Citat:
Ursprungligen postat av
BrainOfSheldon
Som en slump lyssnade jag på en podd i morse om en tågförare som råkat ut för det här. Hon hade tvingats köra på en man som ställde sig på rälsen för att ta sitt liv.
Tydligen ser man väldigt bra i förväg, men det är omöjligt för tåget att hinna stanna, även när man bromsar blixtsnabbt. Hon mötte hans blick till och med, så man ser nog väldigt tydligt på spåret framför sig.
Sen beskrev hon att det var en fruktansvärd smäll. Som hon aldrig hört liknande vare sig innan eller efter den här händelsen.
Och efter smällen fanns blod och smet på fönstret.
Så ja, det är otroligt synd om dagens tågförare som tvingades uppleva det här med tre personer, varav två barn. Tänk om hen mötte barnens skräckfyllda blick? Tänk om hen såg barnen försöka fly för sina liv men blev fasthållna?
Det där varierar ju från gång till gång. Sedan är minnet rätt selektivt. En gång efter en sådan där händelse kollade jag på en film för att lugna nerverna. Det råkade bli "Young Guns" från 1988.
Jag minns filmen som den blodigaste och våldsammaste filmen jag någonsin sett. Jag vill aldrig se den igen. Jag misstänkte att det kanske inte bara var filmen som var knäpp och frågade en polare om den var extra jävlig på något sätt. Det var den inte, det var bara jag som var chockad.