2021-07-07, 19:12
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja det återspeglar väljarnas förtroende också faktiskt, ca 1 av tre väljare har röstat för denna regering.

Löfven är väl den statsminister som genom alla tider har lägst förtroendesiffror också. Reinfeldt som många med rätta klankar ned på hade väl ca 65% i förtroendesiffror, Löfven har varit nere på hälften av det.

Kul att se att Löfven slår lite rekord åtminstone i att vara sämst. Lär vara svårslaget i flera sekel framåt. Vilken jävla soppa svetsaren ställt till med. Landet behöver en regering som har majoritetsstöd i riksdagen. Det här måste vara något slags bottenrekord. Så här kaotiskt kan inte Sverige styras och det märks också.
Citera
2021-07-07, 19:13
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
JAg tror absolut det om Nooshi Dadgostar får ordning på partiet.

Kom ihåg att det var Demokraterna t.ex. som var de mest högljudda när det gällde gränsskyddet mot Mexiko innan Obamaeran tog vid.

Det gäller bara att få vänstern att tänka till att välfärden inte är gratis och att både den och arbetstillfällena är allvarligt hotade av invandringen. Absolut ett läge för ett nytt Luciabeslut i framtiden.
I stan där jag befinner mig råkade jag gå förbi ett V event i en park där man välkommnade nya medlemmar fysiskt, det var en hel del där kanske pga, Dadgostareffekten. Dom har vind i seglen nu och behöver bryta sig loss från mongoblocket. Jag ser inga omöjligheter för V att samarbeta med vem som helst, bara de får sin vilja igenom.
Citera
2021-07-07, 19:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
I stan där jag befinner mig råkade jag gå förbi ett V event i en park där man välkommnade nya medlemmar fysiskt, det var en hel del där kanske pga, Dadgostareffekten. Dom har vind i seglen nu och behöver bryta sig loss från mongoblocket. Jag ser inga omöjligheter för V att samarbeta med vem som helst, bara de får sin vilja igenom.

Fast vem som helst är inte intresserade att låta V få sin vilja igenom.
Citera
2021-07-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Länka till en renommerad sida inte användarskapade sidor. Lär överensstämmer i vanlig kontext bäst med »kommer nog«. Andra alternativ är torde eller mest sannolikt. Det handlar alltså inte om vad den som använder lär själv tror.

Hon kommer nog att förpassas från den inre kretsen. Det är acceptabelt att ha en avvikande åsikt i enskilda frågor, men inte som representant för partiet när huvudlinjen ska prövas.

Du får nyttja ordet som du vill där du kommer ifrån! Där jag kommer ifrån är ordet "lär" inte beslut! Det är ett ord man använder för ngt som "borde" hända eller att man tror "det blir så"!

Landet är avlångt! Och ord har olika betydelser.
Citera
2021-07-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Även om bara en del av riksdagsgruppen konspirerade kvarstår det faktum att Lundströms röst inte behövdes för att rädda Löfven efter det att Kakabaveh gett besked om hur hon skulle rösta.

Jag utesluter inte att Lundström meddelade partiledningen hur hon skulle rösta innan hon skickade in DN-artikeln. Något annat vore ynkligt. Men jag är övertygad om att hon tog beslutet på egen hand, inte som medlem av någon konspiration.

Värre är detta: Lundström meddelade DN hur hon tänkte rösta. Det kan inte uteslutas att DN läckt den uppgiften till Helena Lindahl och påverkat henne att inte rösta mot Löfven.
Citera
2021-07-07, 19:16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast vem som helst är inte intresserade att låta V få sin vilja igenom.
Ge & Ta

Edit. Det är dags att V kliver ur den socialdemokratiska kuvösen och går på egna ben.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-07-07 kl. 19:18.
Citera
2021-07-07, 19:17
Medlem
Jack-Ryans avatar
På tal om sjukt. Förtroendet hos väljarna för Löfven har ökat. Va fan e de för fel på svenskarna?
Citera
2021-07-07, 19:18
Medlem
Ziayas avatar
Intressant. Juni 24 gjorde Sifo en undersökning som visar att Stefan har mer förtroende bland väljarna än Krister och senaste tiden har Dadgostars ökat. Hur är det nu?

En statsminister som M, KD, SD och L vill ha bort, 173 st ledamöter, om nu inte vilden Linda bara gjorde som L vill. Men i så fall visste de att V och C skulle lägga ner rösterna.

Så V fegade ur och vad tycker deras väljare? Blev V skraja eller ville de bara visa missnöje utan att göra ett val?

Ett extraval hade varit intressant. Riksdagspolitikerna verkar vara idioter allihop men jag hade gärna sett de blåbruna motbevisa alla er som tror att de kommer göra Sverige så fantastiskt.

Nu blev det bara tråkigt med en liten regering utan förtroende. Kanske lika bra. Inga politiska beslut, ingen riksdagspolitik.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vad innebär detta rent praktiskt för L?

Innan har de fått sitta med vid förhandlingar om nya beslut, lagar etc som regering planerar och fått vara med och bestämma lite men nu är det slut med det och de har samma "sits" som oppositionen?

De ska ju vara i oberoende opposition. Därmed ska de väl driva en egen linje i valrörelsen. De kommer nog stötta regeringens förslag till stöd under pandemin.
Citera
Medlem
Det var bra att Röfven fick återinträda!
Valet 2022 blir en så stor förlust för S och C...

MP och L ryker. SD, KD och M ökar!!!
Citera
2021-07-07, 19:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
"Öppna era hjärtan"
Ja precis.

Att "nya moderaterna, arbetarpartiet" lyckades lura in S i detta är ganska makalöst, men S band sig faktiskt fast i masten på den sjunkande båten redan på 90- talet då de sålde valbara platser till muslimska brödraskapet i utbyte mot röster. Det var 1998 om jag minns rätt.

Hela konkarongen av folkfientliga och naiva politiker ska ut! Ja; inklusive Ulf. Men inte nu, nu drar vi M dit folket vill.
Citera
2021-07-07, 19:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
På tal om sjukt. Förtroendet hos väljarna för Löfven har ökat. Va fan e de för fel på svenskarna?

Nåja, det handlar alltså om ökat förtroende från låg nivå. Det är alltså färre än 4 av 10 som har förtroende för honom. Med tanke på att pöbeln i samhället är 50 % så säger det en del om hur illa sedda politiker är hos de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in