2021-07-04, 22:11
Medlem
Din tanke är inte heller så dum. Kan det vara så att det finns ngt X eller vän till L som hoppas på att få tillbaka L och hjälper till med både pistol och postadress..? jag tänker att nåt är det som är riktigt skumt iaf..
Senast redigerad av therel 2021-07-04 kl. 22:16. Anledning: Felskrivning
2021-07-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therel
Din tanke är inte heller så dum. Kan det vara så att det finns ngt X eller vän till L som hoppas på att få tillbaka L och hjälper till med både pistol och postadress..? jag tänker att nåt är det som är riktigt skumt iaf..
Vill absolut inte strypa eller försöka styra över spekulationerna, fast vi bör väl vara försiktiga när det gäller antydningar om vilken roll ev ex kan spela i det här skumma ärendet.

En fundering:
Var det inte så att LB var boende hos EF även om hon aldrig var skriven hos honom?
Men hur hänger det ihop med påståendena om att LB skulle haft de yngre av sina barn boendes hos sig?

Borde kanske ställt den frågan till kontot Lasseliten2 som uttalat sig bestämt och med påstående om att vara insatt?
2021-07-05, 07:32
Medlem
Jag funderar på om hon ringde och angav sig själv? Jag har hört att flera grannar har larmat men det utesluter inte att även hon ringt? Låter helskumt att hon hade med ett vapen till villan? Om han var hennes "sugerdaddy" så skulle det ju inte förbättra hennes ekonomiska situation. Bättre då att ta sitt pick och pack och lämna villan och hitt en ny kille? Jag menR sämre lyxtillvaro än bakom galler var hon ju inte i även utan E. Men med tanke på att åklagaren yrkar på mord så verkar det finnas uppsåt med i handlingen. Så det tyder på att hon på mågot sätt gjort ett aktivt val att avfyra ett vapen mot E.
2021-07-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therel
Det har med hur många dagar barnen vistas hos den ena föräldern att göra och kallas underhållsstöd (även om en av dem har enskild vårdnad). Har man barnen lika mkt får ingen underhållsstöd. Antingen har hon i så fall haft barnen i större utsträckning hos sig eller så har pappan till barnen betalat.

Ja som sagt, L har ju haft de 2 äldsta barnen hos sig hela tiden fram tills dess att hon lämnade lägenheten. Sen har dessa flyttat till pappan till de 2 mindre barnen, tillfälligt tills hon skulle hitta en ny lägenhet. Vad jag vet så ville inte de äldre flytta till Bålsta, därav min övertygelse att L och E enbart hade en vänskapsrelation. Detta har hon dessutom sagt flera gånger till mig.
2021-07-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja som sagt, L har ju haft de 2 äldsta barnen hos sig hela tiden fram tills dess att hon lämnade lägenheten. Sen har dessa flyttat till pappan till de 2 mindre barnen, tillfälligt tills hon skulle hitta en ny lägenhet. Vad jag vet så ville inte de äldre flytta till Bålsta, därav min övertygelse att L och E enbart hade en vänskapsrelation. Detta har hon dessutom sagt flera gånger till mig.
Konstig vänskapsrelation om vän skjuts till döds?
2021-07-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill absolut inte strypa eller försöka styra över spekulationerna, fast vi bör väl vara försiktiga när det gäller antydningar om vilken roll ev ex kan spela i det här skumma ärendet.

En fundering:
Var det inte så att LB var boende hos EF även om hon aldrig var skriven hos honom?
Men hur hänger det ihop med påståendena om att LB skulle haft de yngre av sina barn boendes hos sig?

Borde kanske ställt den frågan till kontot Lasseliten2 som uttalat sig bestämt och med påstående om att vara insatt?

Jag har aldrig sagt att L hade de yngre barnen hos sig hela tiden. Hon hade de äldre barnen boende hos sig fram tills hon lämnade lägenheten. De mindre har bott hos pappan under vardagarna och sen på helger hos L, som grund. Sen har det varierat lite beroende på andra saker.
Och som jag sagt innan så har hennes ex inget vapen, har aldrig hört att han skulle ha något vapen heller.
2021-07-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaken21
Konstig vänskapsrelation om vän skjuts till döds?

Ja, absolut. Mycket märkligt.
2021-07-05, 13:27
Medlem
Det sägs ju i trådens början att E skulle haft sitt hem ute till försäljning men att det drogs tillbaks..?

Ngn som vet om det ligger ngn sanning i detta eller som vet ngt mera? Typ varför skulle han flytta och vart skulle han isf flytta nånstans?
2021-07-05, 13:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Det sägs ju i trådens början att E skulle haft sitt hem ute till försäljning men att det drogs tillbaks..?

Ngn som vet om det ligger ngn sanning i detta eller som vet ngt mera? Typ varför skulle han flytta och vart skulle han isf flytta nånstans?

Jag har läst bostadsannonsen, den låg i tråden. Vet inget om skälet till att han skulle flytta dock.
2021-07-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag har läst bostadsannonsen, den låg i tråden. Vet inget om skälet till att han skulle flytta dock.

Ok, undrar verkligen när den lades ut och om den togs tillbaks pga mordet eller innan? Om det var innan, undrar då varför?
2021-07-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ok, undrar verkligen när den lades ut och om den togs tillbaks pga mordet eller innan? Om det var innan, undrar då varför?
Den togs bort efter mordet
2021-07-05, 14:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Drogs tillbaka dagenefter mordet skedde eller 2 dagar efter mordet, minns inte vilket.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-07-05 kl. 14:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in