2021-07-06, 11:31
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det har ju redan Sabuni sagt. Alla i L kommer rösta nej. Även om det finns olika åsikter är L ett parti där alla följer partilinjen. Återstår att se om så är fallet.

Så sa hon inte i sitt senaste besked igår. Liberalerna ändrar sig ofta så det gäller att hänga med i svängarna.
Citera
2021-07-06, 11:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Annie har sagt att MP måste lämna regeringen om de inte går med på det senaste som Annie har krävt.
Alla skrattar

Bättre att MP är med i regeringen (om Annie fortsätter att stödja Löfven) så att de sakta kvävs inifrån.
Citera
2021-07-06, 11:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Sabuni sa att hon inte kunde ge besked om hur L skulle rösta och då är det förstås så, hon vet inte eftersom hon inte har makten att bestämma det.

Nej, hon sa att hon inte kunde uttala sig innan riksdagsgruppen hållit sitt möte. Det är bara att respektera den interna processen. Riksdagsgruppen diskuterar och beslutar hur man ska rösta i viktiga frågor. Men i det här fallet finns det en majoritet som stöder partiets linje.
Citera
2021-07-06, 11:35
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, hon sa att hon inte kunde uttala sig innan riksdagsgruppen hållit sitt möte. Det är bara att respektera den interna processen. Riksdagsgruppen diskuterar och beslutar hur man ska rösta i viktiga frågor. Men i det här fallet finns det en majoritet som stöder partiets linje.

Det var ju det jag skrev, hon kan inte ge besked om hur Liberalerna ska rösta eftersom hon inte har makten att bestämma det.
Citera
2021-07-06, 11:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Så sa hon inte i sitt senaste besked igår. Liberalerna ändrar sig ofta så det gäller att hänga med i svängarna.

Hon har väl inte sagt något annat?
Citat:
Liberalernas partiledare betonar på nytt partiets mål att verka och ingå i en borgerlig regering.

– Liberalerna har fattat ett tydligt beslut. det bästa för Sverige vore en liberal och borgerlig regering. Det går inte att låtsas att ytterpartierna inte existerar. Liberalerna har valt väg för framtiden. Vi ska verka för en liberal borgerlig regering, säger hon.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nyamko-sabuni-talar-i-almedalen

Skulle hon fan ändra sig är ju hennes parti helt bortom räddning.
Citera
2021-07-06, 11:36
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
PARTILEDARFÖRTROENDE JULI 2021

Stefan Löfven (S): 38 procent (+2)

Ulf Kristersson (M): 36 procent (-1)

Nooshi Dadgostar (V): 29 procent (+11)

Ebba Busch (KD): 28 procent (+2)

Jimmie Åkesson (SD): 28 procent (+1)

Annie Lööf (C): 26 procent (-6)

Nyamko Sabuni (L): 11 procent (+1)

Per Bolund (MP): 11 procent (-1)

Märta Stenevi (MP): 10 procent (-1)

Visst är det intressant men behöver sig avspegla sig i OU. Stora delar av Daddy-gogos? +11% lär komma från högerväljare som aldrig skulle få för sig att rösta på V. Ebba ledde ju t ex tydligt förtroendeligan strax efter jöken då Ulf och Moderaterna var ganska passiva medans hon var ganska offensiv.
Citera
2021-07-06, 11:36
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon har väl inte sagt något annat?

Skulle hon fan ändra sig är ju hennes parti helt bortom räddning.

Du har alltså inte läst hennes senaste uttalande som hon gjorde igår?
Citera
2021-07-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Anders Lindberg och jag gjorde samma analys om det som hände igår 👮🏽‍♀️✌️

Att Annie Lööf är en vandringssägen om en mörk tid i svensk politik som inte har funnits på riktigt?
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nytt och nytt....Jag såg nån skit på löpsedeln att MP kan inte acceptera C och S slutbud när jag var förbi lokala ICAn här på förmiddagen...

Nu ska tydligen MP konstra i stället. Vill väl fokuskompensera för den stora cred V haft de senaste veckorna. "ingen frågar efter oss..."
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Bättre att MP är med i regeringen (om Annie fortsätter att stödja Löfven) så att de sakta kvävs inifrån.

Jag hoppas att Centern kommer minska kraftigt till nästa val, kanske rent av åker ut, det vore drömmen.
Mycket av Sveriges problem beror ju på deras politik och Annie Lööf, Centern har blivit Ultra liberala, till och med liberalerna anser jag vara ett mer borgerligt och folkligt parti.
Centern är absolut Sveriges värsta parti, finns ingen heder i deras kroppar och själar, bara kolla på alla pedofiler som verkar i partiet. Skit drar åt sig skit.
Sveriges problem beror på Annie Lööf.
Citera
2021-07-06, 11:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Du har alltså inte läst hennes senaste uttalande som hon gjorde igår?

Nej citera gärna. Länkade ju det hon sa i sitt tal igår.
Citera
2021-07-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det har jag tyckt länge att man ska låta "vanliga människor" komma till tals. Politikerna är alldeles för låsta i sina tankesätt samt att de bor ofta långt borta från problemområden och förstår inte hur allvarligt läget är. Vanliga människor vågar knappast gå ut och våldet eskalerar i fasansfull fart i Sverige. I detta läge förespråkar vissa politiker ännu mer invandring. Jag begriper inte hur dessa folkvalda tror att landets resurser är oändliga. Bara till exempel hur ska vatten och el räcka till alla när det redan är brist på dessa?
Vä ska alla bo?

Jag personligen har flyttat enbart för att få en lugnare omgivning. Orkade verkligen inte vara orolig hela tiden samt bevittna hur vissa i samhället betedde sig år ut och år in.
Jag blev också kallad rasist så fort jag påpekade när vissa betedde sig illa så såg att det bästa för min sinnesro var att flytta. Tyvärr!

Sorry om detta blev off topic.
Moderator får ta bort om han vill.
Ja du, det behöver ingen svara på eftersom journalister är korkade miljöpartister som tror att allt ordnar sig med god vilja.

Som elen, det kommer inte räcka, inte nog med att vi blir fler och fler, regeringen lovar bort massa etableringar av elslukande serverhallar, ska bli koldioxidneutralt med nästan bara elbilar och projekt med miljövänlig stål som slukar el. Inte seriöst någonstans, kommer bli som en bananrepublik där strömmen kan gå när som helst och man bara får duscha och laga mat två timmar om dygnet. mp är ett farligt parti i sig själv och s är det för att de är så maktgalna att de gör vadsomhelst för den.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/industrisatsningar-i-norr-kraver-narmare-halva-sveriges-nuvarande-elanvandning

"Industrisatsningarnas elbehov

Tillsammans beräknas LKAB:s satsning på järnsvamp och H2 Green Steels satsning mot fossilfritt stål kräva cirka 70 TWh* elenergi. Det motsvarar ungefär hälften av hela Sveriges årliga elförbrukning.

Batterifabriken Northvolt ett i Skellefteå beräknas behöva 2 TWh elenergi.

Pilotanläggningen Hybrit i Luleå beräknas behöva 15 TWh elenergi.

*1 TWh räcker för att klara elförsörjningen till cirka 50 000 villor under ett år."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in