Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag upprepar mig för att du tycks ha väldigt svårt att ta in att finns ett glasklart samband mellan smittspridningen i ett land och hur många som dött.
Ja men samtidigt så går det inte att jämföra dödstal rakt upp och ner utan att samtidigt ta hänsyn till överdödlighten. Jämför gärma sverige med tjeckien så får du se skillnader. Vår överdödlighet viker sig samtidigt som dödstalen med covid ökar. I tjecken går både överdödligheten och dödstalen upp. Märkligt va?
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Sambandet är entydigt. Finns inte en enda seriös forskare som inte håller med om detta.
Det beror på vilka forskare man lyssnar på. Jag lyssnar inte på "Björnligan" (björn olsen och hanskompisar alltså). De är fullkomligt galna.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Nämn ett enda land över hela världen där man har kunnat konstatera ett mycket omfattande smittspridning, men som ändå har haft mycket låga dödstal.
Sannolikt har länderna in östra asien som japan haft en hög smittspridning som gått under radarn. Men ytterst få har dött.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Sedan har Sverige begått många misstag. Man stängde aldrig ned, man stängde aldrig skolorna, man fortsatte att jobba inom vården utan vettig skyddsutrustning m.m.
Det var just det vi gjorde helt rätt. Skolorna ska absolut INTE stängas ner. Det var ett mycket bra beslut att hålla de öppna.
Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Man trodde att vi inte skulle få en andra våg. Man insåg eller ville inte se skolans betydelse i pandemin. Man ljög svenska folket i ansiktet för att rädda storkapitalet. De som offrades var svenska åldringar. Personer som byggt upp det här landet i sitt anletes svett. Hur du kan försvara det svek regeringen har begått mot dessa grupper är bara så sinnessjukt.
Ja allt har inte gjorts perfekt, men på det stora hela har det MYCKET bättre för oss än de flesta länder i europa så tycker du klagar alldeles för mkt.