2021-07-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
frågan är om C vinner något på sitt SD-hatar kampanj?

De har dom ju tydligen gjort nu i över 10 år. Tyvärr är Cs väljare hjärntvättade och ännu värre blir de nu när L gått över till den rätta sidan. Det Lööf kommer falla på är snarare att inte släppa in V i värmen
Citera
2021-07-05, 22:15
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
L kommer inte att trycka gult. Sabuni har tagit det så här långt och vill inte snubbla på målsnöret. Däremot kan det finnas någon enskild L-riksdagsman som röstar för Löfven och i så fall så spelar det ingen roll vad den politiska vilden röstar på.

Sabuni saknar uppenbarligen kontrollen över L när hon inte kan ge besked om hur de kommer rösta. Det är heller inte bara enstaka riksdagsmän hon saknar kontroll över, hon kan inte ens ge besked om vad partilinjen kommer bli.
Senast redigerad av rskworpb 2021-07-05 kl. 22:22.
Citera
2021-07-05, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
På vilket vis var den retorisk? Jag tror inte alls du var medveten om det.
Jag skrev "att han inte kommer vilja styra med annan budget under valår i ovisst läge"

Bara där borde du fattat vad jag menade med min fråga och att den var retorisk med hänsyn till citatet ovan.

Sen skrev du "Ja men varför kallade du mig pucko? Var det fel det jag skrev att han brutit sina löften förut?"

Varpå jag skrev "När har han tidigare sagt att han tänker avgå om han förlorar en budgetomröstning?"

Visst kunde jag formulerat mer detaljerat i sista citatet. Men du förstod min inställning till att göra skillnad på att avgå när man verkligen inte har ett regeringsunderlag kontra att avgå trots att man säkrat ett regeringsunderlag framåt även om man förlorar ett år i budgeten.
Citera
2021-07-05, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Att 60% röstar emot honom och att dom andra politikerna vill störta honom behöver du ju inte tala om för mig.. DET är ju exakt DET jag pratar om..
Men vad är det han han gjort som är så jävla dåligt jämfört med andra statsministrar. Sverige är splittrad... Och det är inte hans fel förfan!! Han har fått ärva den här skiten som moderaterna har förstört.. 200 kr extra i plånboken för en vanlig Svensson lockade Reinfeldt med , det han inte nämnde var hur mycket rikare dom rikaste skulle bli. och att dom där 200 kr var priset för välfärden..
Och nu står Löven här och får ta ALLT skit för det.. sjukt! har folk tappat minnet,, eller är man bara dum i huvet?
Att hela tiden skylla på alliansen funkar inte. Han har haft 7 år på sig.

Alliansen är förövrigt död.

M och KD är inte som de var 2009 med Reinfeldt.

Vakna. Vi lever i en helt ny tid med nya åtgärder som måste sättas på plats innan allt går åt helvete.
Citera
2021-07-05, 22:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är inget att överväga, L har med all tydlighet visat att de är totalt opålitliga oavsett hur de röstar nu på onsdag. JÅ borde gå ut och säga att SD inte kommer stödja en regering som är beroende av L eftersom den blir för bräcklig.
Just nu bör nog JÅ endast stå stilla som en stadig klippa i ett stormigt hav.

Vi skjuter ned L, No worries!
Citera
2021-07-05, 22:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Snarast möjligt? Var väl typ dagen före omröstningen? Om något så slösar han bort talmannens tid genom att ta tid utan att utnyttja sin omröstningschans. Och om inte han har mandat, vem ska då ha mandat? Annan än Löfven förstås med sitt extremt instabila fuskbygge som kommer rasa ihop senast i typ september. Att acceptera något sådant är inte seriöst, och då bör talmannen istället försöka få igenom omröstningarna så att vi kan gå vidare, mot eventuellt ett extraval om inga lösningar uppstår på vägen dit.
Nej, Ulf meddelade talmannen dagen innan hans tidsfrist löpt ut. Det var sedan talmannens beslut att ge sonderingsuppdraget till Löfvén.

Det är snarare Löfvén som går ut och säger att han har ett underlag fast det inte tycks finnas något stabilt sådant.
Citera
2021-07-05, 22:23
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Att hela tiden skylla på alliansen funkar inte. Han har haft 7 år på sig.

Alliansen är förövrigt död.

M och KD är inte som de var 2009 med Reinfeldt.

Vakna. Vi lever i en helt ny tid med nya åtgärder som måste sättas på plats innan allt går åt helvete.
Han har inte fått tillräckligt med stöd för att fixa allt.. Han har ju blivit tvungen att förhandla med dom andra mupparna.
Hade sossarna fått ha makten själva hade dom kunnat fixa mer.

Edit:
Men det är egentligen en annan sak än det jag menade från början.. Jag tänkte mer på honom som person..
Senast redigerad av ola-hammastrom 2021-07-05 kl. 22:26.
Citera
2021-07-05, 22:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kristersson och partiledningen har ju fått klartecken, eller uppmaning, från näringslivets toppar att börja samarbeta med SD, vilket även Bonniers verkar ha accepterat. Tror ni Sabuni fått samma instruktioner och att hon försöker implementera detta i sitt bångstyriga parti? (Jag utgår från att de inte brydde sig om att vända sig till Lööf det är därför hon är så åsidosatt nu Annie-"jag är förvånad över att Kristersson inte kontaktade mig"-Lööf).
Nej, jag tror att Wallenberg är färdig med alla nyliberaler nu. När nyttiga idioter gjort sitt jobb avrättas de.

Edit;
Det är ett tåg som ska passas, vilket berör reform av det ekonomiska systemet bland annat. Samtidigt är det fler och fler nyvakna i väst, så tiden är kort.
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-05 kl. 22:26.
Citera
2021-07-05, 22:27
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Just nu bör nog JÅ endast stå stilla som en stadig klippa i ett stormigt hav.

Vi skjuter ned L, No worries!

Tajmingen är alltid viktig men ett tydligt besked om att L inte är välkomna i en högerregering kommer kväva dem effektivt.
Citera
2021-07-05, 22:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Sabuni saknar uppenbarligen kontrollen över L när hon inte kan ge besked om hur de kommer rösta. Det är heller inte bara enstaka riksdagsmän hon saknar kontroll över, hon kan inte ens ge besked om vad partilinjen kommer bli.
L trycker rött.

Efter Sabunis olika framträdanden idag är jag betydligt mer säker på det än igår.
Citera
2021-07-05, 22:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Tajmingen är alltid viktig men ett tydligt besked om att L inte är välkomna i en högerregering kommer kväva dem effektivt.
Ja, men det hinns med. En sådan sak bör även förankras hos M först.
Citera
2021-07-05, 22:28
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
L trycker rött.

Efter Sabunis olika framträdanden idag är jag betydligt mer säker på det än igår.

Uppenbarligen är inte Sabuni säker på vad partilinjen kommer bli eftersom hon inte kan ge besked om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in