2021-07-05, 14:55
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag förstår inte varför inte Uffe chansade och tog en omröstning för att se hur många som faktiskt var emot han som statsminister med hjälp av SD, KD och L. Jag gissar att han förlorat men han hade fått det svart på vitt.
Han ville nog inte göra sig till mer åtlöje än han redan gjort.
Dessutom kommer man att rösta om hans första sondering om det behövs dvs om ingen fastnar som statsminister i en omröstning innan dess.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Någon borde tala om för henne att man kan privatisera SDs koncentrationsläger Det borde få henne att ändra uppfattning. "Vi inom centern menar att det här skapar arbeten och att vi värnar om företagsamheten."

Sedan kan Bert Karlsson hålla igång både asylboenden och läger på samma gång

Ja vi får poängtera att det är helt skattefinansierat så att de slipper konkurrera på en fri marknad utan det är bara pensionärernas och löntagarnas skattepengar som okritiskt skall ösas över koncentrationsläger-företagen. Då nappar nyliberalerna direkt.
Citera
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Ett extraval ska vara senast 3 månader från att det utlyses. Skulle betyda slutet av september. Pandemin hade varit helt över. Sådant skitsnack att det beror på pandemin. Löfven är maktgalen. Idag måste det gått upp för alla att vi lever i en kontrollerad diktatur.

Du kanske inte är medveten om att ha ett val innebär en hel del arbete och resurser. Resurser som behövs NU, under pandemin.
Vem ska ta viktiga och nödvändiga beslut innan valet är klart?
Citera
Medlem
Såg ni hur glada SVT var i studion med marmorstein och programledaren efter det att Löfven kommer bli statsminister igen?
Citera
Medlem
staticages avatar
Ulf kristerssons sa att det var omöjligt att få igenom en budget,därför gav han upp.

Lövén utses av talmannen
Lövén kan omöjligt få igenom en budget.

Jag ser många fel i detta
Svensk demokrati när den är som bäst.
Citera
2021-07-05, 14:56
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tolkade det som att Löfven menade att han kommer att vara "lyhörd" både åt vänster och åt höger.

Ja han kommer förhandla med alla partier i vänsterblocket och sedan lägga fram en budget. Annie kommer låtsas som att hon inte vet att Löfven har pratat med Nooshi för hennes gillande av budgeten hänger inte på innehållet i budgeten utan på om Löfven har pratat med Nooshi.
Citera
2021-07-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Han måste ju göra 4 omröstningar, det säger regeringsformen. Även om ingen har ett bra alternativ så måste det röstas 4 gånger.

En neutral Talman skall då säga till Löfven, att denna omröstning släpper jag inte fram när budgetfrågan inte på länga vägar är löst. Jag kan inte riskera att regeringen spricker i höst. Du får komma igen när/om du löst budgetfrågan med stödpartierna. Går inte det utlyser jag extra val.

Det är det Talman är till för. Han är inte symbolik som Kungen.
Är okunnig om regeringsformen, men är det hugget i sten att 4 omröstningar måste göras? När partierna står så långt ifrån varandra. Man kan inte trixa fram en regering som bildar kartell och sviker sina partiprogram och sina väljare bara för svetsarens maktdespoti.

Är det inte omvänt så, att mer än 4 omröstningar kan inte göras?
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-07-05 kl. 14:59.
Citera
2021-07-05, 14:57
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det är inte det jag påstår.
Jag menar att hela Lövens framtoning och retorik påminner om en diktator.
Om han kunde skulle han på egen hand bestämt att han sitter kvar.

Men de kan han inte!
Det är det jag menar, han följer de demokratiska spelreglerna.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Häxan fortsätter att ljuga..

” Centerpartiet tar ansvar. Vi går nu i opposition och lägger fram en egen budget.
Samtidigt, under förutsättning att reformerna för stärkt äganderätt, för landsbygden och för en friare arbetsmarknaden genomförs, så kommer Centerpartiet tolerera Stefan Löfven som statsminister.”

https://twitter.com/annieloof/status/1412025291380334601
För 30 minuter sedan skrev hon detta? Har jag förstått rätt?
Citera
Medlem
x-factory-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Såg ni hur glada SVT var i studion med marmorstein och programledaren efter det att Löfven kommer bli statsminister igen?
Nä, men det låter rimligt med tanke på hur de reagerade när Trump besegrade Hillary Clinton
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Kolla in Löfvens flin på Aftonbladet nu!
Citera
2021-07-05, 14:58
Avslutad
hinner han tillträda innan han avgår igen?

"Efter mötet på en halvtimme gav statsministern sitt besked:

– Om den regering som jag då leder inte skulle få igenom budgeten, då avgår jag. Då lämnar jag. Det är det budskapet jag har lämnat till talmannen, säger Stefan Löfven på pressträff."

https://www.svt.se/nyheter/lofven-7

vi skämmer ju ut oss i övriga världen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in