2021-07-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Rotvagen brukar vara sansad så här tror jag att ett olyckligt ordval ställer till det. Rotvagen menar knappast att 75% av vittnena är ute efter att vilseleda polisen. Däremot är de falska ur den synvinkeln att de är irrelevanta, har misstagit sig osv. Om det är detta Rotvagen menar så tycker jag att hans/hennes bedömning är fullt rimlig. Procentsatsen lär dock variera kraftigt från fall till fall beroende på vad som skett och var.

Du har helt rätt ! Var lite otydlig där . Är inte lika intelligent och kunnig som vissa andra… skriver innan jag tänkt till ordentligt 😉
Det brukar komma in 1000 tals tips vid ett brott som detta och det hade ju det gjort här också . Polisen uppmanar ju allmänheten att höra av sig med både kanske för vittnet orelevanta iakttagelser men för polisen ett tips som skulle kunna vara högst intressant . Så jag menar ju av kanske 3000 tips så är nog snarare 90% tips som inte har med fallet att göra. Sedan att människor av olika anledningar väljer att vara tyst är inte en helt ovanlig sak , som jag tidigare skrev kan det handla om att ange någon kan bli att många människor blir indragen . Förmodlingen har GM familj och barn idag och det skulle förstöra och människor få lida riktigt illa . Men om detta vittne m kille sett detta så vet nog polisen detta nu . Människan är lite skapt att den inte vill bli indragen i saker och vill sköta sig själv …. Det är ju bevisat när vi sett barn farit illa och avlidit pga människor runt omkring både blundar och lägger ansvaret till att någon annan kanske anmäler missförhållanden.
Citera
2021-07-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej precis och det är ju helt ok så länge man inte sitter och hyllar sig själv

Jag menar det och håller med 🙄😉
Citera
2021-07-03, 16:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Nu var det ett bra tag sedan bl a Propparn och Freija21 skrev i tråden. Hoppas att ni kommer tillbaka till tråden!
Citera
2021-07-03, 17:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Om nu RE var i "party-huset" natten då Helena försvann och såg när BW kom dit tidigt på morgonen, ivrig att tvätta sina kläder, hur ställer han sig till denna uppgift/händelse? Det skulle vara intressant att få reda på. Hur reagerade han på detta?

Och vilka fler fanns i huset vid detta tillfälle?
Citera
2021-07-04, 19:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Någon fick för sig att tråden skulle ha kommit till vägs ände, men det håller jag inte med om!

Bara under de senaste veckorna har fotografiet på MO, BW och MK från "EM-sommaren" fått ny energi, då det visade sig att MK hade lagt ut bilden på sin Facebook på sig själv, MO och BW - och sedan tagit bort den! - men att BW hade lagt ut bilden på sin Facebook på bara han själv och MO - men alltså klippt bort MK (bilden ligger fortfarande kvar, dessutom). Till detta kan vi lägga de nya uppgifterna om TA, som kanske inte alls var borta från Mariestad den där lördagen utan tvärtom: Han var kanske i Mariestad. Så varför (i så fall) springer TA omkring och säger till folk när de frågar honom att han var bortrest? Till och med den utskällde PK har ju i tråden vittnat om att TA och PU kom till honom och hans kompisar och ville ha skjuts ner till stan. (Kanske dags att börja tro på PK?) Och det senaste om TA - det som CaTä ska ha skrivit om honom på Facebook, bland annat att han ska ha varit föremål för polisens intresse - behöver vi verkligen nysta vidare i.

Det verkar finnas någon eller några i tråden som träffar på TA ibland. Är det någon som känner sig sugen på att försöka "pressa" TA om den där lördagen, att försöka få honom att förklara varför det finns två versioner? Min magkänsla säger att TA ljuger om att han skulle ha varit på annan ort den där helgen. Att han skulle ha varit på jobb finns inte på kartan. Vilka umgicks TA med?
Citera
2021-07-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Någon fick för sig att tråden skulle ha kommit till vägs ände, men det håller jag inte med om!

Bara under de senaste veckorna har fotografiet på MO, BW och MK från "EM-sommaren" fått ny energi, då det visade sig att MK hade lagt ut bilden på sin Facebook på sig själv, MO och BW - och sedan tagit bort den! - men att BW hade lagt ut bilden på sin Facebook på bara han själv och MO - men alltså klippt bort MK (bilden ligger fortfarande kvar, dessutom). Till detta kan vi lägga de nya uppgifterna om TA, som kanske inte alls var borta från Mariestad den där lördagen utan tvärtom: Han var kanske i Mariestad. Så varför (i så fall) springer TA omkring och säger till folk när de frågar honom att han var bortrest? Till och med den utskällde PK har ju i tråden vittnat om att TA och PU kom till honom och hans kompisar och ville ha skjuts ner till stan. (Kanske dags att börja tro på PK?) Och det senaste om TA - det som CaTä ska ha skrivit om honom på Facebook, bland annat att han ska ha varit föremål för polisens intresse - behöver vi verkligen nysta vidare i.

Det verkar finnas någon eller några i tråden som träffar på TA ibland. Är det någon som känner sig sugen på att försöka "pressa" TA om den där lördagen, att försöka få honom att förklara varför det finns två versioner? Min magkänsla säger att TA ljuger om att han skulle ha varit på annan ort den där helgen. Att han skulle ha varit på jobb finns inte på kartan. Vilka umgicks TA med?
OM T. Ah$l är den som ljuger så kan jag upplysa dig om att även den av hans bröder som var på jobba med Thpma$s ljuger.

Kommer inte ihåg vem av hans bröder som var med honom me. rn av dem. Ska man mäta trovärdigheten i de som kommit till tals så hävdar jag att röderna Ahl inte öjuceg
Citera
2021-07-05, 01:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
OM T. Ah$l är den som ljuger så kan jag upplysa dig om att även den av hans bröder som var på jobba med Thpma$s ljuger.

Kommer inte ihåg vem av hans bröder som var med honom me. rn av dem. Ska man mäta trovärdigheten i de som kommit till tals så hävdar jag att röderna Ahl inte öjuceg

Intressant. I så fall talar PU osanning. Problemet är bara att självaste PR (!) har skrivit att PU och TA kom till honom och hans kompisar och ville ha skjuts ner till stan. Så: Någon eller några talar osanning. Så är det bara.
Citera
2021-07-05, 12:23
Medlem
Citat:
Intressant. I så fall talar PU osanning. Problemet är bara att självaste PR (!) har skrivit att PU och TA kom till honom och hans kompisar och ville ha skjuts ner till stan. Så: Någon eller några talar osanning. Så är det bara.
Har icke följt denna tråd på länge men nu såg jag att TA har nämnts i senare inlägg och detta vet jag angående detta. När TA fick veta att hans namn förekom i denna tråd blev han väldigt upprörd. Han sa att han ej hade arbetat hos PU den kvällen och var upprörd över att man påstått detta eftersom det hade inneburit problem för honom trots att han inte hade något med saken att göra. Jag uppfattade att problemen han menade kanske berodde på att han förhörts och blivit utfrågad på grund av att man sagt att han skulle ha varit med PU, vilket alltså enligt TA inte var sant.
Citera
2021-07-05, 16:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelinus
Har icke följt denna tråd på länge men nu såg jag att TA har nämnts i senare inlägg och detta vet jag angående detta. När TA fick veta att hans namn förekom i denna tråd blev han väldigt upprörd. Han sa att han ej hade arbetat hos PU den kvällen och var upprörd över att man påstått detta eftersom det hade inneburit problem för honom trots att han inte hade något med saken att göra. Jag uppfattade att problemen han menade kanske berodde på att han förhörts och blivit utfrågad på grund av att man sagt att han skulle ha varit med PU, vilket alltså enligt TA inte var sant.

Då är vi där vi har varit ett litet tag: Antingen ljuger PU om klinkerläggningen (av en väldigt speciell anledning!), eller så ljuger TA. Märk dock - igen - att PK i tråden har hävdat att PU och TA ska ha kommit till honom och hans kompisar och velat få skjuts ner till Stadt den där lördagen. Det känns inte särskilt troligt att PK skulle ha hostat upp TA "bara så där" om TA faktiskt inte var på plats.

Som jag skrev tidigare: Det verkar finnas någon eller några som möter TA på stan emellanåt. Kan/vill/vågar någon ställa de avgörande frågorna till honom?
Citera
2021-07-05, 18:25
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Då är vi där vi har varit ett litet tag: Antingen ljuger PU om klinkerläggningen (av en väldigt speciell anledning!), eller så ljuger TA. Märk dock - igen - att PK i tråden har hävdat att PU och TA ska ha kommit till honom och hans kompisar och velat få skjuts ner till Stadt den där lördagen. Det känns inte särskilt troligt att PK skulle ha hostat upp TA "bara så där" om TA faktiskt inte var på plats.

Som jag skrev tidigare: Det verkar finnas någon eller några som möter TA på stan emellanåt. Kan/vill/vågar någon ställa de avgörande frågorna till honom?

Jag antar att förväxlingsrisken mellan de båda TA kan uteslutas. Båda lär väl knappast vara kakelsättare (mm).

Misstänker att TA kan bli upprörd över att nämnas i sammanhanget oavsett om han skulle vara inblandad lr inte, i det förra fallet för att han spelar upprörd för att bli felaktigt utpekad, i det senare en naturlig reaktion. Mao kan man kanske inte dra några slutsatser m.a.p TAs reaktion, möjligen om man känner honom mkt väl.

Att PU tar upp kakeljobbet kan tyckas märkligt då det ju inte ger något som helst alibi, snarare tvärtom, chans att hitta på fanstyg då sambo o barn är hos "svärföräldrarna". PKs intygande om kakeljobbet borde styrka uppgiften såvida de båda herrarna inte skojar med oss, men det känns väldigt osannolikt mtp vad som sagt om deras senare relation.

Med beaktande av händelsens allvar o all uppmärksamhet kring den borde PU o för all del även TA minnas om jobbet gjordes samma helg som H försvann. Håller med om att det borde utredas hur det förhåller sig.
Citera
2021-07-06, 17:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Vet ovan är ett svar till Pudelfrlll från Uggl.
Blir ändå förvånad över nivån, och valet att lägga ner energi att skriva något som inte har med forumet att göra. Dessutom motsäger du dej själv. Eller så förstår jag inte alls....
Om det är så att du önskar att styra så vore det en bra ide att starta en egen tråd i ämnet, där man får kvala in om man vill posta inlägg som du har granskat och godkänt innan. Då kanske du och de du anser ska vara med driver tråden mer framåt, samt att du slipper ägna dej tid åt billiga diskussioner som inte har med fallet att göra. Ett tips, som handlar om dej och inte Helenas försvinnande.

Hoppas du inte har skrämt bort postare som blir rädda att inte uppnå din kvalite.
För jag har många funderingar kvar som jag inte fått svar på eller argument som håller.

Hur nära var BW och PR, tiden vid försvinnandet?
Var UA och BW förtroligt nära vänner eller bara allmänt polare?

Angående det jag fetmarkerat.

Enligt PR själv, så hade han och BW ingen kontakt vid tiden för Helenas försvinnande. PR arbetade i Kristinehamn det sista året (?) han och syster U var tillsammans (till december -91, har jag för mig), och enligt honom var han sällan i Mariestad under den tiden. Enligt honom kom U och Helena dit och hälsade på ibland. Jag tror inte han hade så mycket kontakt med BW under detta år heller, så som jag uppfattade det. Däremot hade han fortfarande kontakt med en f d kollega på Statt.
Citera
2021-07-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Angående det jag fetmarkerat.

Enligt PR själv, så hade han och BW ingen kontakt vid tiden för Helenas försvinnande. PR arbetade i Kristinehamn det sista året (?) han och syster U var tillsammans (till december -91, har jag för mig), och enligt honom var han sällan i Mariestad under den tiden. Enligt honom kom U och Helena dit och hälsade på ibland. Jag tror inte han hade så mycket kontakt med BW under detta år heller, så som jag uppfattade det. Däremot hade han fortfarande kontakt med en f d kollega på Statt.

Tack för svar.
Förstod jag det rätt att han varit boende i Kristinehamn det sista året han och U var tillsammans?
Trodde att han arbetade senare än så i Kristinehamn eller så fick han kompisar där, och var på besök vid senare tillfällen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in