2021-07-05, 23:07
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
HAHA.... då borde du veta vilka som blir värst drabbade när en extrem höger politik styr ett land..
Dom rika som har röstat på moderaterna kommer ju klara sig bra (det gör dom rika alltid)
Sossarna Högutbildade med en någorlunda bra ekonomi kommer nog klara sig rätt bra också,(dom vet hur man tar sig fram i samhället)
Det är lastbilschauffören, byggarbetaren sjukskrivna som är beroende av försäkringskassan osv osv.. som kommer bli värst drabbade.. med andra ord 90% "sverigevänner".. VAKNA förfan!

Hur drabbas de? Jag tror att det är lastbilschauffören, byggarbetaren sjukskrivna som är beroende av försäkringskassan, m.m. som fått det sämst på grund av Löfvén. Tryggheten är borta. Vallöftet om Europas lägsta arbetslöshet var inte värt något. Jag tror att dessa kategorier av arbetare skulle rösta på vilket parti som helst, till och med ett fascistiskt eller kommunistiskt sådant, om partiet kunde återställa tryggheten och ordningen i landet

Löfvén har satt sig i knipa. Han kommer att ersättas då han misslyckas efter nästa val. Då får vi se falangstrider i S. Har vi tur, så rämnar S, likt L har rämnat framför ögonen på oss.
Citera
2021-07-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns ju inget, så vi får byta ut ledningen genom att byta ut politikerna innan politikerna byter ut folket.

Precis! Det var det jag ämnade! Hur ska LO vara LO om majoriteten röstar SD, då går det inte att stötta S...
Citera
2021-07-05, 23:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Nja, september är körd! Ett extraval hamnar i början av 2022, det är meningslöst!!
Jag anar att Kakabaveh fäller Löfvén och L röstar rött. Omöjligt är det inte.
Citera
2021-07-05, 23:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Det finns alltså två politiska vildar i riksdagen, en är från vänsterpartiet. Du menar att Kristersson behövde två dagar för att prata med en (1) "liberal"? Hur hög lön har riksdagsledamöterna nu igen? Hur hög lön har Ulf?
Okej, du är jättearg därför att Ulf sonderade i två dagar. Jag håller inte med. Jag anser det rimligt att sondera två dagar.
Citera
2021-07-05, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Precis! Det var det jag ämnade! Hur ska LO vara LO om majoriteten röstar SD, då går det inte att stötta S...
Man kommer hitta sätt att alltid definiera S som det dominerande LO partiet. Vi skulle behöva alternativa fackföreningar för arbetarklassen. Lärarna har två fack, varför inte byggjobbarna?
Citera
2021-07-05, 23:12
Avslutad
Den rödgröna röran har utvecklats till det rödgröna kaoset. Det som är riktigt, riktigt roligt - och som Kristersson&Busch MÅSTE göra poänger av - är att det nu är MP som inte accepterar Cs krav. C föreslog ju att de borgerliga skulle samarbeta med MP, se så bra det hade gått.

Annie Lööfs "bjeda mitten" funkar inte! Kan hon SNÄLLA få det nerkört i halsen nästa gång hon dagdrömmer högt om detta?? Ska vi ha ständiga regeringskriser för att Lööf inte vill backa om SD?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Okej, du är jättearg därför att Ulf sonderade i två dagar. Jag håller inte med. Jag anser det rimligt att sondera två dagar.
Jag är bara less på slappheten och mähä-attityden. M behöver en partiledare som faktiskt vill ta makten och göra det så snabbt som möjligt. Ulf är så svag att man förmodligen kan blåsa omkull honom. Inte så förtroendeingivande. I synnerhet inte med tanke på hans bakgrund som en Reinfeldt-fanboy.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Hur drabbas de? Jag tror att det är lastbilschauffören, byggarbetaren sjukskrivna som är beroende av försäkringskassan, m.m. som fått det sämst på grund av Löfvén. Tryggheten är borta. Vallöftet om Europas lägsta arbetslöshet var inte värt något. Jag tror att dessa kategorier av arbetare skulle rösta på vilket parti som helst, till och med ett fascistiskt eller kommunistiskt sådant, om partiet kunde återställa tryggheten och ordningen i landet

Löfvén har satt sig i knipa. Han kommer att ersättas då han misslyckas efter nästa val. Då får vi se falangstrider i S. Har vi tur, så rämnar S, likt L har rämnat framför ögonen på oss.
Det är helt riktigt att om M får bestämma är det inte vanligt folk de vill gynna.

Därför är det oerhört viktigt att SD blir största parti i blågula blocket.
Citera
2021-07-05, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
HAHA.... då borde du veta vilka som blir värst drabbade när en extrem höger politik styr ett land..
Dom rika som har röstat på moderaterna kommer ju klara sig bra (det gör dom rika alltid)
Sossarna Högutbildade med en någorlunda bra ekonomi kommer nog klara sig rätt bra också,(dom vet hur man tar sig fram i samhället)
Det är lastbilschauffören, byggarbetaren sjukskrivna som är beroende av försäkringskassan osv osv.. som kommer bli värst drabbade.. med andra ord 90% "sverigevänner".. Det är ni som kommer ta invandrarnas plats i samhället ..VAKNA förfan!
Klassiskt sossegnäll. Förskjuta ansvaret på andra och klaga på tidigare regeringar är en paradgren inom sosseriet.

Hur var det nu med Strandhäll och Försäkringskassan? När regeringen sa att man skulle ha som mål att bevilja så lite sjukpenning som möjligt? Slopandet av värnskatten? Marknadshyror? Flera miljarder budgeterat på migration, bistånd, låtsasjobb, flummiga myndigheter som inte behövs, 150 miljarder till EU. Pensionärer som får nöja sig med 30 kronor extra i pensionstillägg efter att socialdemokraterna låser fast sig med borgerliga i pensionsgruppen. Eller att sossarna nu infört en pensionsålder på 67 år som riktmärke från 2027?

Dessa pengar som SD istället satsar direkt på välfärden. På vilket sätt skulle lastbilschaffisen inte få det bättre jämfört med sosseriet?

Du låter som en klassisk sossepojke som fått höra om sagor om Tage Erlander av din farfar när han kom på besök till varvet i Oskarshamn. Pinsamma as.
Citera
2021-07-05, 23:13
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent

När hörgerkrafter styr så ökar klyftorna.. och vilka står längst ner i samhället efter invandrarna?
Behöver jag förklara mer?
Citera
2021-07-05, 23:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Jag är bara less på slappheten och mähä-attityden. M behöver en partiledare som faktiskt vill ta makten och göra det så snabbt som möjligt. Ulf är så svag att man förmodligen kan blåsa omkull honom. Inte så förtroendeingivande. I synnerhet inte med tanke på hands bakgrund som en Reinfeldt-fanboy.
Svenska folket har förtroende för Ulf. Det räcker så.

Att Ulf är svag är en fördel för sverigevänner. Vi är benhårda, och Jimmie visar inga veka tendenser.
Citera
2021-07-05, 23:17
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Just vilka argument?

Jag tror det är välkänt att av de gamla allianspartierna, så är det Centerpartiet som hävdar att man inte vill, kan eller bör ha med Sd att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in