2021-07-05, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nej dit exakta citat var, "När har han tidigare sagt att han tänker avgå om han förlorar en budgetomröstning?"

Vilket var 2014.
Det var mer en retorisk fråga. Jag är medveten om att han sagt att tänkte avgå 2014. Jag skrev innan det inlägget till dig kring förutsättningarna som Löfven hade och anledningen till att han inte avgått när han till slut kunnat säkra sitt regeringsunderlag även om han tvingades styra ett år med borgerlig budget.
Citera
Medlem
Härlig insats av Märta Stenevi I aktuellt Där tappade Sörjan rejält i förtroende som regeringsalternativ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du svarade på en kommentar där jag svarade på en länk från Expressen. Den länken hade inget med L att göra utan var om något helt annat.

Håll för fan reda på vilken kommentar du svarar på.

Till skillnad från dig kan jag hålla två tankar igång i huvudet.

Visa var L säger att dom kommer släppa fram Löfven?

Ditt svar på Expressen’ artikeln var intressant. Förklara gärna vad du menar om du tror att det har med ämnet att göra.
Citera
2021-07-05, 21:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ola-hammastrom
Jag kan inte riktig förstå kritiken mot Löven, allt kritik om han är så jävla dålig saknar ju grund.
Han har fan haft det tuffast av alla statsministrar någonsin och står fortfarande på bena medans både politiker och befolkningen hugger från alla håll.
Han balanserar alla på ett bra sätt medans alla andra politiker beter sig som barn.. "Vi vill det och vi vill det" och pappa ska fixa allt. Han har minskat invandringen medan han samtidigt försöker fixa välfärden som moderaterna har förstört. Och ska hålla skatterna nere så folket inte börjar gråta mer. Samtidigt som han har ALLT och ALLA emot sig.. Och han kämpar på ändå.. Kan den här människan få lite cred nu eller?
Och Åkessons ENDA grej är att kritisera honom kan han fokusera på nått annat nån gång eller? Är det det Enda han har att komma med?
Politiker och folket hugger därför att vi vill byta ut honom.

Jong Un sitter också stabilt. Han måste då vara ännu bättre än Steffe.
Citera
2021-07-05, 21:59
Medlem
Löfven kan inte ha det lätt. Regeringspartnerna är miljötaliban-vildar och som stöd har han den nyliberal-extremisten Lööfskan. Det är inte en avundsvärd sits.
Citera
2021-07-05, 22:00
Bannlyst
Citat:
Jag kan inte riktig förstå kritiken mot Löven, allt kritik om han är så jävla dålig saknar ju grund.
Han har fan haft det tuffast av alla statsministrar någonsin och står fortfarande på bena medans både politiker och befolkningen hugger från alla håll.
Han balanserar alla på ett bra sätt medans alla andra politiker beter sig som barn.. "Vi vill det och vi vill det" och pappa ska fixa allt. Han har minskat invandringen medan han samtidigt försöker fixa välfärden som moderaterna har förstört. Och ska hålla skatterna nere så folket inte börjar gråta mer. Samtidigt som han har ALLT och ALLA emot sig.. Och han kämpar på ändå.. Kan den här människan få lite cred nu eller?
Och Åkessons ENDA grej är att kritisera honom kan han fokusera på nått annat nån gång eller? Är det det Enda han har att komma med?
Om 60 procent röstade på partier som gick till val för att avsätta fanskapet för alltid men samtidigt gör allt för makten, tror du inte folk blir förbannade då?

Apan är oönskad. Han måste inse att i en vanlig statsministeromröstning som svenska folket hade tagit ställning till med frågan "tycker du löfven ska vara statsminister" så hade en stor jävla majoritet röstat emot honom.

Han sitter bara kvar på teknikaliteter. Han vågar inte ens utlysa extra val eftersom han vet att hans dagar är räknad länge. Istället gör han allt för makten för att få sitta några månader till i Sagerska huset och gå på internationella möten samtidigt som han vet att hans budget sannolikt inte kommer gå igenom i höst. Varför då skjuta problemen för sig framåt istället för att utlysa extra val nu längre från ordinarie val?

Att S minskat invandringen är lögn. Hittills har 45.000 fått uppehållstillstånd i det här landet. Vilken minskning är det? När ska Löfven göra som sina kollegor i Danmark?

Vill du att vi ska leva som i en diktatur och klappa åt Löfven mot vår vilja? Eller vad är det du säger?
Citera
Medlem
ola-hammastroms avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Politiker och folket hugger därför att vi vill byta ut honom.

Jong Un sitter också stabilt. Han måste då vara ännu bättre än Steffe.

Du gav mig precis det EXAKTA svaret som jag pratar om... hahaha.. Alla vill bara utan att veta varför
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Härlig insats av Märta Stenevi I aktuellt Där tappade Sörjan rejält i förtroende som regeringsalternativ
Vill du utveckla? Vad sa hon.
Citera
2021-07-05, 22:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du gav mig precis det EXAKTA svaret som jag pratar om... hahaha.. Alla vill bara utan att veta varför
Vi vet exakt varför.

I slutändan har Steffe inte säkrat sitt regeringsunderlag. Ganska enkelt egentligen.
Citera
2021-07-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vill du utveckla? Vad sa hon.

Hon förklarade att det fanns en uppgörelse med (C) i helgen men att hon och Bolund förhandlat utan att ha mandat från partiet som nu sagt nej! De gjorde bort sig alltså. Inte exakt med de orden givetvis men det var vad som sades.
Citera
2021-07-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Regeringen ska lägga fram sitt förslag senast 20 september har jag för mig, iaf slutet av september garanterat. Så det är inte långt kvar

Han väljs in som statsminister på onsdag. Han hinner inte tillmötesgå C fullt ut innan höstbudgeten presenteras.

Man kan nog ta för givet för att C kommer rösta fram den och förvänta sig en snabbutredning eller två i god tid innan valrörelsen äter dom nästa år.

Samarbetet mellan C+S verkar bara vara i sin linda, mer kommer.
Citera
2021-07-05, 22:04
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Det var mer en retorisk fråga. Jag är medveten om att han sagt att tänkte avgå 2014. Jag skrev innan det inlägget till dig kring förutsättningarna som Löfven hade och anledningen till att han inte avgått när han till slut kunnat säkra sitt regeringsunderlag även om han tvingades styra ett år med borgerlig budget.

På vilket vis var den retorisk? Jag tror inte alls du var medveten om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in