2021-07-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Hoppas kalla fall lyfter detta tips o granskar....

25 år senare så kommer ett vittne på att hon kanske sitter med högst intressant information ?
Ja särskilt med tanke på att detta försvinnande var ett av det största i media ! Alla ombads lämna tips som skulle kunna vara av betydelse . Varken GW , någon dokumentär , radio program eller den danska journalisten har nämt detta överhuvudtaget ? Stämmer detta så har hon åkt bil från hotellet och då hade detta kunnat strykas direkt från dessa spekulationer. Nej tror inte på denna historia för då hade den garanterad varit hög aktuell .
Citera
2021-07-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
25 år senare så kommer ett vittne på att hon kanske sitter med högst intressant information ?
Ja särskilt med tanke på att detta försvinnande var ett av det största i media ! Alla ombads lämna tips som skulle kunna vara av betydelse . Varken GW , någon dokumentär , radio program eller den danska journalisten har nämt detta överhuvudtaget ? Stämmer detta så har hon åkt bil från hotellet och då hade detta kunnat strykas direkt från dessa spekulationer. Nej tror inte på denna historia för då hade den garanterad varit hög aktuell .
Frågan är VARFÖR skulle hon hitta på något sådant?
Att hon inte berättade kan ju vara att hon vet vem föraren var och kanske blev rädd att ange denna personen. Undrar om hon idag vet vem föraren är?
Hade ju varit perfekt om man fått fram vem killen(vittnet) hon var med är.
Citera
2021-07-02, 18:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag behöver ingen j-a Google map för att bedöma avståndet..har promenerat tillräckligt där...ofta fel på Google dessutom, det borde du känna till!
Gonatt🥱

Uppenbarligen behöver du promenera mycket mer i området, då.
Citera
2021-07-02, 18:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Jaha, nu är det inte bara jag längre som ingenting förstår och som "feltolkar" allt som Pudelfrillan skriver. Nu ingår också lubbe75 i denna lilla exklusiva skara!

Men det är så här: Jag får aldrig några klagomål på mina inlägg på så sätt att någon "feltolkar", missförstår eller på annat sätt missar det som jag skriver. Anledningen till detta är att jag är mycket noggrann när jag skriver mina inlägg, säkerställer att det som jag skriver är klart och tydligt, fritt från syftningsfel, oklarheter och annat. Det kallas kvalitet och jag är säker på att de allra flesta i tråden uppskattar den. Judaland och ThordOlavsson har dessutom gett mig cred för mina sannolikhetsresonemang samt för mina ingående kunskaper om det aktuella området - vilka också inbegriper avstånden.

Om man är tydlig och strukturerad från början i inläggen, löper allt mycket bättre i förlängningen.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-07-02 kl. 18:35.
Citera
2021-07-02, 19:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jaha, nu är det inte bara jag längre som ingenting förstår och som "feltolkar" allt som Pudelfrillan skriver. Nu ingår också lubbe75 i denna lilla exklusiva skara!

Men det är så här: Jag får aldrig några klagomål på mina inlägg på så sätt att någon "feltolkar", missförstår eller på annat sätt missar det som jag skriver. Anledningen till detta är att jag är mycket noggrann när jag skriver mina inlägg, säkerställer att det som jag skriver är klart och tydligt, fritt från syftningsfel, oklarheter och annat. Det kallas kvalitet och jag är säker på att de allra flesta i tråden uppskattar den. Judaland och ThordOlavsson har dessutom gett mig cred för mina sannolikhetsresonemang samt för mina ingående kunskaper om det aktuella området - vilka också inbegriper avstånden.

Om man är tydlig och strukturerad från början i inläggen, löper allt mycket bättre i förlängningen.

Läs själv mitt inlägg och Lubbes kommentar så ser du ju direkt att hen är helt fel på bollen.
Det är inte jag som skriver slarvigt, i det här fallet var det Lubbe som inte läste inlägget ordentligt vilket ledde till en feltolkning.

Sluta gnäll nu och sluta höja dig själv till skyarna hela tiden. Det luktar nästan en psykisk diagnos på någon som offentligt sitter och hyllar sig själv så som du gör.
Citera
2021-07-02, 19:50
Medlem
Instämmer med föregående talare...du är inte ett skit analytisk som du försöker säga hela tiden...lets face it kiddo-sorry🤔
Citera
2021-07-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Frågan är VARFÖR skulle hon hitta på något sådant?
Att hon inte berättade kan ju vara att hon vet vem föraren var och kanske blev rädd att ange denna personen. Undrar om hon idag vet vem föraren är?
Hade ju varit perfekt om man fått fram vem killen(vittnet) hon var med är.

Gissar att i en samlad vittnespärm är 75% falska vittnen . Hon kände ju inte igen föraren stod det . Självklart hade hon kunnat blivit rädd att berätta detta men om personen för henne var okänd och hennes iakttagelser känns ju i så fall väldigt viktig så 🤔 och 25 år efter berättar hon ? Detta borde ju både familjen och definitivt GW ha uppmärksammat kan man tycka . Killen som hon också såg detta har ju också varit rädd då och varit tyst i så många år . Men vad vet jag ? Absolut inget men tror inte på detta tyvärr .
Citera
2021-07-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Läs själv mitt inlägg och Lubbes kommentar så ser du ju direkt att hen är helt fel på bollen.
Det är inte jag som skriver slarvigt, i det här fallet var det Lubbe som inte läste inlägget ordentligt vilket ledde till en feltolkning.

Sluta gnäll nu och sluta höja dig själv till skyarna hela tiden. Det luktar nästan en psykisk diagnos på någon som offentligt sitter och hyllar sig själv så som du gör.

Inte bara denna ” mord tråd ” det analyseras och hyllas 😉
Citera
2021-07-02, 21:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Inte bara denna ” mord tråd ” det analyseras och hyllas 😉

Nej precis och det är ju helt ok så länge man inte sitter och hyllar sig själv
Citera
2021-07-02, 23:58
Medlem
Citat:
Gissar att i en samlad vittnespärm är 75% falska vittnen . Hon kände ju inte igen föraren stod det . Självklart hade hon kunnat blivit rädd att berätta detta men om personen för henne var okänd och hennes iakttagelser känns ju i så fall väldigt viktig så 🤔 och 25 år efter berättar hon ? Detta borde ju både familjen och definitivt GW ha uppmärksammat kan man tycka . Killen som hon också såg detta har ju också varit rädd då och varit tyst i så många år . Men vad vet jag ? Absolut inget men tror inte på detta tyvärr .
Tror du 75% är falska vittnesmål?🤔

Jag tänker att den här tjejen var ung, berusad - kanske var med en kille hon inte skulle vara med mm.
Man ser oftast bara utifrån sina egna intressen.
Man väntar med att säga någonting då man hoppas hon skall hittas, man vill inte bli inblandad. Man säger inget och tiden går - plötsligt har 25 år gått. Man väljer att inget säga just för att inte få höra- varför har du inget sagt tidigare?!

Offtopic: Jag vet att det kan bli så här då en kompis till mig i ett annat mordrama som hände -91, och som ej är uppklarat, faktiskt satt inne med vittnesuppgifter liknande dessa - men sa ingenting, ville just ej bli indragen, förhörd mm. Hen trodde inte att det hen hade sett, eller inte sett spelade någon roll, men det gjorde det. Jag tvingade denna personen att ringa efterlyst efter att fallet togs upp där, typ 10 år senare...
Så jag vet hur man kan tänka i sådana situationer...
Senast redigerad av Charlisangel 2021-07-03 kl. 00:02.
Citera
2021-07-03, 07:04
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Tror du 75% är falska vittnesmål?🤔---

Citat:
Gissar att i en samlad vittnespärm är 75% falska vittnen .---

Rotvagen brukar vara sansad så här tror jag att ett olyckligt ordval ställer till det. Rotvagen menar knappast att 75% av vittnena är ute efter att vilseleda polisen. Däremot är de falska ur den synvinkeln att de är irrelevanta, har misstagit sig osv. Om det är detta Rotvagen menar så tycker jag att hans/hennes bedömning är fullt rimlig. Procentsatsen lär dock variera kraftigt från fall till fall beroende på vad som skett och var.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-07-03 kl. 07:07.
Citera
2021-07-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Rotvagen brukar vara sansad så här tror jag att ett olyckligt ordval ställer till det. Rotvagen menar knappast att 75% av vittnena är ute efter att vilseleda polisen. Däremot är de falska ur den synvinkeln att de är irrelevanta, har misstagit sig osv. Om det är detta Rotvagen menar så tycker jag att hans/hennes bedömning är fullt rimlig. Procentsatsen lär dock variera kraftigt från fall till fall beroende på vad som skett och var.
Absolut brukar Rotvagen vara sansad och ja det kanske stämmer att det är så som du skriver, beror kanske iofs på fall till fall☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in