2021-07-07, 20:04
Medlem
Absolut. Menade bara att det inte är taget ur luften som många verkar tro.

Blev något fel. Skulle citera Micro
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2021-07-07 kl. 20:12.
Citera
2021-07-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Vart hörde du det?

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur vet du detta?

fast det där måste väl vara skrivit i fel tråd eller? var det inte en tråd länkad här tidigare om en afghanska med sina 2 barn som blivit påkörda av tåget???

annars får ju människan langa fram källan
Citera
2021-07-07, 20:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har inte varit fel ute.

Det började med att någon sa att rubriceringen på brottet inte ska vara mord som någon påstod, utan utvidgat självmord. Jag sa att det skulle vara mord. Du börjar snacka om att man ska kalla det utvidgat självmord för att få diskutera varför, vilket inte har nåt att göra med den uppenbara juridiska rubricering som diskussionen handlade om. Du var fel ute.

Men kan du erkänna det? Nej, det ska smetas över med att mord ju faktiskt innehåller utvidgat självmord inom vissa discipliner.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-07-07 kl. 20:08.
Citera
2021-07-07, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur vet du detta?

Tidigare media uppgifter från expressen som någon la upp i början av tråden.
Då stod ursprunget och ålder på barnen och att de kom till ett asylboende för 1 vecka sedan.
Citera
2021-07-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Om det stämmer undrar jag varför. Vet att kvinnor kan vara hårt trakasserade på vissa asylboenden. Att flytta runt människor mellan olika asylboenden är inte heller tryggt.

Svårt att veta vad de upplevt innan de kom hit. 🤷🏼‍♀️
Citera
2021-07-07, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Det är inte sant. Utökat självmord rubriceras precis så.

Som jag skrev, ett s.k. utökat självmord rubriceras i normalfallet juridiskt som mord alternativt dråp.
Citera
Medlem
Det stämmer inte! Har inte framkommit några uppgifter om ursprunget eller ålder i media eller denna tråden!

Citat:
Ursprungligen postat av Ddina
Då stod ursprunget och ålder på barnen och att de kom till ett asylboende för 1 vecka sedan.
Citera
Medlem
Citat:

Ingen annan som sett det, låter inte trovärdigt
Citera
2021-07-07, 20:08
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:

Nä…. du tänker på ett tidigare fall tror jag.
Citera
2021-07-07, 20:09
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Det lär ju lokföraren kunna berätta begriper du väl.

Som lokförare är man instruerad att titta bort, inte söka ögonkontakt (i den mån det nu skulle gå i dessa hastigheter) eller att titta på när kollisionen sker och att bromsa tåget.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det började med att någon sa att rubriceringen på brottet inte ska vara mord som någon påstod, utan utvidgat självmord. Jag sa att det skulle vara mord. Du börjar snacka om att man ska kalla det utvidgat självmord för att få diskutera varför, vilket inte har nåt att göra med den uppenbara juridiska rubricering som diskussionen handlade om. Du var fel ute.

Men kan du erkänna det? Nej, det ska smetas över att mord ju faktiskt innehåller utvidgat självmord inom vissa discipliner.

Då verkar du missförstått.

Jag säger att om det är så att kvinnan ställt sig framför ett tåg med sina två barn så är det definitivt mord (eller möjligen någon annan rubricering) och självmord. Det kan också röra sig om utvidgat självmord, beroende på varför kvinnan gjorde som hon gjorde.

Dvs. diskussionen om mord och utvidgat självmord är inte meningsfull att föra om man håller sig enbart inom juridiken.
Senast redigerad av Troian 2021-07-07 kl. 20:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janne325
Det stämmer inte! Har inte framkommit några uppgifter om ursprunget eller ålder i media eller denna tråden!

Citat:
Ursprungligen postat av hulken44
Ingen annan som sett det, låter inte trovärdigt

https://www.expressen.se/nyheter/tre-dog-efter-tagolycka/

som sagt kan det vara denna artikeln som Ddina syftade på som nämndes i tråden tidigare under kvällen???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in