Citat:
Ursprungligen postat av
nudelfan
Vilken fars det här är. Hoppas centerns omöjlighet gör att de hamnar på riksdagsspärren 2022 och inte blir så kaxiga längre haha. jag är ganska säker på att Löfven släpps igenom tillslut, frågan är bara vem som står lottlös när det är gjort.
Tillägg:
Antagligen blir det regeringsgalningarna, maktkåta partiet självt, som står lottlöst i slutändan. Eller just det, de innehar ju fortfarande statsministerposten - och det är allt som betyder något.
C kommer nog klara sig man kan säkert minska. Mycket beror på hur bra oppositionen blir på att påverka valrörelsen. Här krävs att det främst kommer handla om ett val där alternativen ställs mot varandra. Lite av ett ödesval där de tre (eller fyra) partierna, samspela och synkade, verkligen fokuserar på de avgörande frågorna såsom sjukvård, migration, arbetslöshet och trygghet. S, C och MP kommer nog, var för sig, helt satsa på små sakfrågor som typ 1 miljard extra till bensinmackar på landsbygden, höjda pensioner (som blir 32 kr extra efter skatt) etc. Samtidigt är ju sossarna verkligen experter på valfläsk. Förra valrörelsen köpte man sig flera procentenheter i slutet av valrörelsen genom löfte om "familjevecka" och det lär säkert blir något liknande inför nästa val.
Jag blev faktiskt lite förvånad av att det var först förra veckan som M, KD och SD började "förhandla". Jag förutsatte att man redan hade en tydlig spelplan och strategi utstakad. Nåja, nu har man ett år på sig.