2021-07-05, 09:15
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det är just det. Kvinnor går om män i det mesta just nu, just tack vare sitt utseende.
Män är så jävligt korkade. Och kvinnor smarta som använder sitt utseende och anspelar på sex för att ta sig fram. Det har sålt i alla tider, bara att nu tar kvinnor och använder det på sitt sätt och inte genom att nyttjas av män för det.

Se bara vilka det nu är som tjänar mest pengar och har mest följare via sociala medier. Jo de som anspelar på sitt utseende. Som matar med perfekta selfies och helst även så avklätt som möjligt. Men varför inte, män blir ju helt i trasorna, de får massa följare och tjänar pengar.

Men det är bedrövligt att det är det som har betydelse även i politiken. Men samhället är sjukt.

Kan inte vara lätt för dig som är både ful och korkad när både mindre intelligenta influensers och mer intelligenta kvinnor som Ebba får mer uppmärksamhet än dig.

Kryp ner i ditt incelhål.

Varenda intervju där Ebba får framhålla att hon bara har sagt sanningen gynnar henne.
Folk genomskådar msm försök att smutskasta henne.
2021-07-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Varenda intervju där Ebba får framhålla att hon bara har sagt sanningen gynnar henne. Folk genomskådar msm försök att smutskasta henne.
Well... Alltså, bara hennes presskonferens skapar ju stora frågetecken över hennes narcissism.
Erkänner brott men säger i samma mening att hon är oskyldig.
Bara något år tidigare så har hon själv drivit på för högre straff i riksdagen för det brott hon begått och nu pissar på lagen för. Snacka om att hon ser sig själv som över lagen.
Påstår att hon är ett prejudikat, fast att åklagare och professorer säger att hon inte är det.

Ebba Busch har helt klart en egen sanning, något hon maler på om, om, om och om igen.
2021-07-05, 10:02
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Well... Alltså, bara hennes presskonferens skapar ju stora frågetecken över hennes narcissism.
Erkänner brott men säger i samma mening att hon är oskyldig.
Bara något år tidigare så har hon själv drivit på för högre straff i riksdagen för det brott hon begått och nu pissar på lagen för. Snacka om att hon ser sig själv som över lagen.
Påstår att hon är ett prejudikat, fast att åklagare och professorer säger att hon inte är det.

Ebba Busch har helt klart en egen sanning, något hon maler på om, om, om och om igen.

Du predikar snart bara för de mest inbitna Ebbahatarna.

Befolkningen i gemen tycker det är absurt att sanningen kan vara förtal.

Detta visar bara att Ebba vågar stå upp för saker som kunde ha drabbat vem som helst som var utsatt för utpressning via media.

Att du fortfarande håller på och tuggar om presskonferensen visar att du är lite trög, kom med i matchen, nu är det nya saker som diskuteras.
2021-07-05, 10:12
Medlem
Citat:
Jag har inte sett någon som är insatt i juridiken som ifrågasatt domen mot Ebba Busch. Istället säger alla att det är ett glasklart brott hon begått och att det finns gott om prejudikat som visar på det, tvärt emot vad Ebba Busch själv påstår när hon säger sanningen.

Citat:
Detta visar bara att Ebba vågar stå upp för saker som kunde ha drabbat vem som helst som var utsatt för utpressning via media.
Vilket bullshit, cry me a river. Inte ens Ebba Busch själv hade ställt upp på att utmåla henne som ett sådant offer. Förtalet har Ebba Busch 100% själv orsakat för att hon är för mjuk i pallet och för mycket narcissist för sitt eget bästa. Hon blir som en tjur som ser rött. Sjukt obehaglig karaktär.

Citat:
Att du fortfarande håller på och tuggar om presskonferensen visar att du är lite trög, kom med i matchen, nu är det nya saker som diskuteras.
Haha du försöker ju bara släta över den, du har nog förstånd nog att förstå att det var ett sådant bottennapp av Ebba Busch den där presskonferensen. Lika patetisk som när Fr*drick F*d*rl*y stod i riksdagen och mumla om sin mamma och grät över FRA när han och Annie Lööf fd. Johansson svek sina väljare.
2021-07-05, 10:15
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
.

.
ursäkta, men vad ger dig rätt att tala om vad befolkningen i allmänhet tycker?

Dessutom spelar det ju inte någon roll vad någon tycker. Vi förväntas inte bara följa lagar vi själva gillar, vi förväntas följa alla lagar.

Och slutligen. I vilket syfte sa Ebba sanningen?
2021-07-05, 10:23
Medlem
Citat:
Kan inte vara lätt för dig som är både ful och korkad när både mindre intelligenta influensers och mer intelligenta kvinnor som Ebba får mer uppmärksamhet än dig.

Kryp ner i ditt incelhål.

Varenda intervju där Ebba får framhålla att hon bara har sagt sanningen gynnar henne.
Folk genomskådar msm försök att smutskasta henne.

Jag tycker att förtalslagen i Sverige, är helt korrekt och riktig. Jag är uppriktigt sagt förvånad att inte fler har liknande som oss.

Tex
Om du och jag söker till samma tjänst - säg att vi jobbar på samma företag så jag har fått reda på att du också sökt tjänsten som chef.
Så nu är det alltså INTE lagligt att maila rekryteraren om att Q6 skriver på Flashback (eller ta Facebook), med åsikterna x-y-z. Uppseendeväckande åsikter. Jag selekterar förstås de mest saftiga provocerande citaten. Kontext är onödigt. Jag svartmålar dig rejält.
Men allt är sant och skrivet av dig. Visserligen kanske i en kontext kan saker förklaras eller ursäktas, men det är 100% sant att du skrivit de ytterst provocerande texterna jag citerar och mailar in till rekryteraren.

Klockrent förtal i Sverige.

Det vill Ebba och du alltså säga är helt lagligt. För det var ju sanna uppgifter jag förde fram.
Senast redigerad av Garre74 2021-07-05 kl. 10:27.
2021-07-05, 10:26
Medlem
Citat:
Du predikar snart bara för de mest inbitna Ebbahatarna.

Jaså? Jag tvivlar att Sverige i gemen anser att skvaller i avseende att svartmåla annan person som nu faller under förtalsaspekten skall vara lagligt.
Oavsett om det är sant eller inte.
2021-07-05, 10:29
Medlem
Masingas avatar
Att hon står och ljuger i tv om att hon gick med på erkänna sig skyldig eftersom hon inte har tid för en rättegång och vill fokusera på Sveriges bästa att få fram en ny regering är såklart bara skitsnack från hennes sida.

Hon vill inte vara ha mer negativ pr som en rättegång skulle ge. Jag litar inte på henne för fem öre.
2021-07-05, 10:30
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Finns inte en chans att en enskild tjänsteman skulle lämna ut dessa uppgifter om någon annan till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Klart brott mot GDPR om så skulle vara
Vilka uppgifter handlar det om, menar ni? Vad har tjänstemannen gjort för fel? Jag kan inte se det.

Här är inlägget igen:
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ringde faktiskt för en tid sedan till brottsoffermyndigheten om just det här om JB har sonat sitt brott han dömdes för 2005 eller ej. Jag fick ett entydigt ja på den frågan. Tjänstemannen jag talade med sa att när han avtjänat sitt fängelsestraff med prövotid hade han sonat sitt brott och det oavsett om han själv eller brottsoffermyndigheten betalat skadeståndet till målsäganden.

Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jaså? Jag tvivlar att Sverige i gemen anser att skvaller i avseende att svartmåla annan person som nu faller under förtalsaspekten skall vara lagligt.
Även om det skulle bli/vara okej att sprida en sann uppgift återstår ändå huruvida det var försvarligt att sprida uppgiften eller inte. Ebba hoppar lite smidigt över det första ledet: försvarligheten. I Ebbas fall var det uppenbarligen inte försvarligt att sprida de uppgifter om Esbjörn ombud som hon gjorde I sitt inlägg på Facebook.
Senast redigerad av DoraF 2021-07-05 kl. 10:35.
2021-07-05, 10:30
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det finns mängder av riksdagsledamöter som blivit uteslutna pga betydligt mer bagatellartade förseelser än det som Ebba gjort. Det som skiljer dem från Ebba, är att hon är skickligare och mer populär inom sitt parti varför dessa låter udda vara jämnt.

Vilka riksdagsledamöter menar du då?

På rak hand känner jag till SD-riksdagsledmöter som har blivit fällda för förtal, men som sitter/suttit i riksdagen, Carina Herrstedt, Markus Wiechel, Thoralf Alfsson. Detta kan således vara en bagatellartad förseelse, Man måste se till helhetsbilden, händelser som leddet fram till "brottet". Ingen idag bryr sig det minsta om att dessa ledamöter skulle varit dömda för förtal, utan de kan röra sig i riksdagens lokaler med högburet huvud. Väljarna har ju också totalt struntat i detta. Den socialdemokratiske partiledaren, och statsministern Per Albin Hansson dömdes för att ha misshandlat en meningsmotståndare med sin käpp, men han blev ju också provocerad till att göra det. Därför brydde sig heller inte vare sig socialdemokrater eller de oppositionella om denna misshandelsdom.
2021-07-05, 10:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Jag tvivlar på att svensken i gemen ser det s.k juridiska ombudet som ett brottsoffer. I alla fall hos dem som har fått en bild av vad detta är för en filur.
2021-07-05, 10:35
Medlem
Citat:
Jag tycker att förtalslagen i Sverige, är helt korrekt och riktig. Jag är uppriktigt sagt förvånad att inte fler har liknande som oss.

Tex
Om du och jag söker till samma tjänst - säg att vi jobbar på samma företag så jag har fått reda på att du också sökt tjänsten som chef.
Så nu är det alltså INTE lagligt att maila rekryteraren om att Q6 skriver på Flashback (eller ta Facebook), med åsikterna x-y-z. Uppseendeväckande åsikter. Jag selekterar förstås de mest saftiga provocerande citaten. Kontext är onödigt. Jag svartmålar dig rejält.
Men allt är sant och skrivet av dig. Visserligen kanske i en kontext kan saker förklaras eller ursäktas, men det är 100% sant att du skrivit de ytterst provocerande texterna jag citerar och mailar in till rekryteraren.

Klockrent förtal i Sverige.

Det vill Ebba och du alltså säga är helt lagligt. För det var ju sanna uppgifter jag förde fram.
Det hade räckt att samla ihop komprometterande uppgifter om en kollega och skicka ut till hela företaget i någon mailgrupp.
Tex NN spelade in porrfilm för 25 år sedan (bifoga länk givetvis)
Han var med på flera möten och demonstrationer med Sverigedemokraterna för 20 år sedan.
Han var ute på stan och "knacka bög" för 20 år sedan.

Under de 20 år som passerat så har säkert NN skaffat sig en utbildning, ett jobb och en familj och lever ett ordnat liv. Men givetvis ska sanningen fram och att säga den ska inte vara förenligt med fara för sanningssägaren.

När vi ändå håller på med sanningssökeri så borde inte belastningsregister och betalningsanmärkningar/kronofogden heller tas bort utan vara med dig resten av livet, det är ju sanningen som är det viktiga enligt Ebba Busch sekten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in