2021-07-01, 10:58
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Un Poco, den Gamle och havet (rekommenderas), Tre Santi och Brillo såklart ( goda pizzor) några i urval

Det är några referenspunkter 🙂
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-07-01 kl. 11:01.
Citera
2021-07-01, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Un Poco, den Gamle och havet (rekommenderas), Tre Santi och Brillo såklart ( goda pizzor) några i urval

Det är några referenspunkter 🙂

Då har du att jämföra med.
Den Gamle och systerrestaurangen Döden i grytan är riktigt bra, dom besöker jag ofta.
Citera
2021-07-01, 11:12
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Då har du att jämföra med.
Den Gamle och systerrestaurangen Döden i grytan är riktigt bra, dom besöker jag ofta.
Döden i grytan bodde jag granne med i många år, riktigt bra på kött.
Citera
2021-07-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hög prisnivå - inte bättre än annat som är bra - priserna 1/3 för höga räknat från toppen
vissa 50% eller mer för höga - vem fan betalar +300 för att äta fattigmanstorsk

Ingen ingrosso finns i styrelsen - bolaget vilande - luktar bluff o båg

Ingen Ingrosso i styrelsen på grund av att Biancas pappa har näringsförbud.
Citera
2021-07-01, 12:17
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ingen Ingrosso i styrelsen på grund av att Biancas pappa har näringsförbud.
Skumt då att de marknadsför denna restaurang så hårt. Åsa Ingrosso finns inte heller med.

Jag är dock ingen skattmas, ska bara köpa mat.
Citera
2021-07-01, 12:30
Medlem
Citat:
Skumt då att de marknadsför denna restaurang så hårt. Åsa Ingrosso finns inte heller med.

Skumt och skumt.

Sebastian Ingrosso bygger upp efternamnet och familjen Wahlgren som var irrelevanta losers kapitaliserar på det. Det var en skam att heta Ingrosso i efternamn för 15 år sedan.

Både Bianca och Benjamin hette ju Wahlgren i efternamn sedan bytte de.
Citera
2021-07-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hög prisnivå - inte bättre än annat som är bra - priserna 1/3 för höga räknat från toppen
vissa 50% eller mer för höga - vem fan betalar +300 för att äta fattigmanstorsk

Ingen ingrosso finns i styrelsen - bolaget vilande - luktar bluff o båg

Är inte detta en franschise?
Citera
2021-07-01, 15:06
Medlem
Citat:

Det är väl precis som vilken produkt som helst, så skumt är det inte.

Om Lasse Berghagen är sponsrad av Pepsi och marknadsför deras läsk är han inte direkt ägare av bolaget PepsiCo, eller hur?

Ser väl gott ut men av principen så skulle jag inte betala för någonting som jag vet går till en kvinnomisshandlare med näringsförbud!
Citera
2021-07-01, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VastraGotaland

Heter Bolaget Scarpetta Holding AB? Jag hittar inget när jag söker på UC
Citera
2021-07-01, 15:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VastraGotaland

Men då är det inget Ingrosso utan något annat.

Jfr McDonalds - McDonalds Franchisees får inte ha McDonalds i firmanamnet

O i stort sett allt franchise är för dyyyyrrtt för att det är så många som skall profitera
Citera
2021-07-03, 15:18
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Var där igår 16-18 bokad tid i matsalen. Hade ställt mig i kö för uteservering samma tid i annat namn ( på onsdagen)då vi var flera personer.

Ok, när vi kom sade ”hovmästaren” att det var helt bokat, ingen plats på uteserveringen.

Nåja. Vi sätter oss i ”matsalen”, ljus och fin restaurang med öppen känsla mot uteserveringen mot innergården ( ej Drottningatan).

Vi får snabbt frågan om vi vill ha vatten och om vi vill beställa något att dricka.

Vi ber om vatten och beställer öl. Ölen står dock inte på dryckeslistan och servitrisen måste kolla vad som finns i kranarna.

Öl och vatten kommer in.

Vi begrundar menyn. Restaurangen är fylld till ca 1/3 del.

Efter en tid beställer vi in varsin pastarätt. ( vi ville snegla lite på hur det såg ut på tallrikarna).

En carbonara, en pasta med oxfilé och en Vongole. Satt lite och väntade på bröd eller grossini till ölen eller maten det kom inget.

Vongolen- liten rätt med ok antal vongole. Bra i smak och tveksamt ok för 245 kr.

Oxfilépastan- penne med obefintlig sås och några strimlor kött.

Carbonaran- Sjukt salt, gick inte att äta upp 😔

Vi var sugna på dessert, vi såg andra äta. Stod inte på menyn och de erbjöd oss inte en speciell efterrättsmeny.

Vi bestämde oss för att betala. Väldigt stökigt med många personal. En del kunde inte ta beställning, en del kunde bara hämta vatten osv. Tog väl en kvart innan det skickades fram rätt person.

Notan kom i en fin grej. Som upplagt för att det där skulle ligga en chokladbit eller något?! Nej där låg en nota där de debiterat kranvatten x 2 för 90 kr. Vi hade inte ens druckit upp den första.

Rättelser på det. När vi sedan går därifrån blickar jag ut över både restaurang och uteservering. Halvfullt.

Mitt betyg -2, främst beroende på service och pris i förhållande till mat.

Om frågor så svarar jag på det jag kan.
Citera
2021-07-03, 16:27
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Ös på med egna recensioner och låt inta massa skumma låtsasägare leva på annat än kundernas upplevelser 🥳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in