2021-07-06, 00:11
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Åkesson och Sabuni var snälla mot varandra i kvällen aktuellt. De vill nog försöka samarbeta. Tyvärr.
Jag fick känslan av att Åkesson är lite rädd för att sparka på den som ligger ner.
Citera
2021-07-06, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Man kommer hitta sätt att alltid definiera S som det dominerande LO partiet. Vi skulle behöva alternativa fackföreningar för arbetarklassen. Lärarna har två fack, varför inte byggjobbarna?

Det finns många arbetsgrupper som kan välja olika fackföreningar! Ser du någon som skriver att de tar emot SD väljare idag?

Vem ska starta dem? Det är inte bara att starta en fackförening bara sådär! Finns det en majoritet av medlemmar som röstar på ngt annat än vad fackföreningen driver idag så borde omröstning och utbyte av ledning i fackförening inte vara omöjlig...

Fackföreningen är väl till för medlemmarna? Jobbar man emot dem så avsätt ledning!!
Citera
2021-07-06, 00:12
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Kristersson förstörde allt detta.

Han borde ha accepterat att gå till omröstning och hoppas på att en feltryckning eller att någon fastnade i hissen hade gett honom statsministerposten. Därefter hade han direkt utlyst extra val och sopat banan.

Fyfan vad trött jag är på att Kristersson är så otaktisk och feg.
Nja det är väl ett ganska misslyckat förfarande.

Istället borde han gjort upp med V. Dom var ju tillsammans med att fälla regeringen. Vad är mer naturligt än att M+KD+SD+V går ihop och bildar ny Regering.
Ingen av dom där vägrar väl prata med någon annan.
Så varför har dom inte bildat allians???
Citera
2021-07-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror att om hon inte får alla med sig så röstar hela partigruppen gult istället för att verka eniga utåt.

Det är lika bra det i så fall!
L och MP försvinner 2022 och då ser det helt annorlunda ut!!
Citera
2021-07-06, 00:16
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Sabuni riskerar att klistras med osanning likt Lööf om L inte levererar som lovat. Lär bli sista valsen för L om man inte lyckas med tydligheten här.

Sen är det ju så att politik bara är ett spel och alla partiledare är psykopater, eller hur?
Så det var bara en trådsanning då?

Du får stryka bara.

Vem skulle inte vara psykopat?
Citera
2021-07-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jag är bara less på slappheten och mähä-attityden. M behöver en partiledare som faktiskt vill ta makten och göra det så snabbt som möjligt. Ulf är så svag att man förmodligen kan blåsa omkull honom. Inte så förtroendeingivande. I synnerhet inte med tanke på hans bakgrund som en Reinfeldt-fanboy.

Sverige är en demokrati, deal with it.

Ingen kan ”ta” makten. De flesta svenska väljare ser det som positivt.
Citera
2021-07-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Tycker bara synd om människor som på riktigt verkar tro att Åkesson och skicka ut invandrarna för att lösa ekonomiska problemen..
Medans dom rikaste i samhället budar över varandra på 75 miljoners villor och för 15 år sen inte kostade mer än 5 miljoner.. och man tror att pengarna har gått åt till invandringen... Skämtar ni eller!??
Kolla på prishistorken på lyxvillor så får ni se på kurvan själva... Vart tror ni dom pengarna kommer ifrån?? välfärden såklart!!
Det är uppåt ni ska peka fingret inte neråt... Hur kan man inte fatta det!
Edit:
Sorry MOD sista jag skriver om detta
Jösses, när argumenten tryter kommer det vanliga "men titta på rikingarna/kapitalisterna!" Varför ska MEDBORGARE betala in till en nationalstat och sedan går pengar till ICKE-MEDBORGARE? Är som att betala in försäkring och sedan får en som "glömde" betala premien ändå huset ersatt när det brinner ner. Befängt.

Gällande villor, dels äger BANKEN mycket av lånetorskarnas villor såklart, sedan har börsen gått skitbra de sista åren (ja, 100 åren), det är en global trend. Så de rika blir snabbt rikare. Men det gäller alla som investerat. Aktiestinsen var vanlig knegare, var god för 100 miljoner när han dog pga börsökningen, exponentiell också så det går fortare att bli rik när man väl är rik så att säga. Don't blame the player blame the game.
Senast redigerad av sweintoo 2021-07-06 kl. 00:21.
Citera
2021-07-06, 00:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag fick känslan av att Åkesson är lite rädd för att sparka på den som ligger ner.
Nja snarare är nog att han har fullt upp med att även (KD&M är fixat) charma till sig acceptans från L fullt ut så det blå(-gula) fyrblocket verkligen sammansvetsas
Citera
2021-07-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Så det var bara en trådsanning då?

Du får stryka bara.

Vem skulle inte vara psykopat?

Trådsanning? Det är väl en sanning även utanför tråden tills den bevisas felaktig?

Sabuni har iaf gjort en stor affär av att L nu bytt ”läger”.. kommer bli uppenbart problematiskt för L om man inte ens kan lita på partiledarens ord.

Du är väl ingen psykopat.. eller?
Citera
2021-07-06, 00:23
Medlem
Citat:
Sverige är en demokrati, deal with it.

Ingen kan ”ta” makten. De flesta svenska väljare ser det som positivt.

Fjanta runt med semantik så mycket du vill, men är man normalbegåvad förstår man precis vad jag menade. Har man det som krävs för att bilda regering så tar man makten, även om du skiter på dig för att det låter läskigt.
Citera
2021-07-06, 00:23
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Han har inte fått tillräckligt med stöd för att fixa allt.. Han har ju blivit tvungen att förhandla med dom andra mupparna.
Hade sossarna fått ha makten själva hade dom kunnat fixa mer.

Edit:
Men det är egentligen en annan sak än det jag menade från början.. Jag tänkte mer på honom som person..

Dårfinken har ju valt att inte samarbeta med SD (som har mest lika politik, åtminstone som S tyckte förr i tiden, minus invandringen)

Detta har dåren valt helt själv... Ingen har tvingat honom på minsta sätt.
Citera
2021-07-06, 00:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Tyvärr?
L har lagt väldigt mycket tid på sitt program ”Förortslyftet” och jag tror det är få ställen dom skulle kunna få gehör för det förutom i ett visst samarbete med bla SD.
Förortslyftet innebär en viss problemförklaring och ett åtgärdsprogram som varken S, C, MP eller V någonsin skulle kunna stödja.
Tyvärr..

Det är bättre utan dem, mycket av förortslyftet är bara att vräka pengarna över invandrartäta områden som man gjort nu i 30 år. Utan L kan de blågula göra mer, fortare och radikalare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in