2021-07-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ligger en "gruppbostad" nära. Vad är det?

Det är ett tag sedan jag var i området nu tyvärr.
Men om det är på den platsen jag skrev så låg en verkstad där. Vet inte om den lagt ner o gjorts om till gruppbostad. Eller om det finns på andra sidan inne i samhället.
Citera
2021-07-07, 13:09
Medlem
Är det bekräftat att det är viadukten på Nilla Pihlbladsväg?
Citera
2021-07-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammlsh
Det är ju inte alls samma ställe om man kollar på bilderna från google maps?

Jävla tröttsamt.
Koordinaterna jag får fram när jag klickar på kartan stämmer, men när jag sen söker på dessa får jag bara felmeddelande.

Kolla tidsangivelserna i mitt uppdaterade inlägg istället.
Dom stämmer.
Citera
2021-07-07, 13:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Nu skriver ju förvisso lokaltidningen NSK

"Tågtrafiken är stoppad mellan Hässleholm och Sösdala på grund av en olycka. Enligt larmuppgifter från SOS Alarm ska en kvinna och två barn vara inblandade i olyckan"
Lyfter fram detta.

Så tragiskt om det stämmer!
Citera
2021-07-07, 13:14
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammlsh
Satt o kollade lite på vilka som bor i närmområdet etc,

Snubblade över en bild på FB från en kvinna som bor i anslutning till spåret och sitter med 2 barn på sin profilbild.

Kan det inte vara så att barnen lekt (eller något) varit vid / på spåret och Mormor / Farmor ser detta springer dit och ska få bort dem och tåget kör tyvärr på dem, långsökt kanske men men
Eller en känskorrigerad farfar med sina två kortväxta kompisar? Jävla spekulationer hela tiden, det kommer visa sig så småningom vad som hänt så det finns ingenting att vinna i att försöka vara först med att komma på vad som hänt. Ska du inte länka kvinnans profil också så att ryktet kan ta ännu mera spinn?
Citera
2021-07-07, 13:15
Medlem
TT: Har några personer förts till sjukhus?

– Vi har inte någon som är förd till sjukhus, utan vi behandlar det här och tar det med varsam, försiktig hand i nuläget.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/personer-påkörda-av-tåg-i-skåne-1.50821995
Citera
2021-07-07, 13:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Nu skriver ju förvisso lokaltidningen NSK

"Tågtrafiken är stoppad mellan Hässleholm och Sösdala på grund av en olycka. Enligt larmuppgifter från SOS Alarm ska en kvinna och två barn vara inblandade i olyckan"

Tack för upplysningen.
Oki, tyckte jag läste alla de länkar som fanns i tråden men missade tydligen just denna. Där det stod i tråden kändes det som något rykte som blev en trådsanning.

Otroligt hemskt iallafall.
Citera
2021-07-07, 13:16
Medlem
Der e minst lika sorgligt om det inte e en svensk familj
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
TT: Har några personer förts till sjukhus?

– Vi har inte någon som är förd till sjukhus, utan vi behandlar det här och tar det med varsam, försiktig hand i nuläget.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/personer-påkörda-av-tåg-i-skåne-1.50821995

Brukar inte bli så mycket kvar om man blir påkörd av ett tåg... ffa inte ett X2000.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Det är ett norrgående X2000-tåg som är inblandat. En eller flera personer har blivit påkörda. Resten är än så länge bara sinnessvaga spekulationer.

Citat:
Larmet om tågolyckan kom in till Trafikverket klockan 10.45 på onsdagsförmiddagen.

Enligt Patrik Freij, inre befäl på räddningstjänsten, ska flera personer ha blivit påkörda när de befann sig på spåret.
– Det som har hänt är att ett tåg har kört från Malmö mot Hässleholm och så har det befunnit sig personer på spåret som blivit påkörda.

Personerna färdades inte i någon bil, enligt Freij.

Även polis och ambulans befinner sig just nu på platsen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/17nz1B/allvarlig-tagolycka-i-hassleholm--flera-personer-pakorda

Flera personer låter ju galet. Spekulationer kring det går man väl göra. Någon skrev arbetsplatsolycka. Vilket kanske kan vara rimligt, om flera personer varit ute och gjort underhåll på spåret och sedan har något gått galet.
Citera
2021-07-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Det är ett norrgående X2000-tåg som är inblandat. En eller flera personer har blivit påkörda. Resten är än så länge bara sinnessvaga spekulationer.

Enligt media är det en kvinna och två barn
Citera
2021-07-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Flera personer låter ju galet. Spekulationer kring det går man väl göra. Någon skrev arbetsplatsolycka. Vilket kanske kan vara rimligt, om flera personer varit ute och gjort underhåll på spåret och sedan har något gått galet.

Ska tydligen vara en kvinna och två barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in