2021-07-06, 16:49
Medlem
Yayois avatar
Andreas Norlén är den här regeringskrisens hjälte. Kanske kan han bli M:s nya partiledare när Kristersson slutar?

Talmannens roll och funktion i riksdagen ska verkligen inte underskattas. Varken i dessa lägen eller i det löpande parlamentariska arbetet. Jag tror att vi ska vara väldigt tacksamma över att vi hade en så kompetent person på den posten som vi faktisk hade nu, det blir nog räddningen här.

Det känns verkligen absurt att tänka på att Andreas Norlén och Hanif Bali tillhör samma parti. Det är väl iofs nästan lika absurt att tänka på att Peter Hultqvist och Margot Wallström tillhör samma.

Och tänk dessutom vad mycket annat elände som faktiskt har hänt parallellt med den här krisen. Ett brutalt polismord, ett allvarligt cyberangrepp och så Diktator Lukasjenkos och Diktator Putins alltmer eskalerande statsterrorism och hybridkrigföring mot Sverige, EU och Nato-länderna.
Senast redigerad av Yayoi 2021-07-06 kl. 17:11.
Citera
2021-07-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om Annie kör den taktiken nu, en gång till, och därmed drar ut på tiden i månader för att sedan till slut vika ner sig, så kommer hon att få betala det i riksdagsvalet om ett år.

Säker på det? Vi får ju inte glömma vilka galningar som röstar på henne
Citera
2021-07-06, 17:04
Medlem
Reguluss avatar
Ekot intervjuar just nu Lars Leijonborg som tycker att L ska rösta rött.
Citera
2021-07-06, 17:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Det är avgudadyrkan och vurm för auktoritet som gör medlemmarna trogna sin partiledare. Att vara starkt engagerad och övertygad medlem gör att man får tunnelseende och vägrar inse det vi utanför ser. Tro mig, jag har själv varit medlem i ett parti och vet vad stark toppstyrning kan åstadkomma.

Ja naturligtvis är det en tilltro som bygger på tunnelseende, men det gäller ju all ideologi och alla partier. Vad jag menar är att det finns fler bakom Lööf som matar henne med underlag. Det är inte hon själv som sitter och plockar ihop det.
Citera
2021-07-06, 17:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Vad tycker Bengt Westerberg?
Citera
2021-07-06, 17:14
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Bengt Bästerberg har redan uttalat sig i media, och han har uttryckt sitt ogillande över att L kan tänka sig att samtala med SD. Han är helt emot L-s nya linje. Frågan är om begärt sitt utträde ur L.
Citera
2021-07-06, 17:19
Medlem
Snubchurps avatar
Bara att hålla tummarna för att Löfven blir framröstad så att han kan fortsätta nedmonteringen. Detta ökar chanserna för en borgerlig regering nästa år.

Dessutom tror jag en borgerlig regering som knappt får sitta ett år kommer beskyllas för alla problem som skapats sen 2014.
Citera
2021-07-06, 17:24
Medlem
rskworpbs avatar

C-ledaren Annie Lööf sa tidigare i dag att MP får ”finna sig i” överenskommelsen om de vill sitta i regeringen.

I SR:s partiledarintervju konstaterar språkröret Märta Stenevi att partierna inte kommit överens i frågan.

– Annie Lööf har sagt att C går i opposition och det är inte de som bildar regering. Det blir en fråga mellan oss och Stefan Löfven i så fall, säger Stenevi.

Tillfrågad om hur partiet gör ifall de blir ”överkörda” av S så svarar Stenevi.
– Det får vi ta ställning till då.

https://omni.se/stenevi-om-cbraket-inte-de-som-bildar-regering/a/gWX1A9
Citera
2021-07-06, 17:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Är han fortfarande med i partiet?
Citera
2021-07-06, 17:26
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Hur tycker du att L ska rösta?
Citera
2021-07-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Bara att hålla tummarna för att Löfven blir framröstad så att han kan fortsätta nedmonteringen. Detta ökar chanserna för en borgerlig regering nästa år.

Dessutom tror jag en borgerlig regering som knappt får sitta ett år kommer beskyllas för alla problem som skapats sen 2014.
Ja detta är en viktig poäng, en högerregering kommer bli för instabil känner jag fram till nästa val. Låt Löfven styra till nästa val, det blir bäst för oppositionen.
Citera
2021-07-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det handlar väl snarare om att tro på något.
Att släppa värderingar pga att några lobbyister i innerstaden tycker att de är fel leder till 7klövern, dvs ha noll moralisk kompass.
Det fanns redan registrerat partnerskap för övrigt.

Slöseri med tid när landet brinner. De kan börja kampanja emot sånt om det fortfarande är relevant efter att faktiska problem har lösts.

Dessutom har SD den unika fördelen att de med deras nuvarande politik får stöd från både vänster (gråsossar samt med arbetafokuserade från V) och höger. Detta möjliggörs genom att de inte bryr sig om just högerns traditionella identitetsfrågor.

Men det är väl kanske lite off-topic tills nästa val egentligen, i den här röran kommer inte SD påverka nåt mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in