Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-07, 05:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Ja för mej har toleransen börjat skjuta i höjden fort som fan. Jag håller mej på relativt låga doser, jag vill bara åt den speedade känslan.
Ska köra en dag till då blir det 4 dagar på rad. Ska svettas ur grejjerna sen och beta av en eventuell ssri at med brainzaps (men dom brukar gå över efter 2 dagar för mej).
Lite diazepam gör att man inte bryr sej så mycket i brainzaps. Men det är ändå drygt

Jag är också bara ute efter den där motivations-rushen och det där med att det sitter något i bakhuvudet konstant som pushar en framåt/klappar en på axeln. Brukar räcka med 200-300 för mig.

Synd som sagt att toleransen ökar så snabbt, eller så ska man väl vara glad för det.
Citera
2021-07-07, 11:32
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Men VF skulle det inte funka med antidepressiva o Tramadol? Vem har sagt så? Gör ingen skillnad alls. Käkat båda i 10 år.

För övrigt önskar jag dig att du blir av med skiten såklart! Men ville bara tillägga att den mixen gör varken mer eller mindre.

Det gick åt helvete klara mig tills idag hade sån jävla abstinens så fick vara hemma från jobbet igår o dagen innan! Hela kroppen krampa ihop på mig varenda muskel så direkt när jag tog några Tramadol med mina sönder skakande händer så försvann alla problem. Nej fan vad kan jag ersätta en Tramadol AT med egentligen?

Förr hade jag ju styrkan och orken och det hade inte hänt så mycket obehagliga och otäcka saker i mitt liv så då var det mer för att enbart bli hög. Nu är det mestadels för att döda min ångest och alla mina dåliga mina och min problematiska förflutna som driver mig till galenskap!

Kan jag ta subutex istället i små mängder sen när denna kartan Tramadol är slut i små doser eller benzo eller vad som helst för att trappa ut på Tramet och få bort den fysiska ATn på Tramadol?
Citera
2021-07-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Det gick åt helvete klara mig tills idag hade sån jävla abstinens så fick vara hemma från jobbet igår o dagen innan! Hela kroppen krampa ihop på mig varenda muskel så direkt när jag tog några Tramadol med mina sönder skakande händer så försvann alla problem. Nej fan vad kan jag ersätta en Tramadol AT med egentligen?

Förr hade jag ju styrkan och orken och det hade inte hänt så mycket obehagliga och otäcka saker i mitt liv så då var det mer för att enbart bli hög. Nu är det mestadels för att döda min ångest och alla mina dåliga mina och min problematiska förflutna som driver mig till galenskap!

Kan jag ta subutex istället i små mängder sen när denna kartan Tramadol är slut i små doser eller benzo eller vad som helst för att trappa ut på Tramet och få bort den fysiska ATn på Tramadol?
Förstår exakt hur du känner ! Grejen är att ingenting kan egentligen ersätta Tramadol. Man kan blanda hur mkt som helst annat, men det blir bara obehagligt istället till slut, det enda man tänker på är att man behöver lugnet och värmen från Tramadolen. Det är så sjukt hur det känns när man varit utan, och sedan får i sig lite igen. Hela ryggsäcken släpper och man glömmer allt som varit jobbigt! Jag avråder från subutex! Det är starka grejor och mkt beroendeframkallande. Men ja, det kan hjälpa mot den större delen av tram abstinens faktiskt, men sen ska du gå av det också, blir inte roligt.
Jag rekommenderar dig att trappa ner, ta 200 ena dagen, 100 andra, sen en halv. Om du kan så kombinera det med 1-2 mg Benzo på morgonen, och sömn tabl till natten, om du har tillgång till det. Så slipper du det värsta av abstinensen. Av allt jag testat så rekommenderar jag Lyrica, funkar riktigt bra faktiskt. Plus det gör en lite glad samtidigt och man glömmer bort att tänka på Tram. Jag körde typ 2 gånger 300 mg i ngr dagar.
Citera
2021-07-07, 19:59
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Jag är också bara ute efter den där motivations-rushen och det där med att det sitter något i bakhuvudet konstant som pushar en framåt/klappar en på axeln. Brukar räcka med 200-300 för mig.

Synd som sagt att toleransen ökar så snabbt, eller så ska man väl vara glad för det.

Ja då är det dags för några dagars paus. Skulle egentligen ta paus idag men höll på att få ett spel på en kollega så jag slängde i mej den som jag alltid har med mej. Så då kör jag en dag till oxå tänkte jag. Men sen måste jag ha självdisciplin. Funderar på att inte ha en ”utifall att” 225mg alltid på mej. Att bara ha nån diasepil istället. Dom har jag inget sug på liksom.
Jag lär ju inte hinna bli tvärsjuk under ett arbetspass iaf. Jag har tagit ganska många relativt långa pauser.
Citera
2021-07-08, 21:01
Medlem
Jag och två av mina vänner har börjat må "konstigt" när vi tar tramadol. Jag testade första gången när jag var 18 och är nu 30, har tagit någon gång varannan månad vissa år - andra år någon gång i veckan - andra år inte alls. Något år sedan tog jag varje dag i 6 månader men jag är en lightweight så jag brukar aldrig ta mer än 400 mg. Har varit uppe i ungefär 700 på ett dygn som mest och då hade jag rejäl tolerans. Jag har krampat (vad jag vet) en gång på tramadol och hade då blandat med lyrica. Men man kan ju ha krampat utan att veta om det.

På senare tid har jag och två av mina vänner börjat må konstigt när vi tar tramadol, smått panik känslor, känns som att man inte får luft, orolig, rastlös - och detta kan vara med eller utan tolerans. Det har varit på olika sorters tram. Jag antar att mycket sitter i huvudet och ju mer man oroar sig ju mer panik får man, men jag tycker det är lite för mycket av ett sammanträffande att jag och två till börjat känna såhär. Har vi tagit för mycket under åren? Är vi för veka? x)
Någon annan som får sådana biverkningar ibland?

Senast jag tog så körde jag 4 kartor 200 mg på ungefär en månad, mådde bra vissa dagar men mådde skumt andra. Såklart är det ju något skönt med att ta emellanåt eftersom man fortsätter ta det men blir nästan till slut bara för att ej "vara normal". Under den månaden tog jag 3 dagars uppehåll och när när jag tog igen mådde jag väldigt bra - vilket jag inte direkt förväntade mig.

Vet att det låter bakåtvänt att knapra piller när det är en gamble att må bra eller inte - men har tagit tramadol mycket under åren och har alltid mått jättebra på dem men sedan detta började något år sedan har man i princip velat må sådär bra en gång till men känns som att det är mer ofta är inte att man mår konstigt.

Iallafall, någon annan som känner igen sig? Vad kan detta bero på?

(har en teori att för mig det kan ha göra med när jag krampade, att så fort jag börjar känna av "the high" att jag relaterar det till mitt krampanfall, för som med andra som bara faller ihop så kom min kramp smygandes under flera timmar, jag visste att något var fel, jag hackade / laggade mig framåt när jag gick, ryckte till i armar ibland, precis innan jag krampade så sparkade jag hejvilt med benet och sa "jag sa ju att något var fel" och föll ihop och krampade rätt rejält enligt mina vänner - slutade andas ett tag. Har också gått igenom trauma av en förälders död under det senaste åren och det var då jag började ta tramadol varje dag i ungefär 6 månader - så kan ha med det att göra? Alltså ångest i princip)

TL;DR Börjatt må konstigt på tramadol, under 10 års tid alltid mått väldigt bra när man tagit annars. Panik, oro, rastlöshet, andningen har kännts konstig men kan bero på panikångestattack.

Tack i förhand för svaren
Citera
2021-07-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luderpingvinen
Jag och två av mina vänner har börjat må "konstigt" när vi tar tramadol. Jag testade första gången när jag var 18 och är nu 30, har tagit någon gång varannan månad vissa år - andra år någon gång i veckan - andra år inte alls. Något år sedan tog jag varje dag i 6 månader men jag är en lightweight så jag brukar aldrig ta mer än 400 mg. Har varit uppe i ungefär 700 på ett dygn som mest och då hade jag rejäl tolerans. Jag har krampat (vad jag vet) en gång på tramadol och hade då blandat med lyrica. Men man kan ju ha krampat utan att veta om det.

På senare tid har jag och två av mina vänner börjat må konstigt när vi tar tramadol, smått panik känslor, känns som att man inte får luft, orolig, rastlös - och detta kan vara med eller utan tolerans. Det har varit på olika sorters tram. Jag antar att mycket sitter i huvudet och ju mer man oroar sig ju mer panik får man, men jag tycker det är lite för mycket av ett sammanträffande att jag och två till börjat känna såhär. Har vi tagit för mycket under åren? Är vi för veka? x)
Någon annan som får sådana biverkningar ibland?

Senast jag tog så körde jag 4 kartor 200 mg på ungefär en månad, mådde bra vissa dagar men mådde skumt andra. Såklart är det ju något skönt med att ta emellanåt eftersom man fortsätter ta det men blir nästan till slut bara för att ej "vara normal". Under den månaden tog jag 3 dagars uppehåll och när när jag tog igen mådde jag väldigt bra - vilket jag inte direkt förväntade mig.

Vet att det låter bakåtvänt att knapra piller när det är en gamble att må bra eller inte - men har tagit tramadol mycket under åren och har alltid mått jättebra på dem men sedan detta började något år sedan har man i princip velat må sådär bra en gång till men känns som att det är mer ofta är inte att man mår konstigt.

Iallafall, någon annan som känner igen sig? Vad kan detta bero på?

(har en teori att för mig det kan ha göra med när jag krampade, att så fort jag börjar känna av "the high" att jag relaterar det till mitt krampanfall, för som med andra som bara faller ihop så kom min kramp smygandes under flera timmar, jag visste att något var fel, jag hackade / laggade mig framåt när jag gick, ryckte till i armar ibland, precis innan jag krampade så sparkade jag hejvilt med benet och sa "jag sa ju att något var fel" och föll ihop och krampade rätt rejält enligt mina vänner - slutade andas ett tag. Har också gått igenom trauma av en förälders död under det senaste åren och det var då jag började ta tramadol varje dag i ungefär 6 månader - så kan ha med det att göra? Alltså ångest i princip)

TL;DR Börjatt må konstigt på tramadol, under 10 års tid alltid mått väldigt bra när man tagit annars. Panik, oro, rastlöshet, andningen har kännts konstig men kan bero på panikångestattack.

Tack i förhand för svaren
Den känslan du beskriver har jag bara upplevt när jag tagit för mkt under för lång period, utan paus. Det sköna uteblir, och man blir mest lite lätt irriterad, ljudkänslig och frustrerad över att det inte känns som vanligt.
Enda anledningen jag kan komma på. Finns säkert annat som kan spela in också.
Citera
2021-07-14, 00:27
Medlem
yournotlikemes avatar
Blir inte alls skön längre på Tramadol. Konstigt då MDMA och andra Serotonerga droger fungerar bra på mig. Kommer ihåg som ung när 600mg kunde göra mig tokskön och supermotiverad till allt i nästan ett helt dygn.
Citera
2021-07-15, 09:05
Medlem
s44ms avatar
efter en träningsskada och en läkare som vägrar skriva ut ett skit
har jag kommit över tramadol combix 200mg. Är dessa nå bra ni som testat? Ska va spanska i blister..
Citera
2021-07-16, 17:35
Medlem
Citat:
Men VF skulle det inte funka med antidepressiva o Tramadol? Vem har sagt så? Gör ingen skillnad alls. Käkat båda i 10 år.

För övrigt önskar jag dig att du blir av med skiten såklart! Men ville bara tillägga att den mixen gör varken mer eller mindre.

Att blanda SSRI och tram är inte alls bra. Du kan bränna dina seretonin receptorer forever. Bara att googla ^^
Citera
2021-07-16, 21:13
Medlem
Citat:
Den känslan du beskriver har jag bara upplevt när jag tagit för mkt under för lång period, utan paus. Det sköna uteblir, och man blir mest lite lätt irriterad, ljudkänslig och frustrerad över att det inte känns som vanligt.
Enda anledningen jag kan komma på. Finns säkert annat som kan spela in också.

Sedär. Jag tror det mycket väl kan vara som du säger + att jag fått deala med panikångest under rus vilket gör allt väldigt skrämmande. Dock känner min kompis såhär trots uppehåll, men han stoppar i sig sub, benso, lyrica, gabapentin så att han mår skit kosntant är ingen raketforskning.
Citera
2021-07-16, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Blir inte alls skön längre på Tramadol. Konstigt då MDMA och andra Serotonerga droger fungerar bra på mig. Kommer ihåg som ung när 600mg kunde göra mig tokskön och supermotiverad till allt i nästan ett helt dygn.

Är lite samma för mig, har kännt att det blivit bättre igen dock. Men inte direkt värt. Förr mådde jag otroligt bra. På senare tid not so much. Har du tagit mycket under åren - ofta?
Hur känner du dig om du tar nuförtiden?
Citera
2021-07-18, 05:10
Bannlyst
Varför har det inte kommit någon bättre drog än tramadol? Dvs lättare opiat för de som inte vill röra de tunga grejjerna, ska det vara så svårt egentligen?

Tramadol känns ju som värsta häxbrygden. Allt det där med kramprisken, hur oberäkenlig den är (fungerar bra ibland, ibland känner man inget)... med mera..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in