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Klamrat sig fast ett år till!
Tror du S kommer att lägga fram nya reformer att förbättra ngt eller köra på med sin vanliga politik?

De har inte förbättrat något de senaste 7 åren, endast försämrat. Nu blir dock deras möjligheter att försämra saker ytterligare något mer begränsade.
Citera
2021-07-07, 21:34
Medlem
frozens avatar
På ett sätt känner jag mig nöjd.
Resultatet var väntat men någonstans fanns den ytterst obehagliga känslan att Lööf skulle ta över stafettpinnen. Då hade jag givit upp.
Citera
2021-07-07, 21:37
Medlem
Kalliss avatar
"Sweden’s Stefan Löfven, the Harry Houdini of European politics, escapes again"
https://www.politico.eu/article/stefan-lofven-sweden-prime-minister/

Att jämföra Löfven med utbrytarkungen Harry Houdini är lite väl magstarkt, jag ser likheter med Benjamin Netanyahu - att med alla medel förskansa sig makten. Nästan så att det tenderar åt Putin, för visst tänjer Löfven lite på demokratin, när han förvägrade väljarna ett extra val!

Det är nästan så att man tror att Löfven arbetar undercover för oppositionen.

Sossarna kommer att lida ett svidande nederlag i valet 2022. Man har pissat på demokratin, förminskat och bespottat väljarna.

En hel hop av politiskt tillsatta S-märkta tjänstemän på departement och myndigheter kommer att orientera om sin politiskt påhittade hemvist, dit den alltid varit inofficiellt, till höger om C. Med förhoppning att få jobba kvar som välbetald politiskt tillsatt och högavlönad statstjänsteman!

Till dessa, politikens motsvarighet till prostituerade, finns bara en sak att meddela - dream on dreamer!
Senast redigerad av Kallis 2021-07-07 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in