2021-07-07, 18:48
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjFBFan
Hur vet du att Nina Lundström inte hade meddelat partiet innan hon skrev sitt inlägg i DN? Jag är övertygad om att hon och andra L-riksdagsmän informerade partiet att de hade för avsikt att rösta nej till UK vid en eventuell omröstning om honom som statsminister i riksdagen. Det var därför som han kastade in handduken redan före omröstningen som skulle ha varit i måndags. Jag tror dock inte, som vissa andra, att detta skulle vara en konspiration från L som parti. Jag tror att ledningen för L verkligen skulle vilja byta ut SL mot UK men att de inte hade stöd för detta i hela riksdagsgruppen.

Även om bara en del av riksdagsgruppen konspirerade kvarstår det faktum att Lundströms röst inte behövdes för att rädda Löfven efter det att Kakabaveh gett besked om hur hon skulle rösta.

Jag utesluter inte att Lundström meddelade partiledningen hur hon skulle rösta innan hon skickade in DN-artikeln. Något annat vore ynkligt. Men jag är övertygad om att hon tog beslutet på egen hand, inte som medlem av någon konspiration.
Citera
2021-07-07, 18:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahbez
Det är ett år kvar, om L kan förankra sig i det nya blocket och budgetförhandla kan dom bevisa att dom kan vara en viktig del utav regeringssamarbetet. Utan L lär UK bli nedröstad i en statsministeromröstning såvida inte M-KD-SD får egen majoritet vilket är osäkert.

L kan nog släppa igenom migrationspolitiken och få lite i utbyte i skolfrågor etc.

Jag tror inte skolfrågan kommer att räcka tillräckligt långt för L som det är nu. De behöver en ny sak/fråga att lyfta fram, som även de andra partierna är intresserade att prata om.

Deras systerparti i norge ( "Venstre", som även profilerat sig i skolan) ligger lika risigt an inför höstens val i norge (de kan åka ut), som L i sverige.
L i sverige har en stoor uppförsbacke framför sig.
Citera
2021-07-07, 18:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tror också att det kommer men har svårt att se vilka dessa två partier ska få stöd från? De har inte 50% på egen hand. V kanske?
Ja, varför inte?
Citera
2021-07-07, 18:52
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Herregud din Sosse stolle, Sverige har inte fungerat så här dåligt på länge är ett faktum. Har du missat att Riksdagen riktade en misstroendeförklaring till Stefan Löfven också? Går det bra då anser du? Det är fullt kaos har du missat det eller? Jävel och vara blind.

SD, M och KD behöver inte han någon anledning.
Citera
2021-07-07, 18:52
Medlem
Eoppoyzs avatar
Detta kan bli väldigt positivt. Regeringen är så värdelösa, att detta kan innebära att nästa år kan vi slippa MP och även "L" i riksdagen permanent. Det skulle i så fall innebära stabilare regeringar efter valet 2022, och två av de mest extrema partierna åker ut, vilket kan öppna upp med att minska den destruktiva politiken.
Citera
2021-07-07, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, varför inte?

Jag ser nu att det jag skrev kan tolkas som att jag menar att det är en omöjlighet men det gör jag alltså inte utan jag tror att det är en möjlighet längre fram.
Citera
2021-07-07, 18:55
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag är Vänsterpartist. Det är jag sedan 70-talet. Det som skiljer mig från de flesta andra är att jag är genuin. Jag säljer inte ut mitt land för röster och makt. Jag är arbetare och jag är emot invandring precis som alla andra arbetare. Jag är INTE internationalist utan nationalist. Jag älskar det land som en gång hette Sverige och jag HATAR allt vad SAP, MP och C står för - ALLT. DE har stulit mitt land och alla svenskars pensioner och förvandlat oss till slavar. Vi ska slita ut våra kroppar för att leva på fattigpension tills vi dör. Djävla slödder
Jag är rätt höger om man säger så, men jag har alltid respekterat kommunisterna. Vi vet var vi står sas. Vi är helt överens i de frågor du beskriver. Det borde varit möjligt att gjort en deal där man tillsammans med högerblocket kunde gjort sig av med Löfven & Co.
Citera
2021-07-07, 18:57
Bannlyst
Citat:
Herregud din Sosse stolle, Sverige har inte fungerat så här dåligt på länge är ett faktum. Har du missat att Riksdagen riktade en misstroendeförklaring till Stefan Löfven också? Går det bra då anser du? Det är fullt kaos i regeringen, som inte har någon plan heller. Hur kan du ha missat det. Jävel och vara blind.
Jag vill påminna om att ingen annan nuvarande partiledare har fått riksdagens förtroende som statsminister tre gånger på sju år utom Stefan. Kanske jag ska tillägga att ingen av våra nuvarande partiledare utom Stefan, har någonsin fått riksdagens förtroende som statsminister.
Citera
2021-07-07, 18:59
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag vill påminna om att ingen annan nuvarande partiledare har fått riksdagens förtroende som statsminister tre gånger på sju år utom Stefan. Kanske jag ska tillägga att ingen av våra nuvarande partiledare utom Stefan, har någonsin fått riksdagens förtroende som statsminister.

Han har inte väljarnas förtroende men för antidemokrater spelar det förstås ingen roll.
Citera
2021-07-07, 18:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag ser nu att det jag skrev kan tolkas som att jag menar att det är en omöjlighet men det gör jag alltså inte utan jag tror att det är en möjlighet längre fram.
JAg tror absolut det om Nooshi Dadgostar får ordning på partiet.

Kom ihåg att det var Demokraterna t.ex. som var de mest högljudda när det gällde gränsskyddet mot Mexiko innan Obamaeran tog vid.

Det gäller bara att få vänstern att tänka till att välfärden inte är gratis och att både den och arbetstillfällena är allvarligt hotade av invandringen. Absolut ett läge för ett nytt Luciabeslut i framtiden.
Citera
2021-07-07, 19:01
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Herregud din Sosse stolle, Sverige har inte fungerat så här dåligt på länge är ett faktum. Har du missat att Riksdagen riktade en misstroendeförklaring till Stefan Löfven också? Går det bra då anser du? Det är fullt kaos i regeringen, som inte har någon plan heller. Hur kan du ha missat det. Jävel och vara blind.

"En får väl tacka V och den borgerliga/ högeroppositionen för att de hjälpt S ur januariavtalet såhär ett år inpå ordinarie val. Då kan ju S visa på och bedriva mer eller mindre helt egen politik som andra partier får förhålla sig till för en gångs skull. I ett valår alltså! Och ha regeringsmakten samtidigt! Händer ju inte jätteofta. 😂

Snyggt! Vilka strateger! 🙏😉👍"

JJ
Citera
2021-07-07, 19:01
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr

Då kan jag påminna dig om att sådant här kaos i regeringen har nog inte skett på jävligt många år. Och kan tillägga att det är vår vän Svetsaren som håller i rodret, vilken överraskning att det blev politiskt kaos utöver det vanliga.
Senast redigerad av henkess 2021-07-07 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in