2021-07-05, 19:45
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Vilken otrolig röra det är och alla partier är skyldiga. Dagens politiker är b laget och håller en låg nivå tyvärr. Det finns ingen opposition de vill ju inte ens regera. Annie Lööf och Ulf Kristersson har öppet mål men missar hela tiden de kommer gå till historien som muppar som inte ville regera.

Nej alla partier är inte skyldiga till denna röra, det är Annies fel.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Äh, allemansrätten är värdelös nu när den innefattar en miljon araber.
Tusentals romer och thailändare plöjer skogarna varje höst för att tjäna pengar åt någon jeppe som inte ens äger markerna. Vanliga svenskar är chanslösa i konkurrensen, om nu någon vågar sig ut i skogen denna tid. Åtminstone min man släpper då inte iväg mig ensam till skogs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
C kan alltså rösta på en S-budget som de inte alls har varit med och förhandlat fram...?
Den såg man inte komma för några år sedan...

*edit
En budget som dessutom, uttryckligen, måste göra V nöjda.

Att C i mångt och mycket numer är ett rent stödparti till S har ju varit uppenbart i över två år för alla utom en enda person vad jag vet(inte ens Lööf försöker förneka det). Men visst börjar det bli nånting i hästväg efter de senaste veckornas utveckling.

C har mer eller mindre cementerat sig i det röd-gröna blocket. Partiet lockar flumliberaler, pedofiler, miljömuppar, islamister osv.
Det är väl rätt tydligt att C försöker positionera sig som en liberal röst i en röd-grön röra även framgent med tanke på hur man experimenterat fram och tillbaka i olika områden.

Johanna Jönsson anyone?
Citera
2021-07-05, 19:46
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Tittade på SDs talbi Almedalen, lite mellanmjölk och för mycket offerkofta tycker jag.
Men efteråt står en journalist från DN som framstår som en bitter hagga i mina ögon och kommenterar.
Hon titulerar sig som liberal och förordar Annie Lööf partiets breda mitt.
Jag tror att flertalet liberaler som såg detta fick andnöd, hjärtklappning och panikångest på tanken att deras parti ska stödja en regering med stöd av SD.
Nu tror jag att du har misstolkat någonting. Skulle en liberal DN-journalist ha föreslagit en regering med Sd och C?
Citera
2021-07-05, 19:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Mycket bra tal av Åkesson. Han lyckades nästa få ihop 30 minuter. Jag var lite rädd för att han inte skulle ha så mycket nytt att säga som han inte redan sagt i över ett årtionde. Men han lyckades paketera om allt utan upprepningar. Starkt!
Jag iakttog att slipsen var borta och att Jimpan återgått till att säga "vi, folket".
Citera
2021-07-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu lär ju Billström ha sagt (har inte hört det själv) att M lägger en egen budget i år.

Men om SD gör som förra gången och röstar på M-budgeten i slutvoteringen kommer den att vinna eftersom M+SD har 132 mandat mot regeringens ynka 116.

Fast Lööf kanske kommer till regeringens undsättning om de är tillräckligt "lyhörda". Hon uteslöt ju inte att C skulle rösta på regeringens budget trots att de inte varit med och förhandlat den.

Men om KD eller L också röstar på M-budgeten hjälper inte ens det.

Något av de 4 partierna på vänsterkanten kommer garanterat kasta in handduken p.g.a. dåliga siffror i OM.
Löfvén regering kommer då att falla!
Citera
2021-07-05, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej alla partier är inte skyldiga till denna röra, det är Annies fel.

Jag tror det är dumt att ta över nu för borgarna, bara en massa skit att städa upp efter sossarna och svårt att hinna ändra något på ett år.
Bättre att vinna valet ärligt så att Sverige kan få en någorlunda framtid igen.
Sossarna har verkligen förstört det här samhället sista 8 åren.
Citera
2021-07-05, 19:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Vilken otrolig röra det är och alla partier är skyldiga. Dagens politiker är b laget och håller en låg nivå tyvärr. Det finns ingen opposition de vill ju inte ens regera. Annie Lööf och Ulf Kristersson har öppet mål men missar hela tiden de kommer gå till historien som muppar som inte ville regera.

Uffe vågade inte ens försöka. Enda rimliga i det här virrvarvet borde vara att skicka frågan till väljarna. Nu vet man ju att en röst på C är en röst på Löfven och V.

Möjligen hade ett extravall rett ut det här.
Citera
2021-07-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag vill också ha ett extraval. Det är absurt att samme clown som röstades bort nyligen efter i princip ingen tid alls kan återgå till samma jobb.
Ja, det är märkligt att konstitutionen tillåter att en statsminister som precis blivit bortröstad återigen kan bilda regering utan att det varit ett val däremellan.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tror det är dumt att ta över nu för borgarna, bara en massa skit att städa upp efter sossarna och svårt att hinna ändra något på ett år.
Bättre att vinna valet ärligt så att Sverige kan få en någorlunda framtid igen.
Sossarna har verkligen förstört det här samhället sista 8 åren.

Uppsidan med att ta över nu är främst att visa att en regering med SD eller deras stöd inte är så farligt alls, utan tvärtom välfungerande utan politisk inkompetens och tjafs. Det skulle stärka det konservativa blocket ordentligt och det är därför Löfven fruktar det så mycket att han hellre regerar med andras budget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det jag vill ha sagt är att det pågår mycket just nu. Det som visas upp av kriget i rödgröna sörjan är en sak, men jag tror att Kakabaveh eller vad hon heter fäller Löfvén medan några i liberalerna släpper fram honom. Det betyder att L ryker 2022 och vi kan få ett stabilt blågult block som på riktigt kan börja städa upp. De åtgärder som behöver göras kräver ett stabilt regeringsunderlag. Det underlaget är inte möjligt tillsammans med L, ej heller med endast 1 mandat övervikt pga politisk vilde.

Får vi istället ett extraval nu i september kommer V att gå starkt medan vi förhoppningsvis får ett tillräckligt stabilt underlag för blågula för att reparera akuta problem.
Ja? Det har väl inget med de aktuella politiska krisen att göra?

De ends vinnarna på den är ju (v), en vinst som kommer att hålla i sig till nästa år. De kommer dessutom att få ännu mer spelutrymme till vänster eftersom (mp) troligtvis hamnar utanför parlamentet.
Citera
2021-07-05, 19:55
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Jahapp, nu släpper även Liberalerna fram Stefan Löfven. Det var spiken i kistan. Inte det minsta oväntat dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in