2021-07-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Ja, det är märkligt att konstitutionen tillåter att en statsminister som precis blivit bortröstad återigen kan bilda regering utan att det varit ett val däremellan.

Det är inte alls märkligt. Mellan de två omröstningarna kan vissa ledamöter ha ändrat sig, så då är det rimligt att samma statsminister kan väljas igen.
Citera
2021-07-05, 20:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vad för något? Att hon ska samarbeta med de borgerliga partierna eller att hon ska släppa fram Löfven?
Att hon ska släppa fram Löfvén.
Citera
2021-07-05, 20:23
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Amineh Kakabaveh på Facebook..

” Nu meddelar centerpartiets ledare Annie Lööf att Januariavtalet inte längre gäller. Det är ett bra steg inrätt riktning, att tex punkt 9 gäller om vinster i välfärden inte längre är aktuell 😊✊🏼
Vill bara säga tusen tack för era varma stöd
som jag fått via mejl och meddelanden mfl i tusentals senaste dagarna ❤️ Uppskattar och mig kan ni lita på- er förtroende förvaltar på ett ansvarsfullt och bästa sätter❤️✊🏼
Jag kommer inte kunna ge besked i nuläget om hur jag ska rösta inte förrän jag haft möte med S och kanske blir svårt att överhuvudtaget ge något besked innan jag tyckt på knappen på onsdag.
Jag vill först höra att regeringen ska förbättra villkoren i sjukförsäkringen så att ingen ska behöva stå utan får trygghet pga sjukdom och försämring i arbetsförmåga. Jag vill se att ordet fattiga pensionärer inte ska behövas sägas eller uttryckas. Jag vill också att S gör som sitt kongressbeslutet att stänger religösa skolor. Kampen forsätter ❤️✊🏼”

Fruktansvärd svenska hon använder. Förresten, har vänsterpartiet gjort avbön gällande hedersvåldsvåldsfrågan som var orsaken till att Kakabaveh blev politisk vilde?
Citera
2021-07-05, 20:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/Kt-sjVX9fW0
Bra utländsk analys om läget. De tar upp en viktig sak och det är om S verkligen har råd att ha ett extraval? SD kommer vinna stort.
Däremot om man inte har det, kommer SD bara att bli mer starkare eftersom det bildas oheliga allianser.

Även MSM skriver en del om det speciellt i Tyskland verkar det som. De ser S som svaga och deras regering som svag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja? Och vad vill du komma fram till?
att han inte kommer vilja styra med annan budget under valår i ovisst läge
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jaha? Vad har (sd) gjort som gör att de tjänar på det här?

- Blocket M+SD+KD är mer etablerat nu
- L visar öppet att de inte vet vilket block de vill tillhöra och är inget alternativ för högerväljare
- C har cementerat sig i vänsterblocket och är inget alternativ för högerväljare
- Vänsterblocket är enormt splittrade och kan inte enas om något annat än sitt motstånd mot SD

Kort sagt, väljarna har fått ett tydligt högeralternativ att rösta på. Om de inte tar det så har de inget att klaga på när vansinnet eskalerar allt mer.
Citera
2021-07-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Någon som vet vad Liberalerna sysslar med? För någon vecka sedan gick Sabuni ut och sade att de inte längre tillhörde regeringen och att man fortsättningsvis ska samarbeta med de borgerliga partierna. Idag går Sabuni ut och säger att man tydligen har svängt i den frågan på några dagar och att man ska rösta för Löfven.

Fyfan vilka jävla nötter det där är. Hyckleri på hög nivå. Skicka ut det där jävla pajaspartiet!!!
Som man visste, Sabuni backade direkt, riktigt pajasparti, samma sak med om SD, tydligen ska går det nu inte längre att dom ska kunna vara med i borglig regering, för någon vecka sedan gick det bra.

Nej med sådana här partier som S C L MP eller M för den delen kommer det aldrig bli någon ändring i svensk politik.
Citera
2021-07-05, 20:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Som man visste, Sabuni backade direkt, riktigt pajasparti, samma sak med om SD, tydligen ska går det nu inte längre att dom ska kunna vara med i borglig regering, för någon vecka sedan gick det bra.

Nej med sådana här partier som S C L MP eller M för den delen kommer det aldrig bli någon ändring i svensk politik.
Men när sa Sabuni att de inte kan stödja ett M som samarbetar med SD? Var?
Citera
2021-07-05, 20:28
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.gp.se/nyheter/sverige/l%C3%B6fvens-nya-problem-milj%C3%B6partiet-v%C3%A4grar-g%C3%A5-med-p%C3%A5-centerpartiets-krav-1.506 90763

Nu sätter Stefan Löfven ned foten i frågan om överenskommelsen med Centerpartiet – som MP vägrar acceptera: ”Den ska hållas och genomföras” säger han till GP.

Hahahah. Stefan Löfven är så kåt på psykopaten, aka Anne Lööf och hennes 8% väljare att han gör sig ovän med sina "gamla" vänner i V och MP som tillsammans samlar 15%....

Jävla idiot. Han driver borglig politik och svingar friskt mot V/MP för att att kortsiktigt behålla makten...

Jag är övertygad om att S kommer landa på ca 20% om inte detta val så i absolut närtid.

Absolut. Löfven kommer rasa, Annie likaså förhoppningsvis. Två så sjukligt maktgalna individer har funnit varann. De gör livet surt för alla inblandade. Undrar vem av dom som först hamnar på hispan och spelar på läpparna. Jag tippar på Löfven.
Citera
2021-07-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men när sa Sabuni att de inte kan stödja ett M som samarbetar med SD? Var?
Jag hörde att hon sade att hon aldrig skulle medverka i någon regering eller budget där främlingsfientliga partier var delaktiga.
Citera
2021-07-05, 20:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Jag hörde att hon sade att hon aldrig skulle medverka i någon regering eller budget där främlingsfientliga partier var delaktiga.
Under talet på FM? Eller när och var?
Citera
2021-07-05, 20:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Amineh Kakabaveh på Facebook..

” Nu meddelar centerpartiets ledare Annie Lööf att Januariavtalet inte längre gäller. Det är ett bra steg inrätt riktning, att tex punkt 9 gäller om vinster i välfärden inte längre är aktuell 😊✊🏼
Vill bara säga tusen tack för era varma stöd
som jag fått via mejl och meddelanden mfl i tusentals senaste dagarna ❤️ Uppskattar och mig kan ni lita på- er förtroende förvaltar på ett ansvarsfullt och bästa sätter❤️✊🏼
Jag kommer inte kunna ge besked i nuläget om hur jag ska rösta inte förrän jag haft möte med S och kanske blir svårt att överhuvudtaget ge något besked innan jag tyckt på knappen på onsdag.
Jag vill först höra att regeringen ska förbättra villkoren i sjukförsäkringen så att ingen ska behöva stå utan får trygghet pga sjukdom och försämring i arbetsförmåga. Jag vill se att ordet fattiga pensionärer inte ska behövas sägas eller uttryckas. Jag vill också att S gör som sitt kongressbeslutet att stänger religösa skolor. Kampen forsätter ❤️✊🏼”

Upp till kamp mot sosse-kapitalisterna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in