2021-07-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Han har ju kopierat exakt från en konspirationsteori från förra året. Nu har alltså försäljaren Patrick Gunnels "forskat", tillåt mig småle.
Här är någon som bemödat sig med att avslöja denna charlatan för det han är ( en riktig doktor btw) :
https://youtu.be/hqe3MhV9-MU

En 20-årig något afroneger precis nyexaminerad från något "woke" (affirmative action) kvotneger lärosäte som ska "debunka Covid 19 misconceptions".

Nej tack.
Senast redigerad av Hunter85 2021-07-07 kl. 10:28.
Citera
2021-07-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Anledningen till att man skriker efter källor är att det sprids så mycket konstig och missvisande/felaktig information att källor nästan är ett krav om man är det minsta intresserad av ny information. Som exempelvis en dödlighet på 0.03%...var kommer den siffran ifrån? Den rimmar rätt illa med de siffror jag sett tidigare så en källa vore trevligt så jag kan avgöra om det som oftast bara är skit/missrepresenterad fakta eller om det för ovanlighetens skull faktiskt är något som är intressant att lägga till ens egna bild av viruset.

Över 50 miljoner människor har haft "Covid 19" och blivit friska efteråt. De som faktiskt dör av "Covid 19" dog förmodligen av helt andra orsaker (fetma eller ålder) men man säger att det var Covid 19 för att ge "pandemin" någon sorts legitimitet.

Så 0.03% är med all sannolikhet överdrivet så in i helvete.
Citera
2021-07-07, 10:27
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Sveriges och Norges strategier är inte ett dugg lika. Inte heller är Norges, Finlands och Islands strategier särskilt lika. Det är det som är hela poängen.

Ni skyller pandemin på politisk styrning, men med facit i hand följer dödstalen i Europa exakt befolkningstätheten och hur långt bort från Europa landet ligger.

Norrmän, finnar och islänningar bor alla ovanför den 60:e breddgraden med två-tre gånger lägre korrigerad befolkningstäthet än andra länder i Europa. Där har du ditt samband.
Inte en chans. Skillnaden i våra strategier började med melodifestivalen och bara fortsatte i 9 månader fram till att regionerna själva krävde att få införa restriktioner på hösten 2020.

Detta är min favorit artikel från den viktiga tiden som blev en milstolpe i Sveriges covid historia.
Ulf Borg berättar att han har samtalat med andra kollegor i flera andra regioner som också känner sig besvikna över att Folkhälsomyndigheten inte heller gett dem lokala restrektioner.

– Vi är inte ensamma om att vara besvikna och tycka att de ska ompröva sin strategi, och jag hoppas verkligen att detta når fram till Folkhälsomyndigheten nu.

– Får vi inte ett beslut i morgon, kommer vi ta ett beslut själva.

Kan man säga att det är ett ultimatum ni ställer?

– Man kan säga att det är ett konstaterande. I Region Dalarna klarar vi nämligen av att besluta 365 dagar om året, inte bara på tisdagar och torsdagar, avslutar Ulf Berg (M).
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnnRnq/regionen-vi-kan-inte-vanta-pa-fhms-lotteri
Artikeln har en underbar svart humor.

Efter detta förändrades Sveriges strategi. Hur kan man ens stå rakryggad och mena på att detta inte påverkade? Man ska alltid stå upp för sina misstag, det visar på karaktär. Vi delar alla detta misstag i Sverige.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-07-07 kl. 10:43.
Citera
2021-07-07, 10:29
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nu förstår jag inte riktigt, Syndabocken skulle det vara invandringen då
Det enkla svaret är nog Ja !
Hade vi inte haft massinvandring från mena de senaste 20 åren med alla problem det för med sig så hade vi nog legat i paritet med Norge och Finland. Kanske något högre då vi hade fler resande som drog hem viruset.
Citera
2021-07-07, 10:34
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det enkla svaret är nog Ja !
Hade vi inte haft massinvandring från mena de senaste 20 åren med alla problem det för med sig så hade vi nog legat i paritet med Norge och Finland. Kanske något högre då vi hade fler resande som drog hem viruset.
Du vet att man inte får klippa så i andras inlägg? Man får inte enbart citera en halva mening.

Men jag är nöjd, för jag fick möjlighet att länka en förbjuden artikel, en artikel som FB utförligt förbjudet och redan plockat bort 3 gånger från tråden. Få se om den får vara kvar denna gång.
Citera
2021-07-07, 10:34
Medlem
arbetets avatar
Här är samtliga varianter av intresse eller som bevakas:
Fakta. Virusvarianter som övervakas av ECDC

Av alla varianter av covid-19 som sprider sig runt om i världen återfinns elva av dessa på den europeiska smittskyddsmyndigheten, ECDC:s övervakningslistor:

Varianter av särskild betydelse:

ECDC bedömer att dessa varianter har egenskaper

som kan påverka den epidemiologiska situationen i Europa.

Alfa (Storbritannien) B.1.1.7

Beta (Sydafrika) B.1.351

Gamma (Brasilien) P.1

Delta (Indien) B.1.617.2

Varianter av intresse:

ECDC bedömer att dessa varianter kan ha egenskaper liknande de hos virusvarianter av särskild betydelse men data är fortfarande preliminära och ytterligare undersökningar krävs för att klassa dem som virusvarianter av särskild betydelse.

Eta (Nigeria) B.1.525

Epsilon (USA) B.1.427/B.1.429

Theta (Filippinerna) P.3

Kappa (Indien) B.1.617.1

Varianter under bevakning:

Lambda (Peru) C.37

Iota (USA) B.1.526

Zeta (Brasilien) P.2
https://www.dn.se/sverige/lambda-ny-covid-19-variant-pa-overvakningslistorna/
Citera
2021-07-07, 10:35
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Du vet att man inte får klippa så i andras inlägg? Man får inte enbart citera en halva mening.

Men jag är nöjd, för jag fick möjlighet att länka en förbjuden artikel, en artikel som FB utförligt förbjudet och redan plockat bort 3 gånger från tråden. Få se om den får vara kvar denna gång.
Ok, nej det visste jag inte. Tack för påpekandet.
Citera
2021-07-07, 10:43
Medlem
Citat:
Inte en chans. Skillnaden i våra strategier började med melodifestivalen och bara fortsatte i 9 månader fram till att regionerna själva krävde att få införa restriktioner på hösten 2020.

Detta är min favorit artikel från den viktiga tiden som blev en milstolpe i Sveriges covid historia.
– Vi är inte ensamma om att vara besvikna och tycka att de ska ompröva sin strategi, och jag hoppas verkligen att detta når fram till Folkhälsomyndigheten nu.

– Får vi inte ett beslut i morgon, kommer vi ta ett beslut själva.

Kan man säga att det är ett ultimatum ni ställer?

– Man kan säga att det är ett konstaterande. I Region Dalarna klarar vi nämligen av att besluta 365 dagar om året, inte bara på tisdagar och torsdagar, avslutar Ulf Berg (M).
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bnnRnq/regionen-vi-kan-inte-vanta-pa-fhms-lotteri
Artikeln har en underbar svart humor.

Efter detta förändrades Sveriges strategi. Hur kan man ens stå rakryggad och mena på att detta inte påverkade? Man ska alltid stå upp för sina misstag, det visar på karaktär. Vi delar alla detta misstag i Sverige.
Vad en moderat oppositionspolitiker i Dalarna tycker om pandemin är helt ointressant. Och det säger jag som någon som röstade på M.

Titta på en latitudkarta över Europa. Norrmän, finnar och islänningar är små populationer av människor som bor ovanför den 60:e breddgraden, med en korrigerad befolkningstäthet under tusen invånare per km2. Ingen av dem har haft någon inhemsk spridning att tala om. Det är olika mutationer varje gång, precis som i Norrland, där covid classic knappt tar sig till grannbyn.

Resten av Europa bor under den 60:e breddgraden, och har flera gånger högre korrigerad befolkningstäthet.

Där är ditt samband. Faktabaserade skillnader med hundraprocentig korrelation med Europas dödstal.

Ni kan drömma om att era politiker styr världen, men i själva verket sitter de på arslet i ändlösa möten hela dagarna, och stiftar en lag ibland, samtidigt som världen rullar på utanför som om politikerna inte ens fanns.
Citera
2021-07-07, 10:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Ni som tagit vaccinet! Känner ni er inte bra efterblivna nu när ni sprutade in skit I kroppen där kanske ni får brutala biverkningar om något år?

Eftersom original covid och den brittiska knappt finns, utan den dominerande kommer vara delta. Som vaccinet ger ett dåligt skydd mot. Och att ni kanske får fylla på återigen .

Sen efter det kommer en ny mutation från Ryssland och drar vaccin är meningslöst, sen kommer en från Tyskland osv osv osv osv osv.

Det är så sjukt roligt att folk inte ser igenom detta. Så fort jorden börjar vaccinera flera hundra miljoner människor så kommer en ny mutation och ni får börja om igen. Mer $$$$ till dom 🤣🤣

Tänk när dom sitter och skrattar, det är som att ta godis från ett barn.

Det är lite lustigt att dessa varianter verkar uppstå i länderna som varit bäst på att vaccinera sin befolkning.

Vad beror det på tro?
Citera
2021-07-07, 10:45
Medlem
Citat:
Snackar vi om landet som vräker i sig fryspizza som om det inte fanns någon morgondag. Finns det något annat folkslag i hela världen som äter så mycket frys pizza som Norrmännen? Kanske det är något i pizzan som skyddar mot covid, kosten ska ju vara viktig?

Hehe. Välkommen till komplicerade system. Du tror att en enda sak, så som att de äter mycket frys-pizza är helt avgörande för folkhälsan?
Citera
2021-07-07, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Hade jag fått 10kr för varje inlägg av en högmodig Flashback expert och deras expertis inom virologi, immunitet, vaccin m.m så hade jag haft 10.000 kr extra att spendera just nu.

När bokstavliga läkare inom berörda fält tar sig an uppgiften att med de enda metoderna tillgängliga se vad detta "dödliga" virus (dödlighet på 0.03%) innehåller, då kommer experterna på Flashback, likt råttor, fram ur sina hålor och börjar skrika om "källa källa".

Du vet absolut ingenting, så sluta lek som om du gjorde.

Nu har jag förvisso aldrig utgett mig för att vara en högmodig Flaskbackexpert. Jag har däremot inte så mycket tilltro till bokstavliga läkare, ty de är för rigida. Jag har inget mot egen empiri, ty det är så forskare delar sin egen forskning, men denna empiri skall vara korrekt dokumenterad. Det finns inget något Coronavirus som är specifikt dödligt, utan dödsfallen kommer av komplikationer med andra diagnoser. Däremot ser vi att detta biovapen som HCoV-SARS2 faktiskt är, skapar allvarlig COVID hos populationer som normalt inte brukar få infektioner av Coronaviridae. Eftersom att just HCoV-SARS2 är modifierat för att sprida sig lätt, anpassa sig snabbt och lätt så blir den allvarlig när den dyker upp i populationer som inte har haft COVID förut. Det är därför vi ser otroliga dödssiffror i Amazonas som exempel.

Mina varningssystem gick igång när din "bokstavliga läkare" påstod att han hade letat efter COVID (vilken som helst) i ett blodprov och fann bara Influensa A och B (vilka?). Då vet denna "bokstavliga läkare" inte vad denne pratar om!
Du kommer ALDRIG att hitta COVID i ett enda blodprov! För COVID är en infektionssjukdom och inte ett virus!

Sedan är det som så att vi även skall vara försiktiga med att ta även "bokstavliga läkare"s påståenden på allvar. För de flesta kunniga läkare som forskar på detta område styrs av Ecohealth Alliance och WHO. Och här har vi inga påstådda konspirationsteorier, utan svart på vitt, via mejlkonversationer att dessa två organisationer nu gör allt för att dölja sitt eget deltagande i denna läcka. För i grund och botten är HCoV-SARS2 deras egen skapelse som CCP har "lånat". Källa för de som orkar: EA-mailarkiv
Citera
2021-07-07, 10:56
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vad en moderat oppositionspolitiker i Dalarna tycker om pandemin är helt ointressant. Och det säger jag som någon som röstade på M.

Titta på en latitudkarta över Europa. Norrmän, finnar och islänningar är små populationer av människor som bor ovanför den 60:e breddgraden, med en korrigerad befolkningstäthet under tusen invånare per km2. Ingen av dem har haft någon inhemsk spridning att tala om. Det är olika mutationer varje gång, precis som i Norrland, där covid classic knappt tar sig till grannbyn.

Resten av Europa bor under den 60:e breddgraden, och har flera gånger högre korrigerad befolkningstäthet.

Där är ditt samband. Faktabaserade skillnader med hundraprocentig korrelation med Europas dödstal.

Ni kan drömma om att era politiker styr världen, men i själva verket sitter de på arslet i ändlösa möten hela dagarna, och stiftar en lag ibland, samtidigt som världen rullar på utanför som att politikerna inte ens fanns.

Tack för att du niar mig. Hövligt om en lite gammalmodigt.

Jag är anarkist men det har du säkert missat så jag drömmer inte om att politiker ska styra över huvud taget.

Artikeln handlade inte enbart om en region och en politiker. Under denna tiden var det många regioner som gick ut och krävde att få införa restriktioner samtidigt som Fohm nekade dem det. Detta är en av de stora anledningarna varför vår andra våg blev större en våra grannländer.

Kommer du inte ihåg detta? Minns du inte ens att det var bra mycket fler en en region som ville införa restriktioner nov 2020. Deras smittor exploderade men FoHM sa nej/vänta. Om du saknar minne så är jag inte förvånad över ditt resonemang.

Du kanske även glömt att Blekinge i nov 2020 körde civil olydnad och införde restriktioner utan FoHM godkännande.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-07-07 kl. 11:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in