Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Gissar att i en samlad vittnespärm är 75% falska vittnen . Hon kände ju inte igen föraren stod det . Självklart hade hon kunnat blivit rädd att berätta detta men om personen för henne var okänd och hennes iakttagelser känns ju i så fall väldigt viktig så 🤔 och 25 år efter berättar hon ? Detta borde ju både familjen och definitivt GW ha uppmärksammat kan man tycka . Killen som hon också såg detta har ju också varit rädd då och varit tyst i så många år . Men vad vet jag ? Absolut inget men tror inte på detta tyvärr .
Tror du 75% är falska vittnesmål?🤔
Jag tänker att den här tjejen var ung, berusad - kanske var med en kille hon inte skulle vara med mm.
Man ser oftast bara utifrån sina egna intressen.
Man väntar med att säga någonting då man hoppas hon skall hittas, man vill inte bli inblandad. Man säger inget och tiden går - plötsligt har 25 år gått. Man väljer att inget säga just för att inte få höra- varför har du inget sagt tidigare?!
Offtopic: Jag vet att det kan bli så här då en kompis till mig i ett annat mordrama som hände -91, och som ej är uppklarat, faktiskt satt inne med vittnesuppgifter liknande dessa - men sa ingenting, ville just ej bli indragen, förhörd mm. Hen trodde inte att det hen hade sett, eller inte sett spelade någon roll, men det gjorde det. Jag tvingade denna personen att ringa efterlyst efter att fallet togs upp där, typ 10 år senare...
Så jag vet hur man kan tänka i sådana situationer...