2021-07-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Han väljs in som statsminister på onsdag. Han hinner inte tillmötesgå C fullt ut innan höstbudgeten presenteras.

Man kan nog ta för givet för att C kommer rösta fram den och förvänta sig en snabbutredning eller två i god tid innan valrörelsen äter dom nästa år.

Samarbetet mellan C+S verkar bara vara i sin linda, mer kommer.

Ja, Lööf har surrat sig hårt runt Löfven och sossarna nu
Citera
2021-07-05, 22:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja SD måste verkligen överväga om de skall vara med i samarbete med L. De kommer urvattna alla förslag på alla områden SD vill ha inflytande. Saken är att de är väldigt mycket motsatsen till SD. NATO.förespråkare, EU-federalister, internationalister. Även där de påstår sig tycka lika som lag och ordning så gör de inte det för den personliga friheten och integriteten kommer fortsätta att gå före brottsoffer och verkligheten. Finns det ens några beröringspunkter mellan L och SD?

Det är inget att överväga, L har med all tydlighet visat att de är totalt opålitliga oavsett hur de röstar nu på onsdag. JÅ borde gå ut och säga att SD inte kommer stödja en regering som är beroende av L eftersom den blir för bräcklig.
Citera
2021-07-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Löfven kan inte ha det lätt. Regeringspartnerna är miljötaliban-vildar och som stöd har han den nyliberal-extremisten Lööfskan. Det är inte en avundsvärd sits.

Som nam na som man säger.. Löfven har ingen annan att skylla på än sig själv.

Jag tror att han är rätt bekväm i situationen dock, det är många som hjälper honom att garantera den socialdemokratiska makt-hegemonin i samhället. Inte minst Flumliberalerna i C
Citera
2021-07-05, 22:07
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Jag kan inte riktig förstå kritiken mot Löven, allt kritik om han är så jävla dålig saknar ju grund.
Han har fan haft det tuffast av alla statsministrar någonsin och står fortfarande på bena medans både politiker och befolkningen hugger från alla håll.
Han balanserar alla på ett bra sätt medans alla andra politiker beter sig som barn.. "Vi vill det och vi vill det" och pappa ska fixa allt. Han har minskat invandringen medan han samtidigt försöker fixa välfärden som moderaterna har förstört. Och ska hålla skatterna nere så folket inte börjar gråta mer. Samtidigt som han har ALLT och ALLA emot sig.. Och han kämpar på ändå.. Kan den här människan få lite cred nu eller?
Och Åkessons ENDA grej är att kritisera honom kan han fokusera på nått annat nån gång eller? Är det det Enda han har att komma med?

Stefan Löfvén är Sveriges motsvarighet till Augusto Pinochet. Under Pinchets 17-åriga hårdföra styre avlivades cirka 3000 personer. Under Stefan Löfvéns styre avlivades över 10000 personer på mindre än ett år, till följd av att regeringen inte hade någon strategi.

Att någon över huvudtaget vill ge cred till denna förfärliga människa, som i tillägg till den taffliga coronahanteringen dessutom låtit arbetslösheten och brottsligheten skena är för mig helt ofattbart. Löfvén borde själv ha insett sina kognitiva begränsningar och avgått innan han förstört landet mer än vad Reinfeldt lyckades göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
UK hade helt enkelt inte mandat nog och meddelade talmannen detta snarast möjligt. Hur är det fulspel? Jag kallar det ärlighet.

Snarast möjligt? Var väl typ dagen före omröstningen? Om något så slösar han bort talmannens tid genom att ta tid utan att utnyttja sin omröstningschans. Och om inte han har mandat, vem ska då ha mandat? Annan än Löfven förstås med sitt extremt instabila fuskbygge som kommer rasa ihop senast i typ september. Att acceptera något sådant är inte seriöst, och då bör talmannen istället försöka få igenom omröstningarna så att vi kan gå vidare, mot eventuellt ett extraval om inga lösningar uppstår på vägen dit.
Citera
Medlem
Turist i tidens avatar
Alla partier vill använda det nästkommande året att profilera sig själva. Inget fel i det, om dom inte skulle göra det vore det skrutt med demokratin.
Citera
2021-07-05, 22:08
Medlem
hashs avatar
frågan är om C vinner något på sitt SD-hatar kampanj?
Citera
2021-07-05, 22:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Kristersson och partiledningen har ju fått klartecken, eller uppmaning, från näringslivets toppar att börja samarbeta med SD, vilket även Bonniers verkar ha accepterat. Tror ni Sabuni fått samma instruktioner och att hon försöker implementera detta i sitt bångstyriga parti? (Jag utgår från att de inte brydde sig om att vända sig till Lööf det är därför hon är så åsidosatt nu Annie-"jag är förvånad över att Kristersson inte kontaktade mig"-Lööf).
Citera
2021-07-05, 22:10
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Jag kan inte riktig förstå kritiken mot Löven, allt kritik om han är så jävla dålig saknar ju grund.
Lmao han är ett uppenbart FAS-barn
Citera
2021-07-05, 22:11
Medlem
Jag tycker från hjärtat synd om dessa center väljare, det är 500 000 medborgares röster som kastats åt andra hålet
Citera
2021-07-05, 22:12
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
frågan är om C vinner något på sitt SD-hatar kampanj?
Väljare från vänster o lite från L
Citera
2021-07-05, 22:12
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Om 60 procent röstade på partier som gick till val för att avsätta fanskapet för alltid men samtidigt gör allt för makten, tror du inte folk blir förbannade då?

Apan är oönskad. Han måste inse att i en vanlig statsministeromröstning som svenska folket hade tagit ställning till med frågan "tycker du löfven ska vara statsminister" så hade en stor jävla majoritet röstat emot honom.

Han sitter bara kvar på teknikaliteter. Han vågar inte ens utlysa extra val eftersom han vet att hans dagar är räknad länge. Istället gör han allt för makten för att få sitta några månader till i Sagerska huset och gå på internationella möten samtidigt som han vet att hans budget sannolikt inte kommer gå igenom i höst. Varför då skjuta problemen för sig framåt istället för att utlysa extra val nu längre från ordinarie val?

Att S minskat invandringen är lögn. Hittills har 45.000 fått uppehållstillstånd i det här landet. Vilken minskning är det? När ska Löfven göra som sina kollegor i Danmark?

Vill du att vi ska leva som i en diktatur och klappa åt Löfven mot vår vilja? Eller vad är det du säger?
Att 60% röstar emot honom och att dom andra politikerna vill störta honom behöver du ju inte tala om för mig.. DET är ju exakt DET jag pratar om..
Men vad är det han han gjort som är så jävla dåligt jämfört med andra statsministrar. Sverige är splittrad... Och det är inte hans fel förfan!! Han har fått ärva den här skiten som moderaterna har förstört.. 200 kr extra i plånboken för en vanlig Svensson lockade Reinfeldt med , det han inte nämnde var hur mycket rikare dom rikaste skulle bli. och att dom där 200 kr var priset för välfärden..
Och nu står Löven här och får ta ALLT skit för det.. sjukt! har folk tappat minnet,, eller är man bara dum i huvet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in