Citat:
Rotvagen brukar vara sansad så här tror jag att ett olyckligt ordval ställer till det. Rotvagen menar knappast att 75% av vittnena är ute efter att vilseleda polisen. Däremot är de falska ur den synvinkeln att de är irrelevanta, har misstagit sig osv. Om det är detta Rotvagen menar så tycker jag att hans/hennes bedömning är fullt rimlig. Procentsatsen lär dock variera kraftigt från fall till fall beroende på vad som skett och var.
Du har helt rätt ! Var lite otydlig där . Är inte lika intelligent och kunnig som vissa andra… skriver innan jag tänkt till ordentligt 😉
Det brukar komma in 1000 tals tips vid ett brott som detta och det hade ju det gjort här också . Polisen uppmanar ju allmänheten att höra av sig med både kanske för vittnet orelevanta iakttagelser men för polisen ett tips som skulle kunna vara högst intressant . Så jag menar ju av kanske 3000 tips så är nog snarare 90% tips som inte har med fallet att göra. Sedan att människor av olika anledningar väljer att vara tyst är inte en helt ovanlig sak , som jag tidigare skrev kan det handla om att ange någon kan bli att många människor blir indragen . Förmodlingen har GM familj och barn idag och det skulle förstöra och människor få lida riktigt illa . Men om detta vittne m kille sett detta så vet nog polisen detta nu . Människan är lite skapt att den inte vill bli indragen i saker och vill sköta sig själv …. Det är ju bevisat när vi sett barn farit illa och avlidit pga människor runt omkring både blundar och lägger ansvaret till att någon annan kanske anmäler missförhållanden.