2021-07-03, 16:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Var där igår 16-18 bokad tid i matsalen. Hade ställt mig i kö för uteservering samma tid i annat namn ( på onsdagen)då vi var flera personer.

Ok, när vi kom sade ”hovmästaren” att det var helt bokat, ingen plats på uteserveringen.

Nåja. Vi sätter oss i ”matsalen”, ljus och fin restaurang med öppen känsla mot uteserveringen mot innergården ( ej Drottningatan).

Vi får snabbt frågan om vi vill ha vatten och om vi vill beställa något att dricka.

Vi ber om vatten och beställer öl. Ölen står dock inte på dryckeslistan och servitrisen måste kolla vad som finns i kranarna.

Öl och vatten kommer in.

Vi begrundar menyn. Restaurangen är fylld till ca 1/3 del.

Efter en tid beställer vi in varsin pastarätt. ( vi ville snegla lite på hur det såg ut på tallrikarna).

En carbonara, en pasta med oxfilé och en Vongole. Satt lite och väntade på bröd eller grossini till ölen eller maten det kom inget.

Vongolen- liten rätt med ok antal vongole. Bra i smak och tveksamt ok för 245 kr.

Oxfilépastan- penne med obefintlig sås och några strimlor kött.

Carbonaran- Sjukt salt, gick inte att äta upp 😔

Vi var sugna på dessert, vi såg andra äta. Stod inte på menyn och de erbjöd oss inte en speciell efterrättsmeny.

Vi bestämde oss för att betala. Väldigt stökigt med många personal. En del kunde inte ta beställning, en del kunde bara hämta vatten osv. Tog väl en kvart innan det skickades fram rätt person.

Notan kom i en fin grej. Som upplagt för att det där skulle ligga en chokladbit eller något?! Nej där låg en nota där de debiterat kranvatten x 2 för 90 kr. Vi hade inte ens druckit upp den första.

Rättelser på det. När vi sedan går därifrån blickar jag ut över både restaurang och uteservering. Halvfullt.

Mitt betyg -2, främst beroende på service och pris i förhållande till mat.

Om frågor så svarar jag på det jag kan.

Fattar inte att ni gick på det här - nu i samband med corona gäller det att skörta icke-stamgäster så mycket det bara går
Citera
2021-07-03, 16:35
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Fattar inte att ni gick på det här - nu i samband med corona gäller det att skörta icke-stamgäster så mycket det bara går

Va?

F ö är restaurangen nyöppnad och följer väl de regler som finns på alla restauranger.

Du menar att de vill lura in många fort?

Synd då att det blir en one-hit-wonder.

Skriver just för att dåliga restauranger ska bytas ut mot bra dito 🙂
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-07-03 kl. 16:39.
Citera
2021-07-03, 16:42
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Recensionerna på Google Maps är inte de bästa om man uttrycker sig milt.
Citera
2021-07-03, 18:51
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Recensionerna på Google Maps är inte de bästa om man uttrycker sig milt.

Kan ju stämma. Kanske lägger in min senare.
Citera
2021-07-03, 23:43
Bannlyst
Citat:

Gick på vad?
Hur skulle TS ha blivit lurad menar du?
Utveckla.
Citera
2021-07-04, 00:05
Avstängd
Det finns ingen koppling på Ingrosso - o finns det det skall Ingrosso också tjäna pengar = för dyrt.

Hela jävla matsedeln luktar bondfångeri - orealistiska priser om det inte är jävligt mycket o jävligt bra

Torsk är en billig skitfisk o skall kosta max 100 för en bra rätt
Citera
2021-07-04, 15:30
Bannlyst
Citat:
Det finns ingen koppling på Ingrosso - o finns det det skall Ingrosso också tjäna pengar = för dyrt.

Hela jävla matsedeln luktar bondfångeri - orealistiska priser om det inte är jävligt mycket o jävligt bra

Torsk är en billig skitfisk o skall kosta max 100 för en bra rätt

Torsrygg av restaurangkvalitet kostar 250-300 kr/dagspris, alltså i nivå med oxfilé.

Visa mig en uträkning på hur en bra torskrätt ska kunna säljas för 100 spänn.
Citera
2021-07-04, 18:41
Medlem
Retsinas avatar
Var där igår och åt den bästa carbonara någonsin. Proffsig personal och bra vinlista .
Betyget blir 4/5
Citera
2021-07-05, 16:31
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Notan kom i en fin grej. Som upplagt för att det där skulle ligga en chokladbit eller något?! Nej där låg en nota där de debiterat kranvatten x 2 för 90 kr. Vi hade inte ens druckit upp den första.
Tog dom 45:- för ett glas kranvatten?
Citera
2021-07-05, 17:08
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Tog dom 45:- för ett glas kranvatten?

En karaff. Åsa I hävdade att de serverar vatten på flaska ( San Pellegrino) de tar betalt för. Så var inte fallet.
Citera
2021-07-05, 17:28
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Var där igår och åt den bästa carbonara någonsin. Proffsig personal och bra vinlista .
Betyget blir 4/5
Vad drack du för vin?
Citera
2021-07-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Betyget blir 4/5

Den bästa carbonaran någonsin? Jag vet inte om vi var på samma restaurang. Spaghettin var torr smaklös och ett par trista baconslafsor för 200 riksdaler. Första och sista visiten för våran del. Det enda pluspoäng att delge skulle vara interiören på stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in