2021-07-06, 20:46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du kan vara säker på att fru Kakabeveh får ett stimulerande och välbetalt jobb strax efter att hennes riksdagsmandat tar slut. Skattefinansierat, så klart. Det är så den svenska korruptionen fungerar.

Behöver hon verkligen jobba? Hon är över 50 år och kommer då få riksdagslönen fram till 65 år.
Citera
2021-07-06, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Avtalet har väl iofs fallit så Mp behöver inte känna sig bundna av det.
Nä såklart, men det är ju lite fånigt att börja bråka om tre punkter man redan godkänt, särskilt när Annie backat på de övriga punkterna.
Citera
2021-07-06, 20:48
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Du kan vara säker på att fru Kakabeveh får ett stimulerande och välbetalt jobb strax efter att hennes riksdagsmandat tar slut. Skattefinansierat, så klart. Det är så den svenska korruptionen fungerar.

Jag tror att hon bara ville ha sina 15 minuter i rampljuset vilket hon har fått nu och dessutom får hon behålla sin lön mandatperioden ut följt av pension efter det. Jag sa just detta redan innan hon gav besked.
Citera
2021-07-06, 20:49
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Behöver hon verkligen jobba? Hon är över 50 år och kommer då få riksdagslönen fram till 65 år.

Dryga 40 papp/mån är inte så väldigt mycket. Kan man få ett glassigt jobb med 80-100 papp/mån och nästintill inget ansvar är det naturligtvis bättre.
Citera
2021-07-06, 20:50
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Dryga 40 papp/mån är inte så väldigt mycket. Kan man få ett glassigt jobb med 80-100 papp/mån och nästintill inget ansvar är det naturligtvis bättre.

Jag tjänar typ 10 k i månaden. Hon klara sig säkert bra med 40k i månaden. Rikslönen är 70-80 tusen i månaden.
Citera
2021-07-06, 20:51
Medlem
Jirens avatar
Någon som vet om Amineh Kakabaveh fick igenom sitt krav om att stänga ner religiösa friskolor?

Hittar ingen info om det.
Citera
2021-07-06, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Där emot kan man som SD släppa frågan helt, och jag anser att det var ett korrekt steg därför att det inte är politiker som bestämmer vad ett äktenskap är. Man kan inte vara emot eller för någonting som omöjligt kan existera, eller åtminstone verkar det vara vettlöst.

Precis, politiker ska hålla sig undan privata angelägenheter. Och OM det nu finns någon kyrka eller annan organisation som vill 'viga' bögar så får de väl göra det.
Citera
2021-07-06, 20:54
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Någon som vet om Amineh Kakabaveh fick igenom sitt krav om att stänga ner religiösa friskolor?

Hittar ingen info om det.

Jag har ingen info heller men självklart fick hon inte igenom det, S kan inte stöta sig med islamisterna.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Rent spontant känns det som att C och psykopaten Annie inte lär gå med på de där 9 punkterna i Kakabavehs papper?
Jag tror inte Kakabaveh fick något konkret alls av sossarna. Jag tror hon fick halvhjärtade löften - jag tror inte det kommer påverka Centern.

Däremot kommer Löfven behöva jämka Mp och C på något vis. Men förmodligen sker det efter att han blivit statsminister imorgon - för så ologiskt är det svenska systemet.
Senast redigerad av Madagascar 2021-07-06 kl. 20:57.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Rent spontant känns det som att C och psykopaten Annie inte lär gå med på de där 9 punkterna i Kakabavehs papper?
Haha! Värnskatt, förbud mot vinst i välfärden och friskolor.... Nä det lär inte Annie gilla nåt vidare.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
När man ser Morgan och Amine utanför riksdagskammaren och le i samförstånd
efter att ha kommit överens så är risken att man missat hur SPELET är i ständig
rörelse obefintlig. Den politiska klassen har t.v segrat. Men i morgon är en ny dag.
Bara att konstatera att Kakabaveh blivit duperad av vår motsvarighet till Tyron Lannister.

I nuläget säger socialdemokraterna vad som helst för att behålla makten. Om det så innebär ett besked till centerpartiet, ett annat till miljöpartiet och en tredje till Kakabaveh spelar mindre roll. Och, det fungerar.
Citera
2021-07-06, 20:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Precis, politiker ska hålla sig undan privata angelägenheter. Och OM det nu finns någon kyrka eller annan organisation som vill 'viga' bögar så får de väl göra det.
Exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in