2021-07-07, 18:51
Medlem
Norsk TV skriver att det inte är bekräftat hur många som blev träffade av tåget. Kan det ha varit någon till person som stod alldeles bredvid spåret?

"Personene som er truffet skal ha gått til fots. Det er ikke bekreftet hvor mange personer som ble truffet av toget.

En voksen og to barn er døde, bekrefter politiet ved 17.40-tiden."

https://www.nrk.no/urix/flere-personer-pakjort-av-tog-i-sverige---minst-tre-dode-1.15567679
Senast redigerad av Konrad 2021-07-07 kl. 18:54.
Citera
2021-07-07, 18:52
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Har för mig att man i regel döms till lindrigare straff vid utvidgat självmord än om det vore rent mord.

Nej, det är obligatoriskt dödsstraff.
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Funderar på åldern på barnen, hur fick hon dem att stå kvar när tåget kom, var de drogade med något?
Barnen kanske inte gick upp på spåret själva utan satt i en barnvagn. Det finns barnvagnar med plats för två barn.
Citera
Medlem
Citat:
Har för mig att man i regel döms till lindrigare straff vid utvidgat självmord än om det vore rent mord.

I och med att gm i det fallet är död lär det ju inte bli ett utdömt straff i sådana fall...?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Svårt att få nåt strängare straff... när man redan är död
Citera
2021-07-07, 18:53
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
men herregud, alla kan väl göra något sådant här om man är tillräckligt sjuk.
Nej alla kan inte göra något sådant här oavsett hur sjuka de är. Luktar kebabtekniker lång väg.
Citera
2021-07-07, 18:53
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Att det är en kvinna och två barn utesluter både arbetsolycka och stöldliga.

Inom rätt folkgrupp behöver inte "barn", "stöldliga" eller "arbetsolycka" vara begrepp som utesluter varandra. Alla kan vara tillämpningsbara samtidigt.

Jag sätter dock inte den teorin högre än på tredje plats.
Citera
2021-07-07, 18:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Viktigt att inte bara skriva mer det som utvidgat självmord, det här är givetvis misstänkt dubbelmord och kommer att utredas som det.

Oerhört tragiskt. Och går inte att bygga bort på ett realistiskt sätt i dagsläget. Däremot kan automatisk övervakning utvecklas framöver.

Utvidgat självmord är ett idiotiskt begrepp. Att folk använder det tyder på att det finns en hel del som anser att ens barn, fru eller man är ens ögodel eller förlängning av jaget.

Utvidgat självmord är alltid minst ett olyckligt mord och ett självmord som absolut inte går att sörja. Själviska jävla as, oavsett om man själv mår dåligt eller man vill rädda sitt barn undan ett sjukdomsdrabbat liv.

Självmord är sorgliga saker i vanliga fall, men barnmördares självmord är osörjbart
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Du menar det här: (FB) Tre påkörda av tåg Trehörningsjö 2015-01-17
Jag är inte så säker på att det var en olycka. Det finns en beröringsskräck för att ens tänka att kvinnor kan ta livet av sina barn.

Jo det är den jag menar.

Visst kan det varit ett mord-självmord, men fanns väl vittnesuppgifter på att kvinnan som kom från ett land utan järnväg inte verkade betett sig så utan snarare verkar blivit förvånad över att det kom hundratals ton stål framrusande på ett de där konstiga skenorna på marken.

Det är horribelt naivt att man inte informerar nyanlända om sådana saker. Det gäller för övrigt även vägar och dylikt. Inte ovanligt att se fladdrande hucklen med barnvagn promenera på de mest livsfarliga ställen. De känner inte till konceptet gångvägar.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
I och med att gm i det fallet är död lär det ju inte bli ett utdömt straff i sådana fall...?
Fast det måste utredas.
Citera
2021-07-07, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vart har du läst att det är två misstänka mord och tre döda?

Precis överallt kan man läsa det
Citera
2021-07-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Finns de som inte kan jobba vidare efter olyckor, sen finns de som kört på dussinet och inte bryr sig.

Pratade med en förare som kört på både människor och djur. Hans värsta var när han körde på en förymd häst.

Så alla är vi olika och tacklar saker pskykist olika.

Helt klart, tror jag hade släppt det hyffsat snabbt själv.

Med det menar jag självklart ett par veckors ledigt men sen tillbaks.

Kan inte säga med säkerhet men brukar fungera rätt logiskt. Som jag sade innan, kan man inte göra något så är det så. Life goes on.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in