2021-07-05, 21:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Centern, MP, L och KD måste bort, att vi idag är i en situation där mindre partier håller sveriges framtid som gisslan genom att vägra prata med andra är total dårskap. En minoritet i riksdagen får aldeles för stor makt och kan få genom politik som majoriteten av svenska folket inte röstat på.

I verkligheten där vi andra lever så finns det verkliga problem som behöver åtgärdas snarast. Varje person borde se det som sin plikt att försöka övertyga åtminstonde EN person i sin närhet att inte rösta på den här skiten i nästa val.
Nej, KD kommer att plocka de sista bönderna från C nu. Maken kom just hem efter att ha varit hos en av grannarna, som var lyrisk efter Ebbas tal. När snacket sprider sig är saken i hamn. Ebba själv har dessutom alltid varit vettig, och jag skulle inte se KD som hjälplöst förlorat.

Släpp KD, skjut ned L! Vi behöver demolera L totalt, de har tydligt deklarerat att de är på krigsstigen mot oss, ett slag de ska och kommer att förlora.
Citera
2021-07-05, 21:10
Medlem
Även Sabuni samt Åkesson med nu.

Sabuni får frågan direkt hur de kommer rösta, svarar vagt hur de kommer göra.

Liberalerna fortsätter sin veliga väg, så klara som Sabuni och Blom var förra veckan lika svaga är dem denna dag
Citera
2021-07-05, 21:11
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Amineh Kakabaveh på Facebook..

” Nu meddelar centerpartiets ledare Annie Lööf att Januariavtalet inte längre gäller. Det är ett bra steg inrätt riktning, att tex punkt 9 gäller om vinster i välfärden inte längre är aktuell 😊✊🏼
Vill bara säga tusen tack för era varma stöd
som jag fått via mejl och meddelanden mfl i tusentals senaste dagarna ❤️ Uppskattar och mig kan ni lita på- er förtroende förvaltar på ett ansvarsfullt och bästa sätter❤️✊🏼
Jag kommer inte kunna ge besked i nuläget om hur jag ska rösta inte förrän jag haft möte med S och kanske blir svårt att överhuvudtaget ge något besked innan jag tyckt på knappen på onsdag.
Jag vill först höra att regeringen ska förbättra villkoren i sjukförsäkringen så att ingen ska behöva stå utan får trygghet pga sjukdom och försämring i arbetsförmåga. Jag vill se att ordet fattiga pensionärer inte ska behövas sägas eller uttryckas. Jag vill också att S gör som sitt kongressbeslutet att stänger religösa skolor. Kampen forsätter ❤️✊🏼”
Ingen behöver bry sig om Kakabaveh längre, inte om nu L ändå trycker gult. Då har Löfven sina röster och är inte längre beroende av henne.
Citera
2021-07-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Det kommer inte ta mer än några veckor, för det har talmannen sagt.
Om Löfven inte får ihop det så går bollen över till Kristersson och då blir det omröstning i riksdagen vare sig han vill lr inte och så kommer det rulla på 4 ggr i snabb takt.

Får hoppas att du har rätt men jag tvivlar. Finns ingen anledning för att ingen omröstning skedde för Kristersson till att börja med. "Ingen stabil konstellation"? Ja men grattis ingen konstellation är stabil i nuläget. Något måste liksom göras och man kan inte sitta och passa bollen till varandra ända till september 2022 för att man tycker att ett extraval är "problematiskt". Mitt gnäll är inte riktat mot dig, utan jag ventilerar bara.
Citera
2021-07-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Även Sabuni samt Åkesson med nu.

Sabuni får frågan direkt hur de kommer rösta, svarar vagt hur de kommer göra.

Liberalerna fortsätter sin veliga väg, så klara som Sabuni och Blom var förra veckan lika svaga är dem denna dag

Trycker L gult så är det fanimej världsrekord i kappvändning. Vilken person och vilket parti kommer kunna lita på L i fortsättningen?
Citera
2021-07-05, 21:17
Medlem
Avd.”Lägg ut, lägg ut!”

Expressen-intervju headlinear nu med något som ingen någonsin skulle kunna tänka sig. Det verkar bara vara en teori men ändå! Extra! Extra!

https://www.expressen.se/nyheter/teorin-lofven-kan-styra-till-valet-2022/
Citera
2021-07-05, 21:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tusentals romer och thailändare plöjer skogarna varje höst för att tjäna pengar åt någon jeppe som inte ens äger markerna. Vanliga svenskar är chanslösa i konkurrensen, om nu någon vågar sig ut i skogen denna tid. Åtminstone min man släpper då inte iväg mig ensam till skogs.
Har farit runt i Norrlands inland i flera år och aldrig sett en rom jobba fysiskt. Vart har du sett romer jobba fysiskt?
Citera
2021-07-05, 21:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har farit runt i Norrlands inland i flera år och aldrig sett en rom jobba fysiskt. Vart har du sett romer jobba fysiskt?
Då är du i skogen fel säsong.
Citera
2021-07-05, 21:19
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Nej, KD kommer att plocka de sista bönderna från C nu. Maken kom just hem efter att ha varit hos en av grannarna, som var lyrisk efter Ebbas tal. När snacket sprider sig är saken i hamn. Ebba själv har dessutom alltid varit vettig, och jag skulle inte se KD som hjälplöst förlorat.

Släpp KD, skjut ned L! Vi behöver demolera L totalt, de har tydligt deklarerat att de är på krigsstigen mot oss, ett slag de ska och kommer att förlora.

Ja efter Sabunis tal, där hon tydligen vill fortsätta massmöten av bidragstagare och dessutom slösa bort många, många miljarder på att försöka integrera dom... Precis som om vi inte vore världens sämsta land på integration.

Så vill jag se det partiet utplånat i nästa val, största absolut inte på ett skitparti som fortfarande tycker landsförrädarna Björklund och Westerberg förde en bra politik...
Citera
2021-07-05, 21:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Nej ursäkta, det var jag som hade fel hon sa så här
https://www.svd.se/sabuni-vi-star-upp-for-liberala-ideal
Citat:
Precis.
Hon vill ta strid med SD inom borgerligheten.

Ja SD måste verkligen överväga om de skall vara med i samarbete med L. De kommer urvattna alla förslag på alla områden SD vill ha inflytande. Saken är att de är väldigt mycket motsatsen till SD. NATO.förespråkare, EU-federalister, internationalister. Även där de påstår sig tycka lika som lag och ordning så gör de inte det för den personliga friheten och integriteten kommer fortsätta att gå före brottsoffer och verkligheten. Finns det ens några beröringspunkter mellan L och SD?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Trycker L gult så är det fanimej världsrekord i kappvändning. Vilken person och vilket parti kommer kunna lita på L i fortsättningen?

Vore ett bra sätt att garantera att man faller ur riksdagen.

Men.. om man tittar på uppgifterna som påstår att L säger det.. var hamnar man då?

Inte kan det väl vara hos Aftonbladets snorkråksätande spindoctors väl?

Nåt konkret tack?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ingen behöver bry sig om Kakabaveh längre, inte om nu L ändå trycker gult. Då har Löfven sina röster och är inte längre beroende av henne.
L har inte sagt att de ska trycka gult. Det verkar ha blivit en trådsanning, åtminstone har ingen hittills visat var Sabuni sagt det.
Senast redigerad av LadySweden 2021-07-05 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in