Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Kan inte vara lätt för dig som är både ful och korkad när både mindre intelligenta influensers och mer intelligenta kvinnor som Ebba får mer uppmärksamhet än dig.
Kryp ner i ditt incelhål.
Varenda intervju där Ebba får framhålla att hon bara har sagt sanningen gynnar henne.
Folk genomskådar msm försök att smutskasta henne.
Jag tycker att förtalslagen i Sverige, är helt korrekt och riktig. Jag är uppriktigt sagt förvånad att inte fler har liknande som oss.
Tex
Om du och jag söker till samma tjänst - säg att vi jobbar på samma företag så jag har fått reda på att du också sökt tjänsten som chef.
Så nu är det alltså INTE lagligt att maila rekryteraren om att Q6 skriver på Flashback (eller ta Facebook), med åsikterna x-y-z. Uppseendeväckande åsikter. Jag selekterar förstås de mest saftiga provocerande citaten. Kontext är onödigt. Jag svartmålar dig rejält.
Men allt är sant och skrivet av dig. Visserligen kanske i en kontext kan saker förklaras eller ursäktas, men det är 100% sant att du skrivit de ytterst provocerande texterna jag citerar och mailar in till rekryteraren.
Klockrent förtal i Sverige.
Det vill Ebba och du alltså säga är helt lagligt. För det var ju sanna uppgifter jag förde fram.