2021-07-05, 19:56
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Ja, MP vill stärka strandskyddet och allemansrätten. Två viktiga frågor som är avgörande för framtiden.
Allemansrätten är grundläggande för vårt kultur och vårt kynne. Rätten att ströva fritt i naturen och då även att ta för sig av naturens skafferi.
Citera
2021-07-05, 19:57
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja? Det har väl inget med de aktuella politiska krisen att göra?

De ends vinnarna på den är ju (v), en vinst som kommer att hålla i sig till nästa år. De kommer dessutom att få ännu mer spelutrymme till vänster eftersom (mp) troligtvis hamnar utanför parlamentet.
Det har allt med den här "krisen" att göra.

Vinnarna är V och SD. SD behöver nämligen få bort L ur tilltänkt blågult regeringsunderlag.
Citera
2021-07-05, 20:02
Bannlyst
Amineh Kakabaveh på Facebook..

” Nu meddelar centerpartiets ledare Annie Lööf att Januariavtalet inte längre gäller. Det är ett bra steg inrätt riktning, att tex punkt 9 gäller om vinster i välfärden inte längre är aktuell 😊✊🏼
Vill bara säga tusen tack för era varma stöd
som jag fått via mejl och meddelanden mfl i tusentals senaste dagarna ❤️ Uppskattar och mig kan ni lita på- er förtroende förvaltar på ett ansvarsfullt och bästa sätter❤️✊🏼
Jag kommer inte kunna ge besked i nuläget om hur jag ska rösta inte förrän jag haft möte med S och kanske blir svårt att överhuvudtaget ge något besked innan jag tyckt på knappen på onsdag.
Jag vill först höra att regeringen ska förbättra villkoren i sjukförsäkringen så att ingen ska behöva stå utan får trygghet pga sjukdom och försämring i arbetsförmåga. Jag vill se att ordet fattiga pensionärer inte ska behövas sägas eller uttryckas. Jag vill också att S gör som sitt kongressbeslutet att stänger religösa skolor. Kampen forsätter ❤️✊🏼”
Citera
2021-07-05, 20:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Amineh Kakabaveh på Facebook..

” Nu meddelar centerpartiets ledare Annie Lööf att Januariavtalet inte längre gäller. Det är ett bra steg inrätt riktning, att tex punkt 9 gäller om vinster i välfärden inte längre är aktuell 😊✊🏼
Vill bara säga tusen tack för era varma stöd
som jag fått via mejl och meddelanden mfl i tusentals senaste dagarna ❤️ Uppskattar och mig kan ni lita på- er förtroende förvaltar på ett ansvarsfullt och bästa sätter❤️✊🏼
Jag kommer inte kunna ge besked i nuläget om hur jag ska rösta inte förrän jag haft möte med S och kanske blir svårt att överhuvudtaget ge något besked innan jag tyckt på knappen på onsdag.
Jag vill först höra att regeringen ska förbättra villkoren i sjukförsäkringen så att ingen ska behöva stå utan får trygghet pga sjukdom och försämring i arbetsförmåga. Jag vill se att ordet fattiga pensionärer inte ska behövas sägas eller uttryckas. Jag vill också att S gör som sitt kongressbeslutet att stänger religösa skolor. Kampen forsätter ❤️✊🏼”
Kampen fortsätter
Citera
2021-07-05, 20:11
Medlem
Någon som vet vad Liberalerna sysslar med? För någon vecka sedan gick Sabuni ut och sade att de inte längre tillhörde regeringen och att man fortsättningsvis ska samarbeta med de borgerliga partierna. Idag går Sabuni ut och säger att man tydligen har svängt i den frågan på några dagar och att man ska rösta för Löfven.

Fyfan vilka jävla nötter det där är. Hyckleri på hög nivå. Skicka ut det där jävla pajaspartiet!!!
Citera
2021-07-05, 20:11
Bannlyst
Annie Lööf Retweetade

” Nu sätter Stefan Löfven ned foten i frågan om överenskommelsen med Centerpartiet – som MP vägrar acceptera: ”Den ska hållas och genomföras” säger han till #GP http://gp.se/1.50690763 via
@goteborgsposten”

https://twitter.com/aholmqvist/status/1412095685739036676
Citera
2021-07-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det har allt med den här "krisen" att göra.

Vinnarna är V och SD. SD behöver nämligen få bort L ur tilltänkt blågult regeringsunderlag.
Jaha? Vad har (sd) gjort som gör att de tjänar på det här?
Citera
2021-07-05, 20:16
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jaha? Vad har (sd) gjort som gör att de tjänar på det här?
Bara det gamla vanliga;
Sagt som det är.

Förtjänsten är att L inte lyckas klamra sig krampaktigt kvar. De måste ur RD för att SD ska kunna påverka M ordentligt i rätt riktning.
Citera
2021-07-05, 20:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Någon som vet vad Liberalerna sysslar med? För någon vecka sedan gick Sabuni ut och sade att de inte längre tillhörde regeringen och att man fortsättningsvis ska samarbeta med de borgerliga partierna. Idag går Sabuni ut och säger att man tydligen har svängt i den frågan på några dagar och att man ska rösta för Löfven.

Fyfan vilka jävla nötter det där är. Hyckleri på hög nivå. Skicka ut det där jävla pajaspartiet!!!
Var säger Sabuni det, och framförallt när? Efter Jimpans tal kl 19?
Citera
2021-07-05, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Allemansrätten är grundläggande för vårt kultur och vårt kynne. Rätten att ströva fritt i naturen och då även att ta för sig av naturens skafferi.
Enligt vänstern har vi ingen kultur, hur går det ihop?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Var säger Sabuni det, och framförallt när? Efter Jimpans tal kl 19?

Vad för något? Att hon ska samarbeta med de borgerliga partierna eller att hon ska släppa fram Löfven?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Annie Lööf Retweetade

” Nu sätter Stefan Löfven ned foten i frågan om överenskommelsen med Centerpartiet – som MP vägrar acceptera: ”Den ska hållas och genomföras” säger han till #GP http://gp.se/1.50690763 via
@goteborgsposten”

https://twitter.com/aholmqvist/status/1412095685739036676

Så Löfven styr numera även MP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in