Citat:
Ursprungligen postat av
Pethuglin
Det har jag tyckt länge att man ska låta "vanliga människor" komma till tals. Politikerna är alldeles för låsta i sina tankesätt samt att de bor ofta långt borta från problemområden och förstår inte hur allvarligt läget är. Vanliga människor vågar knappast gå ut och våldet eskalerar i fasansfull fart i Sverige. I detta läge förespråkar vissa politiker ännu mer invandring. Jag begriper inte hur dessa folkvalda tror att landets resurser är oändliga. Bara till exempel hur ska vatten och el räcka till alla när det redan är brist på dessa?
Vä ska alla bo?
Jag personligen har flyttat enbart för att få en lugnare omgivning. Orkade verkligen inte vara orolig hela tiden samt bevittna hur vissa i samhället betedde sig år ut och år in.
Jag blev också kallad rasist så fort jag påpekade när vissa betedde sig illa så såg att det bästa för min sinnesro var att flytta. Tyvärr!
Sorry om detta blev off topic.
Moderator får ta bort om han vill.
Ja du, det behöver ingen svara på eftersom journalister är korkade miljöpartister som tror att allt ordnar sig med god vilja.
Som elen, det kommer inte räcka, inte nog med att vi blir fler och fler, regeringen lovar bort massa etableringar av elslukande serverhallar, ska bli koldioxidneutralt med nästan bara elbilar och projekt med miljövänlig stål som slukar el. Inte seriöst någonstans, kommer bli som en bananrepublik där strömmen kan gå när som helst och man bara får duscha och laga mat två timmar om dygnet.

mp är ett farligt parti i sig själv och s är det för att de är så maktgalna att de gör vadsomhelst för den.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/industrisatsningar-i-norr-kraver-narmare-halva-sveriges-nuvarande-elanvandning
"Industrisatsningarnas elbehov
Tillsammans beräknas LKAB:s satsning på järnsvamp och H2 Green Steels satsning mot fossilfritt stål kräva cirka 70 TWh* elenergi. Det motsvarar ungefär hälften av hela Sveriges årliga elförbrukning.
Batterifabriken Northvolt ett i Skellefteå beräknas behöva 2 TWh elenergi.
Pilotanläggningen Hybrit i Luleå beräknas behöva 15 TWh elenergi.
*1 TWh räcker för att klara elförsörjningen till cirka 50 000 villor under ett år."