2021-07-06, 23:27
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Man flyttar hit för ett bekvämt och bra liv. Klart du får högre levnadsstandard för samma pengar jämfört med ett i land, med viss modifikation. Sen gillar jag att slippa städa, tvätta och laga mat själv. Att betala andra för det i Sverige är inte aktuellt med den lönen vi har.

Jag likställer inte hyra hus (med nära nog västerländsk standard, kök med spis, kyl frys, ac, varmvatten) motorbike, maid som kommer ett par gånger i veckan och städer och tvättar, tre hemlevererade restaurang måltider per dag, etc för en bra bit under 10 lax månaden med ett enkelt liv. Men det beror ju på hur du definierar "enkelt". Men visst det går bra att bränna det tre dubbla på importerade matvaror, brudar och annan skit, absolut, men då är man lika dum som en runk gubbbe anser jag.

Känner ett enkelt liv hade varit vettigare i Sverige isåfall, köpa en stuga i nån avkrok och handla billig mat etc.

Yes, har bott utomlands i snart ett decenium och jag håller med.

Skulle nog klara mig på 500$ för en månad om det inte var några nöjen inkluderade alls och då bor jag ändå i ett stort condohus, 2 rum, gym och pool i huvudstadens kärna. Det hjälper att jag lagar mat själv. Att beställa hämtmat tre gånger om dagen får det att dra iväg. Brukar slänga ihop pyttipanna när jag jobbar svensk som jag är. Kostar mig ca 75c för en måltid. I slutet av månaden blir det ändå närmare 800$ och så sparar jag resten.

Finns liksom en gräns där det inte längre är värt pengarna för även om du betalar 15k för en flashig lägenhet så är ändå gatorna skitiga fulla med gatubarn, dåligt utbud av västerländsk mat, tredubbla priser på västerländsk mat som du säger osv. Då hade jag nog hellre bott kvar i Sverige.
Senast redigerad av Bbobi 2021-07-06 kl. 23:30.
2021-07-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Yes, har bott utomlands i snart ett decenium och jag håller med.

Skulle nog klara mig på 500$ för en månad om det inte var några nöjen inkluderade alls och då bor jag ändå i ett stort condohus, 2 rum, gym och pool i huvudstadens kärna. Det hjälper att jag lagar mat själv. Att beställa hämtmat tre gånger om dagen får det att dra iväg. Brukar slänga ihop pyttipanna när jag jobbar svensk som jag är. Kostar mig ca 75c för en måltid. I slutet av månaden blir det ändå närmare 800$ och så sparar jag resten.

Finns liksom en gräns där det inte längre är värt pengarna för även om du betalar 15k för en flashig lägenhet så är ändå gatorna skitiga fulla med gatubarn, dåligt utbud av västerländsk mat, tredubbla priser på västerländsk mat som du säger osv. Då hade jag nog hellre bott kvar i Sverige.

Absolut, sen får man ju anpassa sig lite efter stället man bor på, vad gäller kostnader, precis som du säger. Phnom Penh var relativt dyrt på många sätt även för tio år sen när jag bodde där en period, nu kan jag tänka mig att det tilltagit ännu mer.
2021-07-06, 23:42
Medlem
Skippade JH, har arbetat 6-7 timmar varje dag under juni månad, men min månadslön var på 41 xxxkronor. Till och med att jag har lust att skatta på det.
Finns mindre företag som jobbar med mindre personal på schema, med mindre krav än JH. Kommer köra på med 40 plus i månaden framöver, sedan skriva 200 på JH i veckan som backup om man behöver det nån gång framöver.
2021-07-07, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Drar man in 35k på att chatta finns det ingen chans att man har tid att bränna 10k per månad utan då jobbar man nog lika många timmar som lokalborna och har bara tid att titta lite på tv eller äta när man är ledig. Inte helt negativt med tanke på hur fort alla som bosätter sig i asien utan en plan kör ner sig i skiten. Man behöver sina rutiner.

35000 i månaden är cirka 110-120 meddelanden i timmen, 160 timmar i månaden, beroende på om man skriver mycket under peak hours eller inte.

Tror inte man snittar det på JH alltså om man jobbar heltid, fyfan, då bränner man sönder hjärnan. Att snitta 80-90 känns rimligare och då är det som du säger, man har inte tid att bränna 10k.
2021-07-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Skippade JH, har arbetat 6-7 timmar varje dag under juni månad, men min månadslön var på 41 xxxkronor. Till och med att jag har lust att skatta på det.
Finns mindre företag som jobbar med mindre personal på schema, med mindre krav än JH. Kommer köra på med 40 plus i månaden framöver, sedan skriva 200 på JH i veckan som backup om man behöver det nån gång framöver.

Vilka företag syftar du på utöver JH? Jag letar backup själv också.
2021-07-07, 00:38
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edicor429
Vilka företag syftar du på utöver JH? Jag letar backup själv också.
Finns ju bara fyra stycken typ: Jh, o4u, operador och cw, vilken tror du är minst?
2021-07-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Finns ju bara fyra stycken typ: Jh, o4u, operador och cw, vilken tror du är minst?

Det finns två till faktiskt. Men man vill heller inte få in en katt bland hermelinerna som går online för att ragga kunder till en annan sida eller utpressa kunder som på JH så ledningen är väldigt försiktig med att anställa.
2021-07-07, 01:23
Medlem
se8035s avatar
Funderar på suga trans kuk nana plaza 3 minuter härifrån wow wow colombia vinner ikväll.
2021-07-07, 04:00
Medlem
Gesaffelsteins avatar
En skrämmande stor andel av alla targets verkar ha smakat på sin egen sats. Det låter helt bisarrt att man skulle vilja göra det.
2021-07-07, 05:33
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronyFurry
Bara att hålla med, har varit jävligt mycket sånt senaste tiden tyvärr.

Jag är som Jesus frälsaren
2021-07-07, 06:00
Medlem
--2--s avatar
Citat:

fan vad grym du är alltså! Vill du ha en klapp på axeln eller?

Hatar fan personer som dig. "Asså det finns massa bra företag, jag tjänar 40k i månaden as lätt!!" Vart är det då? "Nej men det tänker jag inte säga".

Varför ens skriva det då om du inte vill dela med dig om företaget? Bara skryt, äckligt.
2021-07-07, 06:06
Medlem
--2--s avatar
Citat:
Det finns två till faktiskt. Men man vill heller inte få in en katt bland hermelinerna som går online för att ragga kunder till en annan sida eller utpressa kunder som på JH så ledningen är väldigt försiktig med att anställa.

får hoppas "ledningen" där inte får reda på hur du brukar sitta och berätta i dejtingtrådar på flashback om hur allt är en scam då och hur du ibland ringer upp targets och hotar dem (det var väl du som gjorde det med Amir?), du som är en sån lojal anställd menar jag. Var det du som grät ut i Expressen för ett tag sen också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in