2021-07-07, 19:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad skriver du nu???

Utvidgat självmord är mord. Det enda som skiljer detta från andra fall är att de valt att inte använda den påhittade frasen "utvidgat självmord".
En mördar två och tar sitt eget liv = två mord och ett självmord.

Jag säger inte emot dig på nåt av det.

Och angående det sista: Absolut. Beroende på motivet kan det också vara ett utvidgat självmord (men inte per automatik).
Citera
2021-07-07, 19:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
De anhöriga är underrättade.

Man torde alltså ha kunnat identifiera de döda, eller i vart fall någon av dem. Antingen genom utseende (i så fall borde de ha bott i närheten) eller via körkort/leg/pass.
Kanske en tämligen oskadad handväska hittats?

Annars verkar det vara en svår uppgift.
Citera
2021-07-07, 19:59
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ddina
Det är en kvinna från Afghanistan med sina 2 barn 1 år och 3 år som här om veckan hamnade på något slags asylboende i området. Hon och barnen gick inte på den gemensamma frukosten på morgonen.
Jag tolkar det hela som att hon tog livet av sig själv och valde att ta barnen med sig.
Stackars stackars 😭 svårt att begripa att livet kan bli så eländigt att man väljer avsluta det på detta sätt.

hur vet du detta?
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Det är en kvinna från Afghanistan med sina 2 barn 1 år och 3 år som här om veckan hamnade på något slags asylboende i området. Hon och barnen gick inte på den gemensamma frukosten på morgonen.
Jag tolkar det hela som att hon tog livet av sig själv och valde att ta barnen med sig.
Stackars stackars 😭 svårt att begripa att livet kan bli så eländigt att man väljer avsluta det på detta sätt.

Vart hörde du det?
Citera
Medlem
Citat:
Ok, tack för info.
Åldern på barnen är således inte känt än.

Enligt media tidigare idag fanns det uppgifter att larmet gällde en kvinna och två barn vilket stod på flera ställen.
Citera
2021-07-07, 20:00
Medlem
Citat:

Ok, någon trovärdig källa?
Citera
2021-07-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Undrar om den vuxna personen var psykiskt sjuk och fick kraftiga självmordstankar och ville ta med barnen för att komma till Allah tillsammans?

Eller var den vuxne en vanlig dödlig som inte kunde försörja sig och barnen längre? Måste ju ha funnits all hjälp i världen att få? Hässleholm är ju inget ghetto direkt.

Min hypotes är att hennes partner har varit otrogen.
Hon har tappat det, skrivit en lapp på köksbordet:
"Ha det så mysigt med *****"
Sen har hon tagit en liten promenad med barnen för att "titta på tågen".
Det ultimata straffet.

OBS! Rena spekulationer.
Citera
2021-07-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ok, tack för info.
Åldern på barnen är således inte känt än.

Åldern är inte känd men vad vi vet om händelseförloppet (om än väldigt lite) talar för att det handlat om mindre barn.
Citera
2021-07-07, 20:03
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Har redan gett uttryck för detta i tråden men vi tar det en gång till.
Utökat självmord existerar inte i Sverige, en sådan handling rubriceras i normalfallet som mord alternativt dråp.
Det är inte sant. Utökat självmord rubriceras precis så.
Citera
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Om det stämmer undrar jag varför. Vet att kvinnor kan vara hårt trakasserade på vissa asylboenden. Att flytta runt människor mellan olika asylboenden är inte heller tryggt.
Citera
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Varför tror man att kvinnan tagit sjmord och kastat med sig barnen? Vem är misstänkt för mord om mördaren är död? Kan det inte vara så att kanske pappan bundit fast barn och fru vid rälsen och inväntat kommande tåg? 🙄

Det lär ju lokföraren kunna berätta begriper du väl.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Åldern är inte känd men vad vi vet om händelseförloppet (om än väldigt lite) talar för att det handlat om mindre barn.
Jag hoppas verkligen att de var riktigt små och inte förstod vad som hände. Mitt yngsta barnbarn är fem och hon hade varit skräckslagen om hon blivit ställd på en tågräls eftersom hon vet att tåget kommer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in