2021-07-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag är Vänsterpartist. Det är jag sedan 70-talet. Det som skiljer mig från de flesta andra är att jag är genuin. Jag säljer inte ut mitt land för röster och makt. Jag är arbetare och jag är emot invandring precis som alla andra arbetare. Jag är INTE internationalist utan nationalist. Jag älskar det land som en gång hette Sverige och jag HATAR allt vad SAP, MP och C står för - ALLT. DE har stulit mitt land och alla svenskars pensioner och förvandlat oss till slavar. Vi ska slita ut våra kroppar för att leva på fattigpension tills vi dör. Djävla slödder

Jag blev genuint nyfiken, finns det risk att du skulle rösta på något annat än V/Sossarna i framtiden?!
Citera
2021-07-07, 19:22
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
På tal om sjukt. Förtroendet hos väljarna för Löfven har ökat. Va fan e de för fel på svenskarna?
Om det stämmer. Stefan har en räv bakom örat, bra överlevare. M får väl ta och dumpa Krister.
Haha, vilka clowner.
Citera
2021-07-07, 19:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ge & Ta

Edit. Det är dags att V kliver ur den socialdemokratiska kuvösen och går på egna ben.

Det finns fundamentala skillnader mellan V och de gamla borgerliga partierna.
Citera
2021-07-07, 19:24
Medlem
kompjuters avatar
Hur kan med mongot i tv tycka att SL är rätt?
Har det fungerat hittills?
Ser Sverige bra ut?
Citera
2021-07-07, 19:29
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Hur kan med mongot i tv tycka att SL är rätt?
Har det fungerat hittills?
Ser Sverige bra ut?
Löfven är ett enda stort skämt. Varje gång han öppnar munnen så borde de flesta förstå att karln inte är vid sina sinnens fulla bruk.

Att idioten blir omvald en tredje gång är skamligt för hela Sverige. Det känns nästan som att man lever i en galen feberdröm. Hur fan kunde det bli så här?
Citera
2021-07-07, 19:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det finns fundamentala skillnader mellan V och de gamla borgerliga partierna.
Det finns knappt några skillnader alls mellan några partier som skapar större märkbara förändringar, tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Intressant. Juni 24 gjorde Sifo en undersökning som visar att Stefan har mer förtroende bland väljarna än Krister och senaste tiden har Dadgostars ökat. Hur är det nu?

En statsminister som M, KD, SD och L vill ha bort, 173 st ledamöter, om nu inte vilden Linda bara gjorde som L vill. Men i så fall visste de att V och C skulle lägga ner rösterna.

Så V fegade ur och vad tycker deras väljare? Blev V skraja eller ville de bara visa missnöje utan att göra ett val?

Ett extraval hade varit intressant. Riksdagspolitikerna verkar vara idioter allihop men jag hade gärna sett de blåbruna motbevisa alla er som tror att de kommer göra Sverige så fantastiskt.

Nu blev det bara tråkigt med en liten regering utan förtroende. Kanske lika bra. Inga politiska beslut, ingen riksdagspolitik.

V fick väl som de ville? Fri hyres sättning borta!
JÖK borta!

Nu har C 3 krav på S. Egentligen 4.
Ingen förhandling om budget med V är väl det starkaste... Resterande 3 är kanske mot MP..
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Så när är sista datum för 2022 budgeten ? (när börjar det hetta till igen dvs)

Så här såg det ut nu..

Budgetpropositionen. Regeringen lämnade sitt förslag på statens budget för 2021 till riksdagen den 21 september
Citera
2021-07-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novnov
Negativ parlamentslism är inget nytt men du är helt enkelt för korkad för att förstå hur vår representativa demokrati fungerar

Fast jag är beredd att ge föregående talare rätt såtillvida att det inte borde gå att rösta gult i Riksdagen. Vare sig i statsministeromröstningar eller andra frågor. Politiker bör kunna ta ett faktiskt beslut (ja/nej). Är det jobbigt - skaffa ett annat arbete.

Nu ska vi istället dras med partier som lägger ner sina röster och ser sig som ”konstruktiv opposition”. Ursäkta?
Citera
2021-07-07, 19:34
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
V fick väl som de ville? Fri hyres sättning borta!
JÖK borta!

Nu har C 3 krav på S. Egentligen 4.
Ingen förhandling om budget med V är väl det starkaste... Resterande 3 är kanske mot MP..
Förvisso. V är kanske vinnare här
Citera
2021-07-07, 19:34
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Värre är detta: Lundström meddelade DN hur hon tänkte rösta. Det kan inte uteslutas att DN läckt den uppgiften till Helena Lindahl och påverkat henne att inte rösta mot Löfven.

Ja detta är intressanta uppgifter så Liberalens svek kan ha avgjort hela omröstningen till Löfvens fördel.

Helena Lindahl hade förstås inget för att svika partilinjen och offra sin karriär om det ändå inte hade räckt då en liberal-jävel ändå stöttar Löfven.
Citera
2021-07-07, 19:35
Medlem
Anon2s avatar
Finns omröstningen att se utan teckenspråkstolkning?
Jag vill inte se någon jävla teckenspråkstolkning över halva jävla skärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in