2021-07-05, 12:06
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-min-sak
Bättre läromedel i skolan!
Det är säkert viktigt men är det verkligen den enda viktiga politiska frågan för Sabuni och L.

Visserligen mördas poliser, bostadshus sprängs, era fruar och döttrar våldtas men vi lovar nya skolböcker!
Citera
2021-07-05, 12:07
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Ska man kanske oroa sig för Steffe hälsa? De stressiga problem han, i o försig självförvållat, satt sig i lär inte vara bra för en gammal man..
Äh 63 år är ingen ålder. Tror Steffe har koll på läget trots stressfaktorer.
Citera
2021-07-05, 12:10
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Tiden då det var en omöjlighet för SD att få ministerposter är nog förbi. Därmed inte sagt att det kommer hända efter nästa val men om det skulle hända så kommer inte detta var en stor sak längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Annie är nog retarderad på något vis. Matematik är nog inte hennes paradgren. Finns ingen möjlighet för C att få igenom sin egen politik. Mer än om det blir nyval och C får 51%.

Lär inte hända. Hoppas de åker ut, även om det är mest en önskan.

Jag äter upp ALLA mina skor när C får 51% 😂

Har Löfven fram till kl 23:59 på sig eller måste han meddela hur han gör tidigare?
Citera
2021-07-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så här uppfattar jag blockpolitiken just nu:

Nu har vi Blågula blocket. M, KD och SD. De är eniga och kommer rösta likadant.

Sedan har vi regeringsblocket S och MP. De är också eniga och kommer rösta likadant.

Osäkra:

-V kommer inte rösta nej till Löfven tror jag men har en vilde som kanske gör det.
-L har opålitliga ledamöter som hatar SD och/eller är oroliga att förlora sin fina riksdagslön i förtid vid ett extra val
-C ställer mycket krav men kommer släppa fram Löfven för att de har målat in sig i ett hörn?

Blågula har en svag länk och det är L.

Regeringen har två svaga länkar V och C.

De flesta undersökningar tyder på att C redan bytt ut sina väljare. De som de har nu är inte borgerliga utan mer vänster.

Sabuni talat om fler poliser, bättre läromedel, utanförskapsområden ska bort bla bla och inte ett ord om migration, de kommer att ställa sig i vägen för SD.s politik vid ev borgerlig regering efter valet 22. L måste bort från RD
Citera
2021-07-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Traditionellt har det sagts att deras vurmande för skolan handlar om att värna om sina väljare. De skall ha haft ett relativt starkt stöd bland lärare, och det väl på flera olika nivåer.
Jag tror Sabuni hade fått mer uppmärksamhet om hon sa att det skulle införas aga i skolan igen och att eleverna ska resa sig när läraren kommer in i klassrummet.
Citera
2021-07-05, 12:12
Medlem
Pethuglins avatar
Pressträff med Annie Lööf kl 13 idag.
Citera
2021-07-05, 12:12
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
I länder som Grekland har det socialdemokratiska partiet kollapsat. Man talar om pasokifiering.

I Sverige lyckas S klamra sig fast vid makten med hjälp av klanröster. Bidrag, både till familjer och till invandrarföreningar säkrar rösterna i utanförskapsområdena. Man låter också poliserna för det mesta se mellan fingrarna i dessa klanstyrda områden.

Mitt tips är att Stefan Löfven klarar sig till nästa år.

Aftonbladet av alla varnade för detta för 5 år sedan. Rätt bra text.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/QlaGMq/socialdemokraterna-kan-kollapsa-ocksa-i-sverige
Citera
2021-07-05, 12:13
Medlem
KansasCityFagots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Fråga till tråden;
Har Sabuni nämnt invandringsfrågan öht idag?
Ja, hon vägrar visst samarbeta med "mörka krafter" enligt något inlägg nyss. I vilken tråd kommer jag inte ihåg, eftersom varannan tråd verkar handla om regeringskaoset.
Citera
Bannlyst
Centerpartiets partiledare Annie Lööf kallar till pressträff klockan 13.00 på måndagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Ska man kanske oroa sig för Steffe hälsa? De stressiga problem han, i o försig självförvållat, satt sig i lär inte vara bra för en gammal man..

Skulle faktiskt inte bli det minsta förvånad, om Löfven kastar in handduken och avgår som partiledare och tillfällig statsminister!
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Centerledaren Annie Lööf kallar till pressträff klockan 13. Pressträffen ska handla om det ”politiska läget”.
/Omni nyss
Citera
2021-07-05, 12:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Sabuni talat om fler poliser, bättre läromedel, utanförskapsområden ska bort bla bla och inte ett ord om migration, de kommer att ställa sig i vägen för SD.s politik vid ev borgerlig regering efter valet 22. L måste bort från RD
Det är förstås inte fler poliser vi i sak behöver, utan färre brottslingar. Fler poliser behövs bara under en övergångsperiod.

Men jaha ja, L får problem om de ska argumentera med SD om detta i en valrörelse. Oenighet i invandringsfrågan är inte ett framgångskoncept för Uffes nya block.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in