2021-07-07, 12:41
Medlem
Herregud, har kristensson blivit nazist? jag hör stöveltrampen närma sej.
Citera
2021-07-07, 12:43
Medlem
2n00b4Us avatar
Jag kan inte lita på Kristersson, han och Reinfeldt ville ju ha öppna gränser och obegränsad invandring. Moderaterna ha ju som plan att släppa in så många invandrare som möjligt på en period av tio-femton års. Och fortfarande är Moderaterna väldigt vaga med allt annat än just asylinvandringen som de vill begränsa till 5-8000 personer per år (vilket fortfarande är för mycket).
Citera
2021-07-07, 12:45
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så länge han inte vill ha ett totalstopp och massiva återvandringsåtgärder så saknar den här typen av uttalanden betydelse.

Så är det. En återvandring är det enda som gäller.

Uffe och Moderaterna tror att det går att integrera dessa människor.

Jävlar idioter.
Citera
2021-07-07, 12:45
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag är helt övertygad om att väldigt många politiker från alla sidor insett att Sverige kör rakt in i bergväggen, detta sedan lång tid tillbaka. Problemet är att dessa medlöpare inte vågat trotsa etablissemanget. Och därför likt alla andra kört säkra kort utåt. Dvs uttalat att invandringe är toppen och SD är nazister, typ.

Nu blir det ju pga detta ett rent helvete för dessa fegisar att plötsligt ändra åsikt eftersom vinden vänt. Då måste dårarna ta myrsteg i motsatt riktning för att behålla "sin trovärdighet". Detta är precis vad som hänt med Kristersson, han är en medlöpare.

Jag håller med och vill förtydliga att jag inte är något fan av just UK.
Men det är positivt att såna här utspel nu görs, hellre det än att fortsätta tiga/ljuga i 10 år till.

Det är möjligt att jag greppar efter halmstrån och såna här utspel räcker såklart inte, det krävs handling också men första steget till förändring och handling är att erkänna problemet.
Citera
2021-07-07, 12:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Det är ju i grunden väldigt enkelt så till vida att varje person som inte kan försörja sig själv är en belastning för samhällsekonomin. Globalisterna har svårt att förstå att ekonomi handlar om att det råder knapphet.
Citera
2021-07-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Vi skäms över att dela gener med dig också. Folk som uttalar sig på det grova sättet du gör är det största hindret för att kunna stoppa invandringen eftersom rasism och låg begåvning/utbildningsnivå blir synonymt med att vara mot invandring. Hade folk bara uttryckt sig normalt så skulle vi komma framåt fortare med att hejda invandringen och problemen det medför.

Typiskt sätt att gaslighta folk på. "Hade du bara bett snäll så hade problemen inte varit ett faktum. Det är ditt fel att Sverige går under. " Trots att det är raka jävla motsatsen. Ni kvinnor ska inte ha rösträtt. Men nu har ni det och nu går Sverige sitt öde till mötes. Bra jobbat. Får se om muslimerna är lika mjäkiga mot er kvinnor som svenska män är. Ha så kul med att antingen bära burka eller bli balkongflicka, jävla mongo.
Citera
2021-07-07, 12:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Så är det. En återvandring är det enda som gäller.

Uffe och Moderaterna tror att det går att integrera dessa människor.

Jävlar idioter.

Det är ju alltid en fråga om vad som avses med att »intergrera«. Det finns ju många olika sätt att se på hur någon är anpassad till ett samhälle. Grunden är ju att vara självförsörjande och att inte förstöra för andra. Om man vill leva på sin kant borde ju i princip inte vara något problem.

Dock är det ju så att vissa människor (oavsett etnicitet) inte kan anpassas till ett samhälle för att de antingen inte klarar att försöja sig själva och/eller inte klarar att inte förstöra för andra.
Citera
2021-07-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så länge han inte vill ha ett totalstopp och massiva återvandringsåtgärder så saknar den här typen av uttalanden betydelse.

Om vi tvingar alla kriminella eller icke anpassningsbara att återvandra löser det mycket av problemet. Inför ett pricksystem. Tre prickar eller mer = utvisning.

Alla brott med fängelse i straffskalan ger minst en prick, grova brott ger mer. Mer än tre års fängelse = utvisning utan diskussion.

Bidragsbrott, svartjobb m.m. ger två prickar.

Att inte tala svenska hjälpligt efter tre år ger en prick. Sedan ytterligare en för varje år.

Att inte söka jobb (som man skulle kunna få) ger en prick efter tre år, sedan ytterligare en varje år.
Citera
2021-07-07, 12:53
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag tänker mig att hade vänstern tagit tag i problemet så hade dom inte förlorat röster mm......
Vänstern ökar mest i opinionsundersökningar. Sedan är de inte med i regeringen heller.
Citera
2021-07-07, 12:54
Bannlyst
Han bör offenligt ta avstånd från Reinfeldt, be svenska folket om ursäkt samt sedan avgå som partiledare.
Citera
2021-07-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag tror tyvärr också det är försent.
Den invandringspolitik som förts de senaste 30 åren innebär idag en merkostnad för svenska skattebetalare på kanske 200-300 miljarder varje år, kanske ännu mer. Det går inte att vrida klockan tillbaka 30 år.
Citera
2021-07-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Vi skäms över att dela gener med dig också. Folk som uttalar sig på det grova sättet du gör är det största hindret för att kunna stoppa invandringen eftersom rasism och låg begåvning/utbildningsnivå blir synonymt med att vara mot invandring. Hade folk bara uttryckt sig normalt så skulle vi komma framåt fortare med att hejda invandringen och problemen det medför.

Jag håller med.
Att gapa med förolämpande ord på fb övertygar ingen mer än de redan ”frälsta”.
Ska förändring ske måste kvinnor och invandrare själva i större utsträckning hålla med och rösta sd.
Och det sker genom att argumentera klokt, vettigt, nyanserat och vänligt.
Annars blir det ingen förändring utan bara gapande på fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in