Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-01, 16:48
Medlem
Xanyos avatar
1000mg och över 2 timmar senare och känner knappt eller ja väldigt lite. I detta fallet var det Tramadol Mylan Pharma L.P 200mg depot. Hade jag tagit 1000mg Tramadol Royal eller Santeria så hade jag varit riktigt skön och helt euforiskt. Nej dessa blev jag besviken utav aldrig mer depot tabletter helt värdelösa.
Citera
2021-07-02, 00:15
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
1000mg och över 2 timmar senare och känner knappt eller ja väldigt lite. I detta fallet var det Tramadol Mylan Pharma L.P 200mg depot. Hade jag tagit 1000mg Tramadol Royal eller Santeria så hade jag varit riktigt skön och helt euforiskt. Nej dessa blev jag besviken utav aldrig mer depot tabletter helt värdelösa.

Tycker inte santeria är något märkvärdigt, 5/10 poäng. Lådorna(100pack) säljs aning billigare än många andra märken som finns att hämta (där jag bor iaf). Priset behöver inte säga något om kvalitéten, men oftast gör de det med narkotika.
(Åt 1800mg Santeria för en vecka sen och knappt tolerans. Svagt/måttligt rus)

Är dom Mylan pharma du har från svenskt apotek eller utriket? Ska väl finnas i sverige som apoteksmärke
Citera
2021-07-02, 00:25
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Varför är alltid Tramadol Depot tabletter alltid svagare eller är det bara jag? När jag tar Santeria eller Royal eller kapslar så slår det på riktigt skönt och ordentligt och mycket eufori. Men med tabletter hårda så är det alltid ett annat rus och alltid ett svagare enligt mig. Det är ju Tramadol som Tramadol men undrar om det har någon skillnad ändå?

För med en direktverkande tablett så utsöndras allt aktivt tramadol till kroppen inom 30-60min. Sen dröjer det en timma till innan maxeffekten/peaken nås.

En depottablett utsöndras under ~8h. Vilket resulterar i lägre koncentration av aktivt tramadol i kroppen/blodet.
(Förenklat, 100mg depot behöver kroppen bryta ner i 8h innan allt nåt blodet.)
Citera
2021-07-02, 00:40
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
För med en direktverkande tablett så utsöndras allt aktivt tramadol till kroppen inom 30-60min. Sen dröjer det en timma till innan maxeffekten/peaken nås.

En depottablett utsöndras under ~8h. Vilket resulterar i lägre koncentration av aktivt tramadol i kroppen/blodet.
(Förenklat, 100mg depot behöver kroppen bryta ner i 8h innan allt nåt blodet.)

Det är väl det som gör dom direktverkande tabletterna så mycket mer sköna att flumma och känna sig skön på än på depot tabletterna. 8 timmar! Det visste jag inte det var så lång tid, ja inte undra på varför man inte blir lika skön & euforiskt snabbt då om det unsöndras så länge & så lite koncentration åt gången.

Finns det inget trick hack man kan göra med depot tabletterna så dom utsöndrar allting som direktverkande Tramadol gör då? Om jag krossar 5st 200mg till ett fint pulver och sen sveper allt med ett glas vatten borde inte det kicka in fint då?

Dessa Tramadol är det bild = https://ibb.co/Jpzpzn6
Citera
2021-07-02, 00:50
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Det är väl det som gör dom direktverkande tabletterna så mycket mer sköna att flumma och känna sig skön på än på depot tabletterna. 8 timmar! Det visste jag inte det var så lång tid, ja inte undra på varför man inte blir lika skön & euforiskt snabbt då om det unsöndras så länge & så lite koncentration åt gången.

Finns det inget trick hack man kan göra med depot tabletterna så dom utsöndrar allting som direktverkande Tramadol gör då? Om jag krossar 5st 200mg till ett fint pulver och sen sveper allt med ett glas vatten borde inte det kicka in fint då?

Exakt, allt är ganska logiskt och simpelt när man väl förstår skillnaden på tabellerna.

Du ska väl kunna krossa dom, ja. Vissa säger att det inte ska göra skillnad på att krossa depot. Men efter att tuggat säkerligen flera tusen depottabs. Så är min slutsats att det gör stor skillnad hur man inmundigar tabletterna.
Citera
2021-07-02, 13:13
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Är ganska allmänt känt att om du tuggar/delar depottabletter istället för att svälja hela så blir dom direktverkande.
Citera
2021-07-03, 07:34
Medlem
scheelinos avatar
Hej!
Har nyss haft en liten mini-AT på tram, mild och hanterbar, men ändå irriterande.

Tog sist på morgonen i tisdags.

Nu idag tycks jag inte känna några symptom riktigt.. Kan va värmen som gör så att jag svettas litegrann, inte alls som AT svettning.

Jag undrar hur många dagar jag måste vänta innan jag tar tram igen, utan att det blir tillbaka till den lilla milda ATn jag hade. Tänkte mig en dos på kanske 400mg bara.

Det kanske är individuellt också, men jag är lite småsugen på att ta idag, eller imorgon. I värsta fall till måndag. Men helst idag.

Om jag tar idag, antar att det är ganska tätt inpå, men som sagt, det va en väldigt mild AT, kommer jag tillbaka till ruta 1-2 då..?

Tacksam för svar!

EDIT: Stavfel
Senast redigerad av scheelino 2021-07-03 kl. 08:29.
Citera
2021-07-03, 20:03
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Exakt, allt är ganska logiskt och simpelt när man väl förstår skillnaden på tabellerna.

Du ska väl kunna krossa dom, ja. Vissa säger att det inte ska göra skillnad på att krossa depot. Men efter att tuggat säkerligen flera tusen depottabs. Så är min slutsats att det gör stor skillnad hur man inmundigar tabletterna.

Ja jag mallade ner 4st 200mg i en mortel tills det var ett fint pulver sen la jag det i en tunn papperstuss och bomba alltihopa. Och ja det gjorde en rejäl skillnad, tog väl max en 30 minuter innan det kickade in och en våg av välmående kom över mig. Kändes precis som dom direktverkande Tramadolen jag är van vid.
Citera
2021-07-05, 06:03
Bannlyst
Bara jag som är skum eller fungerar tramadol typ bara 1, max 2 gånger i veckan? Sen får man ta uppehåll för att få det där lite småsköna pepp-motivations-ruset igen. Tex tar jag på måndag så funkar det fint, tar jag på tisdag så fungerar det kanske hälften så bra och tar jag det på onsdag också så funkar det inte alls.

Nåja, det är väl bra att man håller det till 1-2 gånger i veckan iallafall..
Citera
2021-07-05, 08:15
Medlem
Xanyos avatar
Ska göra ett tappert försök till att sluta med Tramadolen från och med idag, är trött på alltid vara deprimerad & omotiverad utan dom, måste ju ta dom varje dag för att inte känna mig typ hej kom skjut mig. Hela mitt belöningssystem är åt helvete. Har börjat med antidepressiva med så nu kan jag inte ta tram ändå.

Får se hur detta går.
Citera
2021-07-05, 19:46
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Bara jag som är skum eller fungerar tramadol typ bara 1, max 2 gånger i veckan? Sen får man ta uppehåll för att få det där lite småsköna pepp-motivations-ruset igen. Tex tar jag på måndag så funkar det fint, tar jag på tisdag så fungerar det kanske hälften så bra och tar jag det på onsdag också så funkar det inte alls.

Nåja, det är väl bra att man håller det till 1-2 gånger i veckan iallafall..

Ja för mej har toleransen börjat skjuta i höjden fort som fan. Jag håller mej på relativt låga doser, jag vill bara åt den speedade känslan.
Ska köra en dag till då blir det 4 dagar på rad. Ska svettas ur grejjerna sen och beta av en eventuell ssri at med brainzaps (men dom brukar gå över efter 2 dagar för mej).
Lite diazepam gör att man inte bryr sej så mycket i brainzaps. Men det är ändå drygt
Citera
2021-07-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ska göra ett tappert försök till att sluta med Tramadolen från och med idag, är trött på alltid vara deprimerad & omotiverad utan dom, måste ju ta dom varje dag för att inte känna mig typ hej kom skjut mig. Hela mitt belöningssystem är åt helvete. Har börjat med antidepressiva med så nu kan jag inte ta tram ändå.

Får se hur detta går.
Men VF skulle det inte funka med antidepressiva o Tramadol? Vem har sagt så? Gör ingen skillnad alls. Käkat båda i 10 år.

För övrigt önskar jag dig att du blir av med skiten såklart! Men ville bara tillägga att den mixen gör varken mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in