2021-07-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Avd.”Lägg ut, lägg ut!”

Expressen-intervju headlinear nu med något som ingen någonsin skulle kunna tänka sig. Det verkar bara vara en teori men ändå! Extra! Extra!

https://www.expressen.se/nyheter/teorin-lofven-kan-styra-till-valet-2022/

Bästa för Sverige?

Haha vilket stolpskott. De kommer inte få ett skit uträttat det här året. Bättre att gå till omval istället så att det händer något
Citera
2021-07-05, 21:21
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
När har han tidigare sagt att han tänker avgå om han förlorar en budgetomröstning?

2014.
Citera
2021-07-05, 21:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja SD måste verkligen överväga om de skall vara med i samarbete med L. De kommer urvattna alla förslag på alla områden SD vill ha inflytande. Saken är att de är väldigt mycket motsatsen till SD. NATO.förespråkare, EU-federalister, internationalister. Även där de påstår sig tycka lika som lag och ordning så gör de inte det för den personliga friheten och integriteten kommer fortsätta att gå före brottsoffer och verkligheten. Finns det ens några beröringspunkter mellan L och SD?
Lyssnar vi på Ulf tycks Jimmie varit övertydlig med hur väljarrespekten ska se ut framöver.
Citera
2021-07-05, 21:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja efter Sabunis tal, där hon tydligen vill fortsätta massmöten av bidragstagare och dessutom slösa bort många, många miljarder på att försöka integrera dom... Precis som om vi inte vore världens sämsta land på integration.
Så vill jag se det partiet utplånat i nästa val, största absolut inte på ett skitparti som fortfarande tycker landsförrädarna Björklund och Westerberg förde en bra politik...

Ja de måste bort eller återbördas till de rödgröna där de hör hemma, i det blågula blocket hör de inte hemma. Jag hoppas innerligt att de som parti eller några enskilda ledamöter röstar gult på onsdag så att moderaterna ser att de inte går att lita på. Alternativt kommer de låta ett par vara frånvarande för att säkerställa att S inte får 175 röster mot sig.
Citera
2021-07-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Bästa för Sverige?

Haha vilket stolpskott. De kommer inte få ett skit uträttat det här året. Bättre att gå till omval istället så att det händer något

Vad yrar du om?

Tycker du inte att denna EXTRA-rubrik om en teori säger rätt mycket om läget hos Expressen/MSM?
Citera
2021-07-05, 21:25
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
L har inte sagt att de ska trycka gult. Det verkar ha blivit en trådsanning, åtminstone har ingen hittills visat var Sabuni sagt det.

L trycker gult för att de vill undvika extraval till varje pris, det är mitt tips.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Lyssnar vi på Ulf tycks Jimmie varit övertydlig med hur väljarrespekten ska se ut framöver.

Hur då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vore ett bra sätt att garantera att man faller ur riksdagen.

Men.. om man tittar på uppgifterna som påstår att L säger det.. var hamnar man då?

Inte kan det väl vara hos Aftonbladets snorkråksätande spindoctors väl?

Nåt konkret tack?

Jag sa OM L trycker gult. Jag så inte att det kommer att bli så. Vi får se på onsdag helt enkelt.
Citera
2021-07-05, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
2014.
Fast det hade han ju hållit fast vid om det inte vore för decemberöverenskommelsen som gav honom en socialdemokratisk budget för 3 år framåt vilket han också fick.
Citera
2021-07-05, 21:27
Medlem
Citat:
L har inte sagt att de ska trycka gult. Det verkar ha blivit en trådsanning, åtminstone har ingen hittills visat var Sabuni sagt det.
L kommer inte att trycka gult. Sabuni har tagit det så här långt och vill inte snubbla på målsnöret. Däremot kan det finnas någon enskild L-riksdagsman som röstar för Löfven och i så fall så spelar det ingen roll vad den politiska vilden röstar på.
Citera
2021-07-05, 21:29
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur då?
Framdeles ska alla partier Ulf och Ebba samarbetar med få genomslag för sina vallöften, sa Ulf.

Ebba sa att man inte ska ställa krav på samarbetspartier där det känns som mest; "rakt i hjärtat".

Jimmie själv har varit tydlig med att SDs mandat inte är billiga.

Sabuni har inte något direkt förhandlingsläge. Hennes få väljare är dessutom inte hälften så hårda och stabila som vi.
Citera
2021-07-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag sa OM L trycker gult. Jag så inte att det kommer att bli så. Vi får se på onsdag helt enkelt.

Så L har inte på något sätt påstått att dom kommer släppa fram Löfven så som du påstod i ett tidigare inlägg efter att ha läst Aftonbladets tolkning av läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in