Citat:
Ursprungligen postat av
Kiya123
Tror du inte Journalisten hängt en hel del på fb? Har mina aningar...
Utveckla gärna! Jag reagerade på ett par grejer som Salihu fått om bakfoten, men inget med direkt bäring på denna tråds ämne. Tror inte han är dum nog att ta saker direkt från FB, men däremot tror jag han missat att de inblandade själva läser på FB och inte direkt är bäst i klassen på källkritik. Om de sedan berättar sådana grejer för honom har FB-sanning förvandlats till mer trovärdiga uppgifter.
(Till sådana grejer som tas upp i boken räknar jag bland annat uppgiften om att Dree Lows musikvideo skulle innehålla HH-medlemmar som visar en bild på den då nyligen ihjälskjutna KB, samt den uppenbara fejk-bilden på Schacki med ”röker Pejps”-caption (fejk i betydelsen att Schacki inte är avsändare eller caption-författare). En annan pinsam miss är att ett Insta-konto som utger sig för att vara Jaffar, men uppenbart inte är det, används som källa för Jaffars tankar om förnedringsmisshandeln).
Citat:
Ursprungligen postat av
Malmoe112
Är det ingen som kan bekräfta om apollo är deras ledare under ytan enligt deras musik videos verkar det som om han är mycket högt rankad samt fayye som dog håller i hans bebis...
Vilken Apollo? Och ”ledare” för FLG eller Shottaz? Misstänker att det finns två Apollo, då Sk*r*pski verkar nära de äldre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Strikerbyn
Det stämmer att KB var den som mörda Poy. Kan även berätta att en viss person som inte längre förknippas med Shottaz var den som i första hand hamna i konflikt med Poy. Resten kan ni själva lista ut.
Intressant nog har det blossat upp ännu en intern konflikt inom Shottaz/FLG. Sägs att N1nows tidigare vänner nu vill se han död.
Har funderat i samma banor - dödslistan som föranledde Luleå-trippen behöver ju inte ha kommit från rivaliserande nätverk. Vad ligger bakom detta?
Och ang. Ayye - hur ska hans senare fallout med i princip samtliga förstås om han vid Poy-mordet var på god fot med dem?