2021-07-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Skulle inte förvåna mig om det visar sig vara en pappa till två barn som gjort ett hedersrelaterat mord plus självmord för att hämnas på sin fru "som inte varit anständig"..

Känns som det är vardagsmat idag..

Såna "män" skadar inte sig själva.
Citera
2021-07-07, 19:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Okej så du tror inte det har med typ en skilsmässa att göra eller liknande?
Har ju sett liknande fall förut där ena partnern ballar ur..

Det kan det absolut ha. Men hedersmotiv handlar ju om vörda familjens, släktens eller klanens ”heder”. Osannolikt att ett självmord och mord på två barn kan anses återställa någon heder.
Citera
2021-07-07, 19:48
Medlem
cerns avatar
Undrar om den vuxna personen var psykiskt sjuk och fick kraftiga självmordstankar och ville ta med barnen för att komma till Allah tillsammans?

Eller var den vuxne en vanlig dödlig som inte kunde försörja sig och barnen längre? Måste ju ha funnits all hjälp i världen att få? Hässleholm är ju inget ghetto direkt.
Citera
2021-07-07, 19:49
Medlem
Wajis avatar
Någon som har en sammanfattning om vad som har hänt.. Det blev så jäkla rörigt att läsa och ber om ursäkt för det men tacksam om någon kan bara uppdatera det vi vet. Tack på förhand
Citera
2021-07-07, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dynamiten90
Förstår inte varför folk verkar vara så övertygade om att kvinnan hållit fast barnen? Om vi utgår från att barnen är i förskoleåldern så är det relativt lätt att säga ”kom ska vi upp och titta på tåget”. Tåget närmar sig och hon slänger sig ut med barnen. Fruktansvärt tragiskt oavsett.
Tåget på den sträckan går rätt snabbt ändå, åkt där många gånger och är själv från Hässleholm. Omöjligt att överleva en sådan smäll. Har släkt i tormestorp och hittills ingen som vet vem personerna är.

Nog mest för att det rubricerades som "mord" och inte olycka.
Citera
2021-07-07, 19:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja gärna källa.

Men så här: Om det är som polisen misstänker så är det ju definitivt mord, och eventuellt även utvidgat självmord.

Du fick källan.

Tråden.

Eller är det bara du som får pedanta ner dig i ords betydelser? Diskussionen inleddes med "det är inte mord, det är utvidgat självmord" vilket jag motsatte mig. Så det du kommer med nu om att innehållet i det du sa var "... mord, och eventuellt även utvidgat självmord" passar inte in på något sätt i deldiskussionen.

Det är ok att säga att man missförstod.
Citera
2021-07-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Någon som har en sammanfattning om vad som har hänt.. Det blev så jäkla rörigt att läsa och ber om ursäkt för det men tacksam om någon kan bara uppdatera det vi vet. Tack på förhand

Ett tåg har kört på tre människor utanför Hässleholm varav en vuxen och två barn. Polis har inlett förundersökning om mord (vilket inte säger särskilt mycket).

Det är vad vi vet, allt utöver det är spekulationer.
Citera
2021-07-07, 19:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja gärna källa.

Men så här: Om det är som polisen misstänker så är det ju definitivt mord, och eventuellt även utvidgat självmord.
Polisen brukar bara ange rubriceringar som finns i Brottsbalken
Citera
2021-07-07, 19:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du fick källan.

Tråden.

Eller är det bara du som får pedanta ner dig i ords betydelser? Diskussionen inleddes med "det är inte mord, det är utvidgat självmord" vilket jag motsatte mig. Så det du kommer med nu om att innehållet i det du sa var "... mord, och eventuellt även utvidgat självmord" passar inte in på något sätt i deldiskussionen.

Det är ok att säga att man missförstod.

Lugn, jag ville bara reda ut begreppen.
Citera
2021-07-07, 19:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ett tåg har kört på tre människor utanför Hässleholm varav en vuxen och två barn. Polis har inlett förundersökning om mord (vilket inte säger särskilt mycket).

Det är vad vi vet, allt utöver det är spekulationer.
Vet man om det var en kvinna eller man som tog upp barnen på spåret???
Vet man åldern på barnen?
Jag har inte haft möjlighet att följa tråden och frågar därför dig som verkar sansad och en som håller sig till fakta istället för spekulationer.
Citera
2021-07-07, 19:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Polisen brukar bara ange rubriceringar som finns i Brottsbalken

Ja, utvidgat självmord är ju inte en juridisk term. Men används inom andra vetenskapliga discipliner.
Citera
2021-07-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne

Nu snackas det ju en massa skit om att Sverige redan är ett U-land, så varför inte, tänkte jag ?
Sverige är ju redan ett Bangladesh 2.0 i miniatyr påstås det ju.
Då kan man ju vänta sig att samhällsrötan nått ner till järnvägsspåren och banvallen också ?

Fair enough.

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Han vill inte att folk skulle närma sig identiteterna samt anhöriga

Kontraproduktivt. Nu kommer det skvallras satan i byarna , och både fel personer och fel orsak kommer spridas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in