2021-07-05, 23:17
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Klassiskt sossegnäll. Förskjuta ansvaret på andra och klaga på tidigare regeringar är en paradgren inom sosseriet.

Hur var det nu med Strandhäll och Försäkringskassan? När regeringen sa att man skulle ha som mål att bevilja så lite sjukpenning som möjligt? Slopandet av värnskatten? Marknadshyror? Flera miljarder budgeterat på migration, bistånd, låtsasjobb, flummiga myndigheter som inte behövs, 150 miljarder till EU. Pensionärer som får nöja sig med 30 kronor extra i pensionstillägg efter att socialdemokraterna låser fast sig med borgerliga i pensionsgruppen. Eller att sossarna nu infört en pensionsålder på 67 år som riktmärke från 2027?

Dessa pengar som SD istället satsar direkt på välfärden. På vilket sätt skulle lastbilschaffisen inte få det bättre jämfört med sosseriet?

Du låter som en klassisk sossepojke som fått höra om sagor om Tage Erlander av din farfar när han kom på besök till varvet i Oskarshamn. Pinsamma as.
Du sa ju själv att sossarna inte har fått bedriva sosse politik
Citera
2021-07-05, 23:17
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
När hörgerkrafter styr så ökar klyftorna.. och vilka står längst ner i samhället efter invandrarna?
Behöver jag förklara mer?
Medelsvensson struntar i det importerade trasproletariatet. Helst hade medelsvensson sett att det gått upp i rök. Ju fortare, desto bättre. Medelsvensson längtar efter en Rodrigo Duterte: En man som är skoningslös mot de kriminella och skjuter knarklangare på plats.

Någon sådan finns inte att finna bland partiledarna i Sverige. Socialdemokraternas enda hopp vore att uppfinna en svensk motsvarighet.
Citera
2021-07-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jag är bara less på slappheten och mähä-attityden. M behöver en partiledare som faktiskt vill ta makten och göra det så snabbt som möjligt. Ulf är så svag att man förmodligen kan blåsa omkull honom. Inte så förtroendeingivande. I synnerhet inte med tanke på hans bakgrund som en Reinfeldt-fanboy.
Nämn ett toppnamn i moderaterna som skulle göra det annorlunda… just nu finns ingen. Reinfeldt lämnade ett enormt vakuum och det är bara tack vare Löfvens värdelöshet som M inte också kollapsat. UK är kass men skulle livets ord-kärringen Svantesson vara bättre? Seriemördarögon-Forsell? Skånska överklassbögen Billström? Slöseri med energi att klanka ner på UK:s agerande i sonderingen. Tror ni Kinberg-Batra hade gjort det bättre?
Citera
2021-07-05, 23:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
De kan ringa SD.
Citera
2021-07-05, 23:19
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
NS har redan givit besked: rött.

Tjat pga "en läcka", dvs inplanerad desinformation till en tidning, kommer inte att ändra på beskedet.
SABUNI GER INTE BESKED OM HUR DE RÖSTAR

Liberalerna har inte bestämt sig hur de ska rösta vid statsministeromröstningen på onsdag.

– Det där får ni återkomma till så får ni se hur mitt parti agerar när omröstningen är. Det delar jag inte med mig i förväg, säger partiledaren Nyamko Sabuni till Ekot.

Om de lägger ner sina röster krävs inte den politiska vilden Amineh Kakabavehs stöd.

Enligt Ekots källor pågår en intern diskussion om de ska lägga ner sina röster. Praxis för borgerliga partier brukar vara att lägga ner sina röster om det inte finns något alternativ till regeringen som föreslås.
Detta är från Expressen daterat 17.30 idag, har hon gett besked efter det klockslaget?

https://www.expressen.se/nyheter/senaste-nytt-om-regeringskrisen/
Citera
2021-07-05, 23:21
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Sossarna är inte längre vad sossarna var.

Ja, sverigevänner måste vara observanta på M. De kan inte lämnas obevakade en enda sekund.
SD kommer sänka en M/KD-regering ganska snabbt då?

Citat:
Klassiskt sossegnäll.
...
Dessa pengar som SD istället satsar direkt på välfärden.
Klassisk sossepolitik med andra ord.
Gnäller du över den klassiska sossepolitiken eller är du glad över den. Är inte helt uppenbart.
Citera
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Klassiskt sossegnäll. Förskjuta ansvaret på andra och klaga på tidigare regeringar är en paradgren inom sosseriet.

Hur var det nu med Strandhäll och Försäkringskassan? När regeringen sa att man skulle ha som mål att bevilja så lite sjukpenning som möjligt? Slopandet av värnskatten? Marknadshyror? Flera miljarder budgeterat på migration, bistånd, låtsasjobb, flummiga myndigheter som inte behövs, 150 miljarder till EU. Pensionärer som får nöja sig med 30 kronor extra i pensionstillägg efter att socialdemokraterna låser fast sig med borgerliga i pensionsgruppen. Eller att sossarna nu infört en pensionsålder på 67 år som riktmärke från 2027?

Dessa pengar som SD istället satsar direkt på välfärden. På vilket sätt skulle lastbilschaffisen inte få det bättre jämfört med sosseriet?

Du låter som en klassisk sossepojke som fått höra om sagor om Tage Erlander av din farfar när han kom på besök till varvet i Oskarshamn. Pinsamma as.
Det låter som att du också vill ha sosse politik, och verkar tycka att det är det bästa sätter man styr ett land?
Rösta på dom nästa gång då så att dom har stödet att göra det utan att behöva förhandla med alla andra!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ja, och jag utgår givetvis från att Socialdemokraterna kommer behöva sälja sin själ för att fortsätta kunna sitta vid makten.

Socialdemokraterna är inte som de var innan. Olof Palme hade aldrig accepterat att partiet trixar sig fram till makten bara för att. Och Göran Persson hade aldrig gett miljöpartiet och centerpartiet den enorma makt som de har idag. Tvärtom är jag säker på att Göran Persson till och med hade suttit och bildat en allians med SD istället i syfte att bedriva så mycket klassisk socialdemokratisk politik som möjligt samtidigt som man kan ha ett tryggt regeringsunderlag.

Socialdemokraterna ska inte gnälla för att de inte har 51 procent. Antingen går man i opposition och har någon form av heder, eller så tar man efter sverigedemokraternas politik i migrations och rättsområdet om man vill få tillbaka sina tidigare väljare.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
NS har redan givit besked: rött.

Tjat pga "en läcka", dvs inplanerad desinformation till en tidning, kommer inte att ändra på beskedet.

Jo det har vi redan konstaterat, hon har gett besked men nu har hon backat från det beskedet och kan inte längre svara på hur L kommer rösta. Hon har inte kontroll över partiet.
Citera
2021-07-05, 23:22
Medlem
Citat:
När hörgerkrafter styr så ökar klyftorna.. och vilka står längst ner i samhället efter invandrarna?
Behöver jag förklara mer?

Du vet om att sossarna denna mandatperiod tagit bort värnskatten. Skatten för de med allra högst inkomst?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/OnxoK3/lofven-goder-de-rikas-spargrisar

Citat:
Löfven göder de rikas spargrisar

Strax får Sveriges rikaste damer och herrar ännu lite mer i fickorna. Värnskatten, den statliga inkomstskatten för de som tjänar över 59 000 kronor i månaden, ska avskaffas nästa år. Det är en del av politiken som förhandlats fram mellan Centerpartiet, Liberalerna, Socialdemokraterna och Miljöpartiet.

Samtidigt skär Socialdemokraterna ned på de allra svagaste.

https://www.arbetarbladet.se/artikel/socialdemokraternas-nedskarning-pa-lss-ar-oacceptabel

Citat:
Socialdemokraternas nedskärning på LSS är oacceptabel

Finansminister Andersson har pekat ut lagen om stöd och service (LSS) som ett område att spara in på. Signalpolitiken har haft effekt. Bedömningarna hos myndigheter, i kommuner och i domstolar blivit mer restriktiva. Nu har regeringen gått ett steg längre, genom att ge direkta instruktioner till Försäkringskassan att strama åt ytterligare. I regleringsbrevet för 2016 skriver regeringen: ”Försäkringskassan ska bidra till att bryta utvecklingen av antalet timmar inom assistansersättningen”

Vi märker en stor oro hos personer med funktionsnedsättning och deras anhöriga idag, en oro över att förlora sina personliga assistenter och sin frihet.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Liberalerna har inte bestämt sig hur de ska rösta vid statsministeromröstningen på onsdag.

– Det där får ni återkomma till så får ni se hur mitt parti agerar när omröstningen är. Det delar jag inte med mig i förväg, säger partiledaren Nyamko Sabuni till Ekot.

Om de lägger ner sina röster krävs inte den politiska vilden Amineh Kakabavehs stöd.

Enligt Ekots källor pågår en intern diskussion om de ska lägga ner sina röster. Praxis för borgerliga partier brukar vara att lägga ner sina röster om det inte finns något alternativ till regeringen som föreslås.
Detta är från Expressen daterat 17.30 idag, har hon gett besked efter det klockslaget?

Hade inte L bestämt sig för att stödja U och inte stödja Löfven?
Eller var det bara en trådsanning?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Aha.

Ja, det postades nyligen ett citat där hon som sagt sa att man kan gissa hur L röstar eftersom L kommer att arbeta för en borgerlig regering.

Linjen Sabuni för är öppet krig med SD om borgerligheten. Det borde falla varje nyliberal galning på läppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in