2021-07-06, 13:05
Medlem
Adoptera bort ungen och ta väl hand om valpen.

Ungen är ett psykfall. Han SKA gråta i flera dagar om han plågat djur. Det är början till samvete. Trösta inte.
Citera
2021-07-06, 13:06
Medlem
Antagligen sliten och trött , dock
Har jag alltid tyckt de är vidrigt med
Folk som väljer hundar före sina egna barn , är ungen på valpen för mycket i ditt tycke , så gör av med hunden
Citera
2021-07-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Ungen är troligtvis utåtagerande mot hunden för att han har en inre ilska, det är egentligen mamman han vill ge sig på.
På samma sätt som ett barn kan vara utåtagerande hemma när den är mobbad i skolan.
Ska man bestraffa det? Eller gå till roten med grundproblemet?

Så kan det vara. Det kan också vara han som är mobbaren.

Själv är jag rätt skeptisk till alla sådana där freudianska analyser som går ut på att ett visst beteende egentligen betyder eller symboliserar något helt annat, typ att ett barn plågar en hund för att bestraffa mamman. Det kan nog förekomma, men för det mesta är nog djurplågande barn helt enkelt små sadister som får en kick av att plåga djur. I så fall är det beteendet i sig som är grundproblemet - ett beteende man måste sätta stopp för omedelbart.
Citera
2021-07-06, 13:38
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Jag är helt oduglig som mor. Jag har kort stubin. Jag är elak. Jag har noll tålamod ibland.

Det går bättre när pappan är med, då får jag avlastning och kan lugna ner mig, men när det är som nu, vi har semester i 6 dagar och det är bara vi, så blir jag ett nervvrak.

Ungen hör inte på mig. Han svarar inte när jag ställer frågor. Jag måste höja rösten och komma med hot (du får inte $#@@! Om du gör si och så)för att få svar/uppmärksamhet.

Idag fick jag nog när han gick amok på våran valp för typ 6 gången på rad. Jag kallade honom för idiot och dum i huvudet.

Jag sitter just nu och gråter och har enormt dåligt samvete. Jag har bett om ursäkt, pussat och kramat honom och förklarat varför jag sagt och gjort som jag gjort.

Jag vet inte varför jag blir sån. Kan det vara pga min barndom? Min mor skrek alltid istället för att prata. Hon kom med elaka ord och påhopp.

Jag älskar min unge över allt annat, men jag hatar mig själv och mitt beteende/agerande.
Oftast har vi helt fantastiska dagar tillsammans, men så finns det såna dagar.

Vad fan ska jag göra? Vill mest skriva av mig😭
1 - Skärp dig!
2 - Ta med ungen till en psykolog. Om man misshandlar djur är man sjuk i huvudet.
Citera
2021-07-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora

Varför då? Om han gör något väldigt fel (t.ex. djurplågeri) är det din plikt att skälla ut honom och bestraffa honom. Ta ifrån honom alla ipads etc varje gång han är dum. Om du inte bestraffar sånt beteende kommer du föda upp en gangster.

Detta tycker jag är det bästa svaret du fått i tråden. Problemet är inte att du skäller på honom, Problemet är att du sen ber om ursäkt och kramar och pussas(belönar). Barn dör inte av att man skäller på dem när de gör något fel (och att plåga ett djur är väääldigt fel).
Det är en sak om du exploderar för att han slängt ytterkläder på hallgolvet eller strött leksaker över hela huset, att skälla ut honom när han sparkar på hunden ÄR VAD DU SKA GÖRA!!! Mer därtill skulle jag säga, nästa gång det händer borde han bli av med leksaker, lördagsgodis, efterrätt, surfplatta, allting roligt för minst en vecka framåt , så han aldrig någonsin tänker tanken på att plåga ett djur igen.
Du är för snäll, det är problemet, antagligen pga av din uppväxt, en önskan om att ditt eget barn inte ska behöva genomlida det du fick genomlida. Men det är skillnad på skäll och skäll.
Citera
2021-07-06, 14:28
Medlem
neuron-drones avatar
Det du utsätter ditt barn för kallas trauma bonding. Dvs du är både förövaren och tröstaren. Det är ett säkert kort att din unge får antisocial eller borderline personlighetsstörning.

Tror vissa familjer helt enkelt stressar för mycket, behöver inte ligga massa skit bakom, så bryter folk ihop och kan inte bete sig vuxet. Isåfall behövs hjälp att identifiera stress och sanera bort stress. Det viktigaste är inte att man gör allt. Det viktigaste är ens barn. Faktiskt.

Tycker du ska fixa ett samtalsstöd, detta reder du inte ut själv.

Det kan även vara så att både du och sonen har någon ärftlig frontallobsstörning som gör er impulsiva. Utredning för detta.

Arbeta från flera fronter.
Citera
2021-07-06, 14:57
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Jag är helt oduglig som mor. Jag har kort stubin. Jag är elak. Jag har noll tålamod ibland.

Det går bättre när pappan är med, då får jag avlastning och kan lugna ner mig, men när det är som nu, vi har semester i 6 dagar och det är bara vi, så blir jag ett nervvrak.

Ungen hör inte på mig. Han svarar inte när jag ställer frågor. Jag måste höja rösten och komma med hot (du får inte $#@@! Om du gör si och så)för att få svar/uppmärksamhet.

Idag fick jag nog när han gick amok på våran valp för typ 6 gången på rad. Jag kallade honom för idiot och dum i huvudet.

Jag sitter just nu och gråter och har enormt dåligt samvete. Jag har bett om ursäkt, pussat och kramat honom och förklarat varför jag sagt och gjort som jag gjort.

Jag vet inte varför jag blir sån. Kan det vara pga min barndom? Min mor skrek alltid istället för att prata. Hon kom med elaka ord och påhopp.

Jag älskar min unge över allt annat, men jag hatar mig själv och mitt beteende/agerande.

Barn lär sig av att härma andra, precis som du lärde dig av din mor lär sig nu ditt barn av dig. Du måste utveckla strategier för att dels uppfostra ditt barn och dels för att du ska kunna fungera i vardagen. Dessutom är ilska och skrik inte uppfostrande och kan av vissa barn uppfattas som uppmärksamhet, vilket gör att ditt barn fortsätter att vilja ha uppmärksamhet och vill få dig att skrika.

Du måste få ditt barn att erkänna sina misstag och ta lärdom, inte några tomma skrik utan några repressalier.
Citera
2021-07-06, 15:07
Medlem
Darentekappes avatar
Citat:

Du är inte oduglig! Du är ärlig med dina brister och fel, vilket få är. Sedan tror jag att du har fått ett barn med särskilda svårigheter och behov. Beteendet mot hunden ger röd flagg oavsett ålder på barnet. Jag tycker du ska ringa BUP för råd.
Citera
2021-07-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Edit:

Missade att barnet sparkar på valpar. Glöm allt jag skrev, det är en liten psykopat du håller på att uppfostra. Det börjar med djurmisshandel i tidiga ålder och slutar med lik i bagageluckan i vuxen ålder. Lycka till med psykfallet.
Barn som misshandlar djur/småsyskon blir själva misshandlade hemma eller ser på när andra misshandlas i hemmet.

Det här vet alla som jobbar med barn. Man behöver alltså vara snällare mot det här barnet, inte tvärtom.

Man kan inte bli arg på ett barn som själv inte blir bemött med empati och sympati i sitt eget hem. Ska man bestraffa ett barn bara för att det lider av föräldrarnas behandling? Då kan du verkligen räkna med att uppfostra en kallblodig psykopat.

Nej, i så fall så är det bättre att låta barnet få komma till en familj som respekterar barnet och klarar av att handskas med det utan att hota, skrämma och psykiskt misshandla det. Då kommer barnet att sluta slå och sparka på hundar, det garanterar jag dig.
Senast redigerad av Kitopela 2021-07-06 kl. 16:04.
Citera
2021-07-06, 16:09
Medlem
Hur gammal är din unge? känns som en relevant fråga.
Citera
2021-07-06, 19:25
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Edit:

Missade att barnet sparkar på valpar. Glöm allt jag skrev, det är en liten psykopat du håller på att uppfostra. Det börjar med djurmisshandel i tidiga ålder och slutar med lik i bagageluckan i vuxen ålder. Lycka till med psykfallet.
En lavett är befogat om ungen torterar djur.
Citera
2021-07-06, 20:18
Avslutad
Skicka ut ungjäveln i skogen och hindra honom från att nånsin hitta hem.

Man plågar inte djur!
Man plågar FAN inte djur!

Då har man förlorat rätten att leva!

Ungen måste BORT!
Du måste jobba med dig själv.

Och lite märkligt att 3 personer använder FB kontot. Just Saying.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in