Citat:
Ursprungligen postat av
Pirigin
Jag tycker att det finns vittnesuppgifter från grand som stämmer relativt väl med SE. Jag förstår inte alls varför SE omöjligt kan ha varit där och hinna tillbaka till Skandia innan stämpelklockan slår över till 23:20 (verklig tid). Det finns ingenting i materialet som utesluter detta. Men ni är ju några som bestämt ska göra SE omöjlig på mängder av vis utan något som helst konkret stöd I materialet. Enskilda detaljer i enskilda vittnesmål räcker inte för att dra så tvärsäkra slutsatser i endera riktning som vissa av er vill göra. Raljera gärna vidare över mitt förhållningssätt till osäkra uppgifter, det kommer inte förändra något I sak ändå. Uppgifterna är osäkra och drar man då tvärsäkra slutsatser från dem är man dömd att famla i mörker.
Självklart skulle han väl ha hunnit om han gick fem minuter före Palme, jag säger inget om det.
Däremot skulle han inte ha hunnit om han var samma person som stod och tittade i fönstret till möbelaffären i samband med att Mårten gick förbi.
Är det omöjligt så är det, och det är inget jag bestämmer.
Ni fixar och trixar för att få det att stämma, men
Nu får du säga vilka trovärdig vittnesuppgifter från Grand som stämmer relativt väl med Engström.
Ditt förhållningssätt i frågan bryr jag mig inte om, även om jag tycker att den är märklig.