2021-07-07, 11:51
Medlem
Robocraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja men ändå får vi höra om dessa ”hemska” varianter i länder som UK och Israel.

Det är bara mysko.

Suck..

De sprids ju från exempelvis Indien till Storbritannien och tar över där...

De har ju många invånare som åker skytteltrafik fram och tillbaka till Indien..
Citera
2021-07-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Tack för att du niar mig. Hövligt om en lite gammalmodigt.

Jag är anarkist men det har du säkert missat så jag drömmer inte om att politiker ska styra över huvud taget.

Artikeln handlade inte enbart om en region och en politiker. Under denna tiden var det många regioner som gick ut och krävde att få införa restriktioner samtidigt som Fohm nekade dem det. Detta är en av de stora anledningarna varför vår andra våg blev större en våra grannländer.

Kommer du inte ihåg detta? Minns du inte ens att det var bra mycket fler en en region som ville införa restriktioner nov 2020. Deras smittor exploderade men FoHM sa nej/vänta. Om du saknar minne så är jag inte förvånad över ditt resonemang.

Du kanske även glömt att Blekinge i nov 2020 körde civil olydnad och införde restriktioner utan FoHM godkännande.
Med all respekt har du väldigt hög tilltro till auktoriteters förmåga att göra skillnad, för att vara anarkist.

Lokalpolitiker i Dalarna har precis noll möjlighet att göra någon skillnad i en pandemi. De kan på sin höjd krångla till människors vardag lite.

Jag kommer ihåg att regioner ville ha lokala restriktioner tidigt, men bryr mig inte. Små skillnader i vilka råd staten ger har en omätbart liten effekt på i vilken utsträckning människor träffas och smittar varandra. Majoriteten har inte ens koll på vilka råd som gäller.
Citera
2021-07-07, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Över 50 miljoner människor har haft "Covid 19" och blivit friska efteråt. De som faktiskt dör av "Covid 19" dog förmodligen av helt andra orsaker (fetma eller ålder) men man säger att det var Covid 19 för att ge "pandemin" någon sorts legitimitet.

Så 0.03% är med all sannolikhet överdrivet så in i helvete.

Och här har vi dilemmat med saker som sprids utan källa. Som du presenterar det så låter det som något som faller in i avdelningen: "Jag hittar på något som stämmer med den bild jag vill förmedla." Inte direkt förtroendeingivande.

Sedan kan man ju roa sig med att faktiskt räkna på det du skriver: 0,03% av 50 000 000 = 0,0003 * 50 000 000 = 15 000.

Du menar alltså att av alla personer som smittats i världen så har det bara dött folk i Sverige?

Eller om man räknar som en del vill att bara ca 15% av de som dött med covid faktiskt dött av covid - då får man att det totalt dött 100 000 personer med covid i världen. Kan tycka att det låter lite lågt med tanke på vad man hört rapporterats om dödstal?

Sedan så dör man av något - fetma/ålder är sällan en direkt dödsorsak utan snarare en bidragande faktor, däremot är exempelvis hjärt/kärlsjukdomar något man dör av. Visserligen orsakas de säker i hög grad av exempelvis fetma, men det är fortfarande inte fetman i sig som man dör av. Samma sak med fetma och covid - fetma ökar risken, men det är covid som för dig över gränsen och gör att du dör.
Citera
2021-07-07, 11:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Han har ju kopierat exakt från en konspirationsteori från förra året. Nu har alltså försäljaren Patrick Gunnels "forskat", tillåt mig småle.
Här är någon som bemödat sig med att avslöja denna charlatan för det han är ( en riktig doktor btw) :
https://youtu.be/hqe3MhV9-MU

Det var en snygg debunkning. Det är skrämmande att folk tror på sån här skit och sen ligger flämtandes på akuten där doktorn frågar varför de inte vaccinerat sig.
Citera
2021-07-07, 11:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Ni som tagit vaccinet! Känner ni er inte bra efterblivna nu när ni sprutade in skit I kroppen där kanske ni får brutala biverkningar om något år?

Eftersom original covid och den brittiska knappt finns, utan den dominerande kommer vara delta. Som vaccinet ger ett dåligt skydd mot. Och att ni kanske får fylla på återigen .

Sen efter det kommer en ny mutation från Ryssland och drar vaccin är meningslöst, sen kommer en från Tyskland osv osv osv osv osv.

Det är så sjukt roligt att folk inte ser igenom detta. Så fort jorden börjar vaccinera flera hundra miljoner människor så kommer en ny mutation och ni får börja om igen. Mer $$$$ till dom 🤣🤣

Tänk när dom sitter och skrattar, det är som att ta godis från ett barn.

Vad är det för biverkningar du tänker på?

Jag har tagit båda sprutorna och mår prima.

Vad ska du säga när du inte kan andas och doktorn frågar dig varför du inte har vaccinerat dig? Kommer du att sakna ditt lukt och smaksinne?
Citera
2021-07-07, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Inte en chans. Skillnaden i våra strategier började med melodifestivalen och bara fortsatte i 9 månader fram till att regionerna själva krävde att få införa restriktioner på hösten 2020.

Detta är min favorit artikel från den viktiga tiden som blev en milstolpe i Sveriges covid historia.
Ulf Borg berättar att han har samtalat med andra kollegor i flera andra regioner som också känner sig besvikna över att Folkhälsomyndigheten inte heller gett dem lokala restrektioner.

– Vi är inte ensamma om att vara besvikna och tycka att de ska ompröva sin strategi, och jag hoppas verkligen att detta når fram till Folkhälsomyndigheten nu.

– Får vi inte ett beslut i morgon, kommer vi ta ett beslut själva.

Kan man säga att det är ett ultimatum ni ställer?

– Man kan säga att det är ett konstaterande. I Region Dalarna klarar vi nämligen av att besluta 365 dagar om året, inte bara på tisdagar och torsdagar, avslutar Ulf Berg (M).
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnnRnq/regionen-vi-kan-inte-vanta-pa-fhms-lotteri
Artikeln har en underbar svart humor.

Efter detta förändrades Sveriges strategi. Hur kan man ens stå rakryggad och mena på att detta inte påverkade? Man ska alltid stå upp för sina misstag, det visar på karaktär. Vi delar alla detta misstag i Sverige.

Ett "misstag" jag gärna delar då vi valt frihet under ansvar. Vi är inte en förskola utan ett land med stor andel vuxna individer som kan bestämma själva om ett virus med max 0,2% dödlighet (ca 0,05% under 70 år enligt WHOs främste rådgivare) som främst drabbar medelåldern 83 år är något att vara rädda för. Vi lät oss inte skrämmas och tvingas till lydnad, vilket jag är djupt tacksam över.

Detta katastrofala "misstag" ledda till 1,7% ålderstandardiserad överdödlighet, vilket är mycket bättre än många andra länder som tillämpade striktare restriktioner. Faktum är att vi landade på plats nummer 18 i Europa. Hur kommer det sig? Trots alla alarmister, rubriker och skräcksiffror förlorades knappt ett enda år förväntad livstid. Har vi inget värre att oroa oss över? Snacka om att ha förlorat allt perspektiv.
Citera
2021-07-07, 12:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Han sa också att UK nu har gått "The swedish way" och såg lite bekymrad ut.

Ja, det är ju en chansning de gör som kan gå galet. Han undrar dessutom varför behandlingsalternativ som kan förhindra svår sjukdom/död inte används. Han har avkrävt kommentarer av ledande i UK kring tidig behandling men mötts av tystnad....
Citera
2021-07-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu har jag förvisso aldrig utgett mig för att vara en högmodig Flaskbackexpert. Jag har däremot inte så mycket tilltro till bokstavliga läkare, ty de är för rigida. Jag har inget mot egen empiri, ty det är så forskare delar sin egen forskning, men denna empiri skall vara korrekt dokumenterad. Det finns inget något Coronavirus som är specifikt dödligt, utan dödsfallen kommer av komplikationer med andra diagnoser. Däremot ser vi att detta biovapen som HCoV-SARS2 faktiskt är, skapar allvarlig COVID hos populationer som normalt inte brukar få infektioner av Coronaviridae. Eftersom att just HCoV-SARS2 är modifierat för att sprida sig lätt, anpassa sig snabbt och lätt så blir den allvarlig när den dyker upp i populationer som inte har haft COVID förut. Det är därför vi ser otroliga dödssiffror i Amazonas som exempel.

Mina varningssystem gick igång när din "bokstavliga läkare" påstod att han hade letat efter COVID (vilken som helst) i ett blodprov och fann bara Influensa A och B (vilka?). Då vet denna "bokstavliga läkare" inte vad denne pratar om!
Du kommer ALDRIG att hitta COVID i ett enda blodprov! För COVID är en infektionssjukdom och inte ett virus!

Sedan är det som så att vi även skall vara försiktiga med att ta även "bokstavliga läkare"s påståenden på allvar. För de flesta kunniga läkare som forskar på detta område styrs av Ecohealth Alliance och WHO. Och här har vi inga påstådda konspirationsteorier, utan svart på vitt, via mejlkonversationer att dessa två organisationer nu gör allt för att dölja sitt eget deltagande i denna läcka. För i grund och botten är HCoV-SARS2 deras egen skapelse som CCP har "lånat". Källa för de som orkar: EA-mailarkiv

Du är som Fauci i detta klipp;

https://a.pomf.cat/ghrpnl.mp4

"It's not theatre, I promise.."
Citera
2021-07-07, 12:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Över 50 miljoner människor har haft "Covid 19" och blivit friska efteråt. De som faktiskt dör av "Covid 19" dog förmodligen av helt andra orsaker (fetma eller ålder) men man säger att det var Covid 19 för att ge "pandemin" någon sorts legitimitet.

Så 0.03% är med all sannolikhet överdrivet så in i helvete.

Du har alltså ingen källa på dina 0,03% så oväntat, not! FHM anger 0,6% för Stockholm i mars 2020.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/juni/studie-visar-tydligt-samband-mellan-alder-och-risken-att-do-i-covid-19/
Citera
2021-07-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Och här har vi dilemmat med saker som sprids utan källa. Som du presenterar det så låter det som något som faller in i avdelningen: "Jag hittar på något som stämmer med den bild jag vill förmedla." Inte direkt förtroendeingivande.

Sedan kan man ju roa sig med att faktiskt räkna på det du skriver: 0,03% av 50 000 000 = 0,0003 * 50 000 000 = 15 000.

Du menar alltså att av alla personer som smittats i världen så har det bara dött folk i Sverige?

Eller om man räknar som en del vill att bara ca 15% av de som dött med covid faktiskt dött av covid - då får man att det totalt dött 100 000 personer med covid i världen. Kan tycka att det låter lite lågt med tanke på vad man hört rapporterats om dödstal?

Sedan så dör man av något - fetma/ålder är sällan en direkt dödsorsak utan snarare en bidragande faktor, däremot är exempelvis hjärt/kärlsjukdomar något man dör av. Visserligen orsakas de säker i hög grad av exempelvis fetma, men det är fortfarande inte fetman i sig som man dör av. Samma sak med fetma och covid - fetma ökar risken, men det är covid som för dig över gränsen och gör att du dör.

Att influensan fullkomligt utrotats sedan Covid 19 kom är ett av många bevis på att man skiter i hur en person dog, "den dog av Covid 19 för att om inte så stämmer inte matematiken att det är en ytterst farlig, existensiellt hotandes pandemi där folk dör mitt på öppen gata (i Kina, ingen annanstans).."
Citera
2021-07-07, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad är det för biverkningar du tänker på?

Jag har tagit båda sprutorna och mår prima.

Vad ska du säga när du inte kan andas och doktorn frågar dig varför du inte har vaccinerat dig? Kommer du att sakna ditt lukt och smaksinne?

Fick mindre än en förkylning när jag fick covid för 3 månader sen. Tappade inte lukt& smak ingen feber knappt snuvig.

Klart du mår prima, vet du om man blir steril i framtiden? Folk som tog mot svininfluensan mådde också prima i början tills folk börja få narkolepsi.

Och ja jätte bra att du tagit vaccinet som skyddar mot mutationer som är nästan utrotat. Men hjälper det mot mutatiknerna som med största sannolikhet kommer längre fram?
Citera
2021-07-07, 12:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, det är ju en chansning de gör som kan gå galet. Han undrar dessutom varför behandlingsalternativ som kan förhindra svår sjukdom/död inte används. Han har avkrävt kommentarer av ledande i UK kring tidig behandling men mötts av tystnad....

Politikerna i många länder har gjort bort sig, kan tänka mig att de är lite oroliga nu. Antar att han tänker på Ivermectin som profylax och behandling, det vågar nog inte politikerna befatta sig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in